Aká je optimálna dĺžka meta nadpisu a meta popisu?
Máte vizuálne oslňujúcu stránku, predávate vysoko dopytovaný tovar a ešte k tomu za bezkonkurenčné ceny na trhu? To je skvelé, avšak v neposlednom rade nezabúdajte na dôležitosť organického vyhľadávania.
Dajte si záležať na optimalizácii pre vyhľadávače, tzv. SEO. Zapracujte zaujímavé a originálne meta nadpisy a meta popisy na webovej stránke a buďte vysoko vyhľadávaní vo výsledkoch na internete.
Lámete si hlavu nad tým, aký je optimálny počet znakov v texte? Nenechajte nič na náhodu. V tomto článku vám to radi objasníme.
Meta nadpis, po anglicky nazývaný aj ako meta title, označuje nadpis stránky. Predstavuje jeden z hlavných faktorov, na základe ktorého používateľ klikne na daný odkaz.
Optimálna dĺžka meta nadpisu sa pohybuje v rozmedzí 55 až 60 znakov vrátane medzier. Pri mobilných zariadeniach Google dovoľuje používateľovi zahrnúť do meta nadpisu až 78 znakov bez toho, aby mu nadpis sám nežiaduco skrátil.
Ak chcete mať nadpis dlhší, vytvorte titulok napísaný pre mobilné zariadenia s dĺžkou maximálne 78 znakov. Nezabudnite, že pri desktopoch sa nadpis skráti. V tomto prípade myslite na to, aby ste zahrnuli hlavné kľúčové slová na začiatok textu a neprišli tak o ne.
Meta popis, po anglicky nazývaný aj ako meta description, stručne popisuje obsah stránky. Meta popis sa zobrazuje pri výsledkoch vyhľadávania a môže na prvý pohľad používateľa zaujať, aby klikol na daný odkaz. Predstavuje akýsi doplnok k meta nadpisu resp. text, ktorý bližšie rozvíja a opisuje kľúčové slová zahrnuté v meta nadpise.
Optimálna dĺžka meta popisu sa pohybuje v rozmedzí 150 až 160 znakov vrátane medzier. Ak používateľ presiahne dĺžku popisu 160 znakov, Google ho skráti.
Na rozdiel od meta nadpisu sa meta popis na mobilnom zariadení zobrazuje kratší ako na desktope. Zobrazuje sa približne len 130 znakov. Aj tu platí pravidlo, že kľúčové slová i hlavnú myšlienku treba umiestniť na začiatok textu a vyvarovať sa tak neželanému skráteniu.
Začnite s vytváraním meta nadpisov a meta popisov už dnes a nedovoľte Google, aby vaše úsilie s tvorbou prepracovaných dlhých textov prišlo na zmar.