19.07.2016 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

3+1 tipy, ako vytuniť YouTube kanál

Videoplatforma YouTube predstavuje druhý najväčší vyhľadávač a tretiu najnavštevovanejšiu internetovú stránku na svete, pred ktorou stojí už len samotný Google či Facebook. Nie nadarmo je YouTube označovaný za „druhú televíziu“. V súčasnosti má viac ako miliardu používateľov, ktorí pozerajú stovky miliónov hodín videí a vytvárajú tak miliardy zhliadnutí. Tento fakt môže predstavovať mnoho príležitostí, ale i rizík, pretože stratiť sa v takej mase nie je žiadny problém.

Kanál na YouTube nie je len o nahrávaní videí, pridávaní komentárov či vytváraní zoznamov videí. Dokáže taktiež poslúžiť ako skvelý nástroj na budovanie komunity verných fanúšikov značky či na poskytovanie ďalších užitočných informácií o produktoch či službách. Kanál by preto nemal byť len úložiskom videí, ale taktiež ďalším komunikačným médiom. Preto je veľmi dôležité, aby ste pri jeho vytváraní a spravovaní využili všetky možnosti, ktoré poskytuje.

 

Pred samotnými tipmi na vylepšenie Youtube kanála je potrebné v nastaveniach prepnúť možnosť "Prispôsobiť rozloženie kanála", ktorým si odomknete možnosti úprav:

 

1.     Vytvorte homepage, ktorá bude „sexi“

Prvé, čo si užívateľ pri návšteve YouTube kanála všimne je baner spolu s logom. Preto sa snažte vytvoriť vizuál, ktorý je pútavý a odráža prvky vašej corporate identity. Okrem toho dodržiavajte ich aktuálnosť – komunikujte zľavy, akcie, eventy či výhody, prispôsobte grafiku ročným obdobiam, udalostiam, sviatkom alebo globálnym trendom. Odporúčané rozmery tohto banera sú 2560x1440 s veľkosťou do 4 Mb. Na ukážku použijem náš kanál:

 

YouTube kanál ViamediaSK

 

Zabudnúť by ste tiež nemali na vlastné odkazy, pomocou ktorých môžete užívateľov smerovať na web či na stránky na sociálnych sieťach. Nastavenie vlastných odkazov nájdete pod kartou Informácie, resp. About, ak máte nastavený anglický jazyk.

Nastavenie vlastných odkazov

 

2.     Pracujte s odporúčaným obsahom pre nových a vracajúcich sa návštevníkov

 

V nastavení kanála máte takisto možnosť prispôsobovať jeho obsah, ktorý sa bude zobrazovať novým či vracajúcim sa užívateľom nezávisle od seba. Pri výbere odporúčaného obsahu novým návštevníkom kanála je vhodnejšie zobrazovať kratšiu upútavku, ktorá je zameraná na predstavenie spoločnosti, produktov, služieb či noviniek. Vracajúcim sa užívateľom môžete naopak poskytnúť najnovšie videá alebo rôzne videonávody, tipy a triky, čím si udržíte i naďalej ich záujem.

 

Odporúčaný obsah pre nových a vracajúcich sa návštevníkov

 

 

3.     Využite zoznamy videí a karty na predĺženie kontaktu so značkou

 

Pomocou zoznamov videí (playlistov) môžete užívateľom zobraziť ďalšie videá zo svojho portfólia, čím predlžujete kontakt so značkou. Zoskupujte a usporiadajte videá do zoznamov podľa logickej nadväznosti, aby ste zvýšili pravdepodobnosť, že užívateľ zhliadne i ďalšie videá.

V nastavení na karte Zoznamy videí si jednoduchým spôsobom môžete vytvárať zoznamy, usporiadať videá a pridávať či upravovať poznámky:

 

Zoznamy videí

 

Nezabudnite na nastavenie ďalších možností, predovšetkým tých, ktoré uvádzam na nasledujúcom obrázku. Zaškrtnutím možnosti „Nastaviť ako oficiálnu sériiu pre tento zoznam videí“ zabezpečíte, aby si užívateľ pozrel ako ďalšie video to vaše. Označením možnosti „Povoliť vkladanie“ povolíte zdieľanie playlistu:

 

Ďalšie nastavenia YouTube

 

 

4.     Pridajte do svojich videí „trochu“ interakcie

 

Pridajte do svojho videa karty, pomocou ktorých ponúknete užívateľovi ďalšie možnosti na interakciu a poskytnete mu tak priestor stráviť viac času s vašou značkou. Karty odkazujú na konkrétnu URL adresu, upozorniť na ďalšie videá či playlisty a podľa typu taktiež môžu obsahovať vlastné obrázky, nápisy alebo výzvy k akcii. Okrem toho umožňujú tiež vytvoriť anketové otázky, pomocou ktorých je možné zrealizovať prieskum. Do videa je povolené pridať až 5 takýchto kariet. Ich výhodou je, že sa zobrazujú i na mobilných zariadeniach a sami si môžete zvoliť, kedy sa má výzva pre diváka objaviť, aby bola čo najviditeľnejšia. Nesnažte sa však diváka vodiť z videa príliš skoro.

 

YouTube karty

 

 

Samotné karty nastavíte v časti Správca videí. Kliknutím na tlačidlo „Upraviť“, hneď vedľa videa, sa rozbalí roletka, kde vyberiete možnosť „Karty“:

 

 

Nastavenie kariet YouTube

 

Vyššiu pozornosť a preklikovosť z kariet môžete dosiahnuť tak, že na ne upozorníte diváka priamo vo videu resp. mu poviete, aby na ne klikol. Vyzerať to potom môže i takto:

 

Upozornenie na karty YouTube

 

Príklad toho, ako by mal vyzerať atraktívny YouTube kanál si môžete brať i od tých najlepších. Na Socialbakers.com nájdete aktuálny rebríček najpopulárnejších YouTube kanálov na Slovensku, v ktorom dominuje známy slovenský youtuber a vloger GoGo s kanálom GoGoManTV.

Poznáte ďalšie tipy či triky? Šup s nimi do komentov :)

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK