29.02.2024 | Michala Banásová | Komentáre:0

Koľko stojí Google reklama?

V dnešnej digitálnej dobe je online prítomnosť nevyhnutná pre úspech každého podnikania. Konkurencia nespí a boj o zákazníka prebieha na každom fronte. No koľko vlastne stojí vstúpiť do sveta Google reklám a dosiahnuť viditeľnosť?

V tomto článku si priblížime cenu reklamy na Google.

Skôr ako si stanovíme rozpočet na online reklamu, musíme vedieť, čo chceme reklamou docieliť. Na základe toho si volíme typy kampaní a jednotlivé metriky, ktoré budeme sledovať. Následne od toho sa nám bude odvíjať aj cena.

Samotná cena závisí na mnohých faktoroch ako je typ reklamy, ktorý si vyberiete, od kľúčových slov, konkurencie, cieľovej skupiny alebo geografickej oblasti.

Cena sa obvykle určuje na základe aukcie, kde sú reklamy zobrazované na základe toho, koľko ste ochotní zaplatiť za jedno kliknutie (PPC), zobrazenie (CPM) alebo konverziu. Google na stanovenie cien používa model aukcie nazývaný "Google Ads Auction".

Ukážka reklám na Google

Obr. 1 Ukážka reklám na Google

Pozrime sa bližšie na typy kampaní Google a ich ceny.

Obsahové kampane (display)

Reklama v obsahovej sieti Google začína už od niekoľkých centov. Záleží, akú stratégiu si zvolíme – podiel zobrazení, cena za akvizíciu alebo ideme maximalizovať hodnotu konverzií? Od zvolenej stratégie a konkurencie odvetvia, v ktorom podnikáte bude záležať samotná cena.

Vyhľadávacie kampane

Často sa stretneme s otázkou, koľko ma bude stáť prvá pozícia alebo zobrazenia na prvej strane. Vo vyhľadávacej sieti neplatíte za zobrazenia, ale za kliknutia. To znamená, že platíte za reklamu len vtedy, keď na ňu niekto klikne. Preto sa môžete stretnúť aj s označením „pay per click“.

Cena za klik sa môže pohybovať od 0,10€ - 2€ v závislosti konkurencie a odvetvia. Čím viac inzerentov vstupuje do aukcie na konkrétne kľúčové slovo, tým výššia bude cena za klik.

Obr.2 Ukážka ceny za klik na vybrané kľúčové slová

Youtube kampane

Každý z nás, kto si neplatí YouTube premium, sa stretol s tým, že pozerá video a do toho mu tam vybehnú 2-3 reklamy po sebe. Občas sa dajú preskočit po 5 sekundách, inokedy ju musíme dopozerať do konca. Sú to jednotlivé typy reklám, ktoré si inzerent volí na propagáciu svojej značky alebo produktov.

YouTube video reklamy sú zväčša zamerané na zvýšenie povedomia o značke a podnecujú ľudí, aby u danej značky nakúpili. Preto sa zvykne voliť cenová stratégia – cena za 1000 zobrazení.

Preskočiteľná reklama in-stream

Pri tejto reklame sa užívateľ sám rozhodne, či reklamu dopozerá do konca alebo sa ju rozhodne preskočiť po 5 sekundách. Za reklamu zaplatíme až po 30 sekundách alebo po zhliadnutí celého videa ak je kratšie. Je to najlacnejší typ reklamy na YouTube. Cena za 1000 zobrazení sa v tomto prípade môže pohybovať od 0,50€ - 2€.

Nepreskočiteľná reklama in-stream

Tieto reklamy majú zväčšia dĺžku 6 – 15 sekúnd, nie viac ako 30 sekúnd. Reklamu in-stream nie je možné preskočiť. Užívateľ sa nemôže ľubovoľne rozhodnúť a je donútený si pozrieť celú reklamu a jej posolstvo dokonca. Hovoríme tiež o vynútených zhliadnutiach, preto je tento tym reklamy drahší ako preskočiteľné reklamy in-stream. Cena reklamy za tisíc zobrazení zvykne byť od 1€ vyššie.

Mikrospot (bumper)

Mikrospot, podobne ako nepreskočiteľná reklama in-strem je reklama, ktorú nie je možné preskočiť. Dĺžka mikrospotu je maxilmálne 6 sekúnd. Cieľová cena za tisíc zobrazení sa môže pohybovať od 1€ vyššie. Cena za tisíc zobrazí môže byť aj nižšia alebo výrazne vyššia. Všetko závisí od vašich cieľov, nastavení a rozpočtu, ktorý ste ochotný do bumperu investovať.

Zdroj: https://support.google.com/youtube/answer/2375464?hl=sk#bumper-ads

Je dôležité mať na pamäti, že ceny sa môžu meniť v čase a sú ovplyvnené rôznymi faktormi. Celkovo však platí, že reklama vás bude stáť len toľko, koľko do nej budete ochotný investovať. Pre bližšie informácie nás neváhajte kontaktovať. Radi Vám s reklamou pomôžeme.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK