26.02.2018 | Anna Iovdijová | Komentáre:0

6 S FENOMÉN REKLAMY NA YOUTUBE

Vedeli ste, že priemerná pozornosť človeka je v súčasnosti približne 8 sekúnd?

Žijeme komplexnejším životom v čoraz komplikovanejšom svete. Spôsob, akým ľudia konzumujú obsah na internete, sa mení neuveriteľnou rýchlosťou. Každú sekundu ľudia vzhliadnu okolo 72 000 videí na YouTube, odošlú asi 2 500 správ na facebook alebo nahrajú zhruba 1 500 obrázkov na Instagram. Technológie sú pokročilé, smartfóny a tablety dostupnejšie, no a „cross-device“ správanie je každodennou realitou. Pôvodných 12 sekúnd pozornosti sa skracuje na 8, čo potvrdzujú štatistiky výskumného ústavu – Statistic Brain Research Institute v USA z roku 2015.

Avšak nie je všetko stratené.

Digitálny životný štýl spolu so surfovaním na viacerých zariadeniach tzv. „mutli-screening“ v podstate trénujú mysle používateľov. Rýchlejšie prehliadajú nepodstatné veci a efektívnejšie upriamujú pozornosť na zachytenie podstatného. Tento fakt otvára ďalšie príležitosti pre reklamu na internete, pretože najvzácnejšou komoditou už nie je dosah, ale pozornosť!

Zaujali sme Vás ?

Pravidlá aukčnej hry sa menia. Video má obrovský potenciál interaktívne pôsobiť a zaujať, predstavuje impozantný nástroj digitálneho marketingu. 

Pútavé slogany, silné slová, stručné odkazy, neobyčajné vizuály, chytľavé audio, známy hlas, hlavne však presvedčivý príbeh vypovedaný v 6 nepreskočiteľných sekundách videoreklamy.  To sú „bumper ads“  z neútešným slovenským prekladom – mikrospoty na YouTube, ktoré Google spustil v roku 2016.

Čerpal z dát pilotnej štúdie, kde zistil, že používateľ bude s väčšou pravdepodobnosťou sledovať 6 sekundovú dĺžku videa. Reklamy sú síce krátke, ale ich efekt z dlhodobého hľadiska ohromný – 9  z 10 kampaní s bumper reklamou dosiahli zvýšenie povedomia, respektíve lepšieho zapamätania si reklamy. Zistenia potvrdzujú, že tento formát videoreklamy poskytuje dostatok času, aby divákov zaujal, podchytil ich pozornosť a pripravil tak priestor k hlbšej interakcii.

 

Prečo uprednostniť bumper reklamu?

Je lacnejšia

Oproti iným typom reklamy sú výrobné náklady nižšie. Bumper reklama je jednoduchá v odkaze, zabezpečenie tak krátkeho a obsahovo nenáročného videa, rozhodne vaše vrecká nezruinuje. Navyše v kampaniach platíte modelom CPM (Cost-per-thousand Impressions) – raz za 1000 zobrazení reklamy, ktoré nikto nepreskočí a dopozerá. Cena sa pohybuje zväčša od 90 centov.

Je menej rušivá

Extrémna krátkosť a vábivosť spotov odznie presne tak dlho ako má, preto používateľovi vlastne nestihnú znepríjemniť jeho záujem o konkrétne video.

Je mobilnejšia

Prudký nárast počtu mobilných používateľov a ich tendenciu mať kratšiu pozornosť,  primárne podporil vznik bumper reklamy. Svojou krátkosťou je prijateľnejšia a rýchlejšie sa nahráva.

Je dynamická

Bumpery sú rýchle, s presným cielením a zásahom.  Než sa používateľ stačí spamätať, videný spot si spokojne odfukuje v podvedomí a zanecháva významnú stopu. Aj keď zasahujú predovšetkým mladšie ročníky, generácie nezastaviteľne starnú, prirodzene rastie počet starších používateľov, a tým oslovia aj vekovú skupinu 35 – 45+.

Je skladateľná

Vytvorením kreatívnej série odlišných bumperov, z ktorých každá vyzdvihne iné jedinečné prvky značky, produktu alebo služby v duchu jedného príbehu, témy – sa nepredstaviteľných 6 sekúnd pretaví do hodnotne využitého času, ktorý upúta a naštartuje zvedavosť vidieť pokračovanie. 

Je nevyhnutným doplnkom kampaní

Spot najlepšie funguje v tandeme – doplní  hlavnú kampaň s formátmi TrueView reklamy na YouTube ako silný predskokan. Je preto dôležité, myslieť na  bumpery už pri samotnom plánovaní obsahu jednotlivých kampaní a stratégií propagovania. Ich spoločné využitie a kombinácie  otvárajú „nekonečné“ možnosti ako osloviť existujúce publiká formou remarketingu.

 

Tipy a príklady Bumper reklamy

V jednoduchosti je krása 

Energetický nápoj od Coca-Cola

Jasné zvýraznenie ponuky

Super rýchle doručenie od Amazon Prime 

Prihlásenie zdarma – Survey Monkey

 

Tvorba príbehov

Airbnb – Live with your family

Airbnb – Leave loving Home Made

Audi Q7 – tvorcovia sa vyhrali v neuveriteľných 4 sekundách

Audi Q5

Cesta v čase späť iba do 6 sekúnd ? - Time Travel 1

Time Travel 2

Time Travel 3

Time Travel 4

Práca s emóciami

Film Sing 2017

Bumper – The High driver 2016  

 

Čo viac dodať ?

YouTube je úžasný ekosystém, kde používatelia, návštevníci, tvorcovia a samotné značky žijú v silnom prepojení na dennej báze. V popularite dnes víťazia YouTube-ri, ktorí prekvapujú marketingových expertov. Veľké značky sa predháňajú v ponukách, aby o nich natáčali videá. Niektorí z nich majú až miliónové počty vzhliadnutí. Mladí ľudia berú ich názory vážne a považujú ich za tzv. „opinion leaders“, čo rozhodne netreba podceňovať.

Všetky druhy reklamy na YouTube sú bezpochyby neodmysliteľným pilierom budovania značky. Firmy, ktoré chcú udržať krok s konkurenciou, by si mali švihnúť, vlak už totižto fičí a zastavuje len ojedinele. 

Ak chcete dostať do obehu nový produkt, alebo zvýšiť povedomie o vašej firme a viete, že to nie je otázka pár dní ani týždňov – v takom prípade je YouTube skvelým online marketingovým kanálom, prostredníctvom ktorého získate kvalitnú brandovú kampaň za rozumnú cenu.

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK