16.08.2016 | Daniel Babčan | Komentáre:0

Plánovač kľúčových slov už nebude pre všetkých, zmeny čakajú aj skóre kvality

Zrejme každý marketér využíva plánovač kľúčových slov pri tvorbe nových kampaní vo vyhľadávacej sieti Google. Niektorí sa však budú už čoskoro musieť zaobísť bez neho. Google pred pár dňami na Advertisercommunity oznámil, že tento nástroj už nebude plne funkčný pre všetkých.

 

Zmeny by sa mali týkať len malého množstva užívateľov, ktorí mesačne preinzerujú „menej“. Čo si pod týmto slovíčkom Google predstavuje, môžeme len hádať. Obmedzenie sa bude týkať aj užívateľov, ktorí využívajú Plánovač kľúčových slov príliš často, najmä cez API. Všetkým spomínaným užívateľom sa budú pri objemoch vyhľadávania namiesto konkrétnych čísel zobrazovať iba rozpätia. Konkrétne:

  • 0
  • 1–100
  • 100–1K
  • 1K–10K
  • 10K–100K
  • 100K–1M
  • 1M+

Ukážka obmedzeného zobrazenia Plánovača kľúčových slov

Zdroj: seroundtable.com

 

Ako môžete vidieť, rozpätia sú veľmi široké, najmä ak sa pozrieme na domáci trh, kde počet vyhľadávaní málokedy prekračuje úvodné tri hranice. Problém budú mať pravdepodobne aj noví inzerenti, ktorým by pri vytváraní reklamy v sieti Google mal pomôcť práve tento nástroj. Skúsil som test na svojom súkromnom Adwords účte, na ktorom nie sú spustené reklamy už viac ako 2 roky a Plánovač fungoval v plnom rozsahu. Ťažko tak predpovedať, kedy sa zmeny prejavia vo všetkých účtoch, ktorých by sa mali týkať.

 

Nulové skóre kvality

 

Ďalšie pripravované zmeny sa týkajú skóre kvality. Ak na jeho presné určenie nebude mať systém dostatok údajov, bude sa zobrazovať nulové skóre kvality, označené dvoma pomlčkami „--“. Toto hodnotenie budete môcť vidieť pri všetkých nových slovách, ako aj tých, ktoré nebudú mať dostatok kliknutí či zobrazení. Google upozorňuje, že ak v prehľadoch alebo automatických pravidlách využívate filtrovanie podľa skóre kvality, nová hodnota „--“ nebude predvolene zahrnutá. Dá sa to však samozrejme nastaviť.

 

Táto novinka by mala do našich účtov zavítať už od 12. septembra. Asi najpodstatnejšou otázkou je, aký vplyv bude mať táto zmena na cenu inzercie. Tá závisí od kombinácie ceny a skóre kvality, ktoré bolo doteraz pri nových kľúčových slovách vždy nastavené na hodnotu 6. Aktualizácia nebude mať žiadny vplyv. Zmení si iba spôsob, akým budú kľúčové slová bez dostatočného množstva údajov vyobrazené, ako potvrdil tím Google Adwords na svojej Facebook stránke.

 

 

 

 

 

 

Nulové skóre kvality nebude mať vplyv na cenu inzercie
Zdroj: Facebook Google Adwords

 

Ako sa vám pozdávajú tieto zmeny? Máte už obmedzené funkcie Plánovača kľúčových slov vo svojich účtoch?



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK