Google testuje nové search kampane bez kľúčových slov
Majiteľov kamenných predajní určite poteší správa o novom experimente. Google testuje kampane vo vyhľadávaní, ktoré nebudú fungovať na základe zhody kľúčových slov. Namiesto nich budú využívať informácie z firemnej vizitky vytvorenej prostredníctvom služby Google Moja Firma. Reklamy sú aktuálne sprístupnené len pre niekoľko účtov AdWords. Je možné ich zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania aj v mapách Google. Experiment bol spustený len nedávno. Budeme sledovať jeho vývoj a dúfať v skoré spustenie aj na Slovensku.
Aké možnosti lokálnej propagácie Google ponúka?
Základným nástrojom pre lokálnu propagáciu firmy je Google Moja Firma. Umožňuje vytvoriť firemnú vizitku s informáciami, ako sú adresa firmy , otváracie hodiny, kontakt, webová adresa. Okrem základných informácií je možné do vizitky pridávať fotky, príspevky a recenzie. Novinkou pre túto službu je možnosť pridania popisu firmy, o ktorej sme vás nedávno informovali.
Obrázok 1: Správne vyplnená firemná vizitka sa môže zobrazovať na celú stránku s výsledkami vyhľadávania
Rozšírenie o adresu pre AdWords kampane
Pre fungovanie rozšírenia je potrebné prepojiť účet AdWords so službou Google Moja Firma. Rozšírenie sa zobrazuje pri vyhľadávaní v okruhu adresy vašej firmy. Je možné pridať viacero pobočiek a pri vyhľadávaní zobrazovať najbližšiu k používateľovi. Rozšírenie o adresu umožňuje v reklamách zobraziť aj otváraciu dobu, či recenzie zo služby Google Moja Firma. Okrem výsledkov vyhľadávania sa rozšírenie zobrazuje aj na partnerských weboch, v obsahovej sieti a videoreklamách na YouTube.
Obrázok 2: Reklama s rozšírením o adresu
Reklama v mapách Google
Mapy Google umožňujú v miestnom vyhľadávaní zvýrazniť firemnú vizitku, resp. ju zobraziť na prvých miestach. Pre aktiváciu reklám je potrebné uskutočniť niekoľko krokov:
- Vytvorenie alebo aktualizácia údajov záznamu v Google Moja Firma
- Aktivovanie rozšírenia o adresu v účte AdWords
- Geografické zacielenie pre konkrétnu adresu s cenovou ponukou
- Zacielenie kľúčových slov v kampaniach na miestne vyhľadávania
Obrázok 3: Reklama v mapách Google
Máte záujem naplno využívať možnosti online marketingu pre váš lokálny biznis? Neváhajte a ozvite sa nám.