15.03.2018 | Michal Borsík | Komentáre:0

5 dôvodov, prečo by ste mali investovať do bannerovej reklamy

Bannerové reklamy sa zobrazujú na internete už roky. Bezpochyby sa radí medzi najstaršie a najznámejšie formáty online reklamy. Hoci jej účinnosť a výkonnosť má klesajúcu tendenciu, stále je v istom ohľade nezastupiteľná, predovšetkým pre brandové kampane.

Negatívnu úlohu v obľúbenosti bannerov zohrali agresívnejšie formy zobrazovania, ktoré sa snažia vykompenzovať nedostatky, napríklad popup bannery, ktoré je niekedy problém aj vypnúť. Všadeprítomné blikajúce bannery tak vyvolali bannerovú slepotu, čo nie je mýtus ale reálny efekt, kedy už návštevník celkom nevedome prehliada grafické reklamné formáty. Tým sa začal zvyšovať tlak na nové formáty a na kreatívu, ktorá hrá pre úspešnosť bannerov kľúčovú úlohu.

Vráťme sa ale k pozitívam bannerových reklám a dočítajte sa o piatich hlavných dôvodoch, prečo by ste ich mali využívať.

 

1. Posilníte brand

Ak máte záujem zvýšiť povedomie o značke, bannerové reklamy tento cieľ vykonávajú efektívne a často za nižšie náklady, v porovnaní s inými možnosťami. Hlavnou výhodou pri banneroch je aj to, že môžete platiť len za kliknutia, tak ako pri textových reklamách v Google vyhľadávači. Vzhľadom na to, že bannerové reklamy môžu obsahovať logo, obrázky produktov, viac textu, používateľ už nemusí kliknúť na banner a dozvie sa mnoho cenných informácií o vašej značke. Takto dokážete efektívnym spôsobom oboznámiť širokú skupinu ľudí o vašich službách čí produktoch. Zvyšujete dôveru a šancu, že používateľ vykoná nákup nielen online, ale aj offline.

coca_cola_banner

 

2. Oslovíte opätovne návštevníkov webu - Remarketing

Týmto spôsobom zobrazujeme bannery nedávnym návštevníkom webu, ktorí už navštívili váš web a pripomíname im služby alebo produkty, ktoré prezerali. Nie každý zákazník nakupuje okamžite a spontánne – nákup môže zvažovať, alebo porovnávať cenu s konkurenciou. Pripomínaním sa bannermi zabezpečíme, aby na vaše služby či produkty návštevník nezabudol a tým zvýšime šance, že si pri nákupe vyberie práve vás.

Aby sme zbytočne neplytvali rozpočtom na náhodných návštevníkov webu, môžeme cieliť podľa toho, koľko minút návštevník strávil na stránke, podľa množstva podstránok, ktoré navštívil a iných ďalších pravidiel. Takto zaručíme, že bannery zobrazujeme len tým najdôležitejším návštevníkom webu.

remarketing_banner
 

 

3. Zobrazíte reklamu len tým správnym ľuďom

Na rozdiel od reklamy v televízií a billboardoch popri cestách, môžeme presne vybrať skupinu ľudí, ktorým chceme reklamy zobrazovať. Teraz už nemusíte platiť za reklamu na novú kolekciu šiat, ktorá by bola zavesená na billboarde a videná zjavne aj menej relevantnými mužmi. Tam to ale nekončí. Pravidlá, podľa ktorých môžete cieliť reklamu sú v tejto dobe už naozaj pokročilé. Mimo pohlavia máme možnosť cieliť podľa veku, polohy, záujmov ľudí, ich správania, životných udalostí a podobne. Oslovíme napríklad skupinu ľudí, ktorí plánujú svadbu.

letne_saty_banner
 

 

4. Bannery sú vizuálne príťažlivé

Priemerný pomer kliknutia na bannerovú reklamu od Googlu je údajne 0,46 %. Za mesiac nám dokáže byť zobrazených až viac ako 1800 reklám na jedného používateľa. Jedným z hlavných benefitov bannerových reklám je to, že ich môžete prispôsobiť a nadizajnovať presne podľa vašich predstáv. Štandardné textové reklamy vo vyhľadávači sú bez vizuálu a obmedzenie množstva textu limituje efektivitu toho ako dokáže reklama zaujať pozornosť. Vlastnou unikátnou bannerovou reklamou môžeme výrazne ovplyvniť spôsob, akým používateľa oslovíme.

banner_vizualny
 

 

5. Merajte a vyhodnocujte výsledky

Online bannerová reklama ponúka okamžité dáta ohľadom toho, koľko krát sa reklama zobrazila, koľko krát na ňu používatelia klikli a taktiež môžeme vyhodnotiť, aký mala podiel na predajoch. Vďaka týmto informáciám máme možnosť vytvárať rôzne variácie bannerov a sledovať, ktoré prinášajú najviac želaných výsledkov. Tieto výhody zapríčiňujú čoraz väčší pomer využitia online bannerov oproti billboardom, TV reklamou a podobne.

 

Tak čo vravíte teraz na bannerovú reklamu? Neváhajte nás kontaktovať, ak máte akékoľvek otázky!
Ak bola téma pre vás zaujímavá, určite neprehliadnite článok o Youtube reklame.​



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK