04.10.2016 | Daniel Babčan | Komentáre:0

Ďalšia novinka, demografické cielenie vo vyhľadávacej sieti Adwords

Google nám posledné mesiace servíruje jednu novinku za druhou a sám som zvedavý, koľkých sa ešte do konca roka dočkáme. Po tom ako nás potešili rozšírené textové reklamyresponzívne reklamy, niektorých pre zmenu možno sklamali obmedzenia v plánovači kľúčových slov. Tentokrát však máme ďalší dôvod na radosť.

 

Zmeny sa opäť týkajú vyhľadávacej siete v ktorej pribudla možnosť demografického cielenia. Podobné údaje sme zatiaľ mohli sledovať len pri obsahovej sieti. Google tak konečne využil svoje možnosti a nezabudol sa podeliť aj s inzerentmi. Na úrovni kampaní či reklamných skupín môžeme vidieť údaje o pohlaví a veku. V prehľade môžeme sledovať kliknutia, konverzie i zobrazenia v závislosti od pohlavia či veku. A čo viac, nielen sledovať, ale na pohlavia či vekové skupiny môžeme aj cieliť, prípadne im zvyšovať či znižovať cenové ponuky.

Adwords ponúka aj možnosť zobraziť demografické kombinácie. V tomto prípade môžeme videť údaje o výkone v závislosti od veku a pohlavia zároveň. Jednoducho tak vieme zistiť, ktoré skupiny užívateľov uskutočňujú najviac konverzií. V našom príklade na obrázku nižšie sú to napríklad ženy vo veku 35 až 44 rokov. Na základe získaných údajov následnie vieme pre vybrané skupiny upraviť cenové ponuky.

Pre Google je získavanie demografických údajov oveľa zložitejšie ako v prípade Facebooku, ktorému dáta poskytnú užívatelia pri registrácií. Aj preto sa pri segmentovaní stretávame s určitou skupinou užívateľov, pri ktorých sú údaje označené ako „neznáme“. Ich počet sa môže líšiť v závislosti od kampane či účtu. Z našich skúseností túto skupinu najčastejšie predstavuje približne 30% až 50% užívateľov. Aké údaje Google pri párovaní využíva zatiaľ nevieme. Predokladám však, že používa údaje z Gmail účtov.

 

Pýtate sa, pre aké segmenty by bolo demografické cielenie ideálne? Napríklad autodiely by boli vhodnejší segment pre mužov, prípravky na zväčšenie pŕs pre zmenu pre ženy. Najmä ak cielite na všeobecnejšie slová ako napríklad „veľké prsia“ či „pevné prsia“. Predstavte si, s akými spojeniami tieto slová vyhľadávajú muži a s akými ženy. Segmentácia podľa veku sa dá výborne využiť aj pri oblečení. Predstavte si že inzerujete na všeobecnejšie slovo ako „pánske tričká“. Iné tričká nosia mladí ľudia vo veku 18-24 rokov a iné generácia vo veku 45-54 rokov. Podobný prípad môže nastať ak ponúkate pánske tričká a inzerujete na slovo „tričká“.

 

Wordstream o tejto novinke informoval v článku Demographic Targeting for Search Campaigns už v septembri. Týkala sa však iba vybraných inzerentov, ktorí boli zapojení do testovania. Dnes sme si ich všimli konečne aj v našich účtoch. Stále však nie vo všetkých, takže ako to už býva pri Google zvykom, musíme byť trpezliví. Zo skúsenosti ale očakávame, že to už nepotrvá dlho.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK