Oslovte nedávnych návštevnikov webu
Nedávnym návštevníkom vášho webu môžete zobraziť personalizovanú a teda veľmi účinnú reklamu. Zacieliť túto reklamu je možné mnohými spôsobmi. Môžete osloviť všeobecnejšie publiká ako napríklad všetkých návštevníkov webu, návštevníkov konkrétnych kategórií produktov. Účinnejšie však budú konkrétnejšie – užšie publiká, ktoré možno určiť podrobnejšou segmentáciou používateľov.
TIP
Vytvorte publiká napríklad z návštevníkov využívajúcich vyhľadávanie na webe, vracajúcich sa návštevníkov, alebo návštevníkov, ktorí pridali produkt do košíka, no nedokončili nákup. Môžete tiež zacieliť na ľudí, ktorí do vyhľadávača zadali názov vášho brandu.
Personalizovaná reklama môže mať rôzne podoby. Vašim návštevníkom môžete zobrazovať prispôsobené reklamy vo forme textu, bannerov, videí a v neposlednom rade aj dynamicky tvorené produktové reklamy. Tie ale spadajú pod dynamický remarketing, o ktorom sa dočítate nižšie.
Remarketing a reklamné systémy
Remarketing môžete využívať na mnohých online reklamných systémoch. Najpoužívanejšími sú reklamné systémy Google AdWords a Facebook Ads. AdWords umožňuje zobrazovať prispôsobené reklamy nielen vo výsledkoch vyhľadávania Google a partnerských sietí, ako sú Azet.sk alebo Zoznam.sk, ale aj na miliónoch webov, YouTube kanálov a mobilných aplikácii zapojených do programu AdSense. Reklamný systém na Facebooku umožňuje zobrazovať reklamu nielen na Facebooku ale aj na Instagrame a v partnerskej sieti webov a mobilných aplikácii podobne ako pri platforme AdWords.
Prečítajte si podrobnejšie informácie o remarketingu prostredníctvom AdWords a Facebooku
Vytvárať remarketingové kampane môžete aj pomocou iných reklamných systémov. Patria sem napríklad RTB systémy na programatický nákup reklamy, sociálna sieť LinkedIn, ale aj mnohé slovenské a české reklamné systémy, ako sú český Sklik, alebo slovenské – Etarget a INRES. Prečítajte si viac o remarketingu v systéme INRES.
Dynamický remarketing
Ide o pokročilú a zároveň najúčinnejšiu formu remarketingu ponúkanú najmä reklamnými systémami od Google a Facebook. Dynamický remarketing však môžete spustiť aj pomocou INRES-u. Môže mať rôzne podoby:
Dynamický remarketing INRES
Dynamický remarketing na Facebooku
Dynamický remarketing AdWords
V reklame sa užívateľovi zobrazia produkty, ktoré si nedávno prezeral na eshope. Príprava takýchto reklám je však omnoho náročnejšia ako pri iných typoch reklám. Na spustenie dynamického remarketingu je potrebná úprava webu a vytvorenie produktového feedu podľa špecifikácie. Výsledkom však bude veľmi výkonná reklama, ktorá dokáže významne vylepšiť návratnosť investícií.
Chcete využiť silu remarketingu vo svoj prospech? Neváhajte a napíšte nám. Radi vám pomôžeme.