14.09.2016 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Reklama na internete zadarmo - Rady a tipy

Vo všeobecnosti platí, že ak začínate s podnikaním, je potrebné vopred myslieť na propagáciu samotnej firmy, produktov či služieb, ktorej cieľom je vyvolať dopyt a podporiť predaj. S efektívnou reklamou na internete sa často spájajú určité náklady, na ktoré je potrebné hľadieť ako na investíciu smerom do budúcnosti. V prípade, ak patríte ku skupine ľudí, ktorá len jednoducho nemá dostatočný kapitál na reklamu, zamerajte sa na nižšie uvedené možnosti bezplatnej reklamy na internete. Vyžadujú si však veľa úsilia, času a trpezlivosti. 

 

Vytvorte si firemný profil na sociálnych sieťach

Byť na sociálnych sieťach je v dnešnej dobe doslova povinnosťou. I napriek tomu sa v mnohých prípadoch stretávam s klientmi, ktorí tomuto „fenoménu“ nevenujú absolútne žiadnu pozornosť. Sociálne siete pritom môžu poslúžiť ako skvelý komunikačný kanál pre marketingové aktivity – od budovania povedomia o firme a jej produktoch cez tvorbu komunity vašich fanúšikov až po aktívnu konverzáciu so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.

Medzi najznámejšie sociálne siete so slovenskými užívateľmi patria: Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Youtube a predovšetkým Facebook.

Prostredníctvom sociálnych sietí môžete svojím fanúšikom poskytnúť zaujímavé informácie o svojej spoločnosti (zamerajte sa predovšetkým na konkurenčné výhody), aktuálne dianie vo firme, spotrebiteľské súťaže, zaujímavé fotografie či videobsah - ukážte svojim fanúšikom návod na obsluhu produktu, samotnú výrobu produktu alebo znázornite jeho odolnosť - jednoducho ukážte všetko, v čom ste lepší ako vaša konkurencia (fantázii sa medze nekladú).

Hodnotný obsahpozitívne skúsenosti zákazníkov s vašou spoločnosťou sa môžu postarať o rast komunity fanúšikov i napriek tomu, že podľa štatistík organický zásah na Facebooku neustále klesá, čo dokazuje i nasledujúci graf:

Zdroj: propakistani.pk

I z toho vyplýva, že získavanie a oslovenie zákazníkov bez platenej reklamy je veľmi ťažké, nie však nemožné. Okrem hodnotného obsahu sa nebojte tiež požiadať o zdieľanie vášho obsahu, pretože užívatelia na sociálnych sieťach budú radi zdieľať užitočný obsah a môžu sa tak sami postarať o zvýšenie dosahu vašich príspevkov.

 

Uverejnite informácie o svojej firme pomocou Google Moja firma

Ďalším spôsobom, ako vytvoriť reklamu na internete zadarmo je využitie služby Google Moja firma, ktorá predstavuje rýchly a jednoduchý spôsob, akým môžete spravovať online prezentáciu svojej firmy v rámci služieb Google. Svojim potenciálnym zákazníkom tak uľahčíte vyhľadávanie informácií o firme vrátane otváracích hodín, kontaktných informácií či navigačných pokynov vrátane hodnotení a recenzií, ktoré sa môžu zobraziť priamo vo vyhľadávaní Google, v službe Google Mapy či v Google+. Služba je úplne zdarma, preto neváhajte a zaregistrujte sa.

 

Poskytnite užívateľom hodnotný a užitočný obsah

Tvorba a umiestňovanie hodnotného a užitočného obsahu na stránku (content marketing alebo po našom obsahový marketing) je v dnešnej dobe nevyhnutnosťou. Užívatelia radi navštevujú stránky, na ktorých sa dozvedia nové informácie či užitočné tipytriky. Ak by sme si to vysvetlili na príklade: Na svojom eshope predávate doplnky výživy pre športovcov. Je fajn, keď sa objavujete vo výsledkoch vyhľadávania Google na kľúčové slová ako „proteiny“, „gainery“, „kvalitná kĺbová výživa“, „bcaa aminokyseliny“ a podobne. Ale čo v takom prípade, ak je užívateľ úplný nováčik a hľadá informácie o tom, aké doplnky výživy by boli preňho najideálnejšie? A čo v takom prípade, ak sa užívateľ zaujíma o recenzie skúsenosti s daným produktom?

Skutočnosť je taká, že málokto nakúpi okamžite. Nákupná cesta spotrebiteľa sa neustále predlžuje. Užívatelia hľadajú pred samotným nákupom rôzne články, návody, recenzie, diskusiu, rady odborníkov, videoukážky a podobne. V uvedenom príklade s doplnkami výživy by bolo tiež vhodné osloviť i tých užívateľov, ktorí vyhľadávajú rady o tom, ako nabrať svalovú hmotu, čo jesť pred tréningom a po tréningu, aký je rozdiel medzi produktom X a produktom Y alebo na čo si dávať pozor?

Obsahový marketing sa okrem užívateľov páči i samotnému vyhľadávaču Google, ktorý stránky s takýmto hodnotným a užitočným obsahom posúva vo vyhľadávacej sieti na vyššie pozície. So šírením hodnotného obsahu vám tiež pomôžu sociálne siete, diskusné fóra ale i vaši spokojní zákazníci.

 

Využite „druhú televíziu“ Youtube

Štatistiky hovoria jasne. Youtube predstavuje tretiu najnavštevovanejšiu internetovú stránku na svete s viac ako miliardou používateľov. Nie nadarmo je označovaný za „druhú televíziu“. YouTube umožňuje veľkú možnosť segmentácie a variability. Na produkciu pútavého video obsahu pritom postačí kamera a ostatné je už len na vás a vašej kreativite. O vytvorení Youtube kanála sme už čo to popísali v jednom z našich predošlých článkov s názvom „3+1 TIPY, AKO VYTUNIŤ YOUTUBE KANÁL“, v ktorom nájdete overené postupy, ako vytvoriť pútavý Youtube kanál.

Ak by ste chceli zvýšiť dosah vašich videí, tak inzercia na Youtube je doslova „za babku“. Cena za zhliadnutie sa pohybuje už od 1 centu. A čo je dôležité, platíte len za prezretie celého videa, respektíve za viac ako 30 sekúnd pri dlhších reklamách. Prečítajte si viac o Youtube reklame.

 

Barterové obchody sú stále „in“

Spôsobov, ako využiť barterový obchod v online marketingu je hneď niekoľko. Medzi najpopulárnejšie patrí poskytovanie tovaru youtuberom či blogerom, ktorí v súčasnosti zažívajú doslova veľký boom. Princíp je jednoduchý: Nebojte sa napísať blogerovi, youtuberovi či niekomu, kto môže vyskúšať tovar, napísať o ňom recenziu uverejniť ju na či už na sociálnych sieťach alebo priamo na webe recenzenta. Barter ako jeden zo spôsobov bezplatnej reklamy na internete Vám môže byť veľmi nápomocný pri získavaní ďalších zákazníkov, tak prečo to neskúsiť?

Ďalším spôsobom barterového obchodu v rámci online marketingu môže byť získavanie spätných odkazov. Okrem toho, že spätné odkazy môžu predstavovať ďalší hodnotný zdroj návštevnosti sú tiež jeden z najdôležitejších faktorov, ktoré vplývajú na poradie vo vyhľadávačoch. Ako protihodnotu za poskytnutie spätného odkazu môžete ponúknuť uverejnenie PR článku na vašom webe či na sociálnej sieti, poskytnutie určitej zľavy na produkty alebo môžete využiť tradičný spôsob - „odkaz za odkaz“.

 

Na záver...

Osobne si myslím, že každý, kto začína alebo prevádzkuje vlastný biznis by mal počítať s nejakým rozpočtom na marketingovú komunikáciu. Bez neho sa na súčasnom trhu plného konkurencie presadíte len veľmi ťažko. Treba si uvedomiť, že súčasný spotrebiteľ prichádza denno-denne do kontaktu s desiatkami až stovkami značiek a reklamných posolstiev. Môžete predávať najlepší a najkvalitnejší tovar za najlepšie ceny, ale čo z toho, ak sa o tom ľudia nedozvedia? Dokonca i známy vynálezca Henry Ford raz povedal: „Keby som mal posledné tri doláre, dva z nich dám na reklamu.“ 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK