06.03.2018 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Sprievodca reklamou na internete

Vedeli ste, že výdavky na online reklamu v Európe v posledných rokoch pravidelne prekonali výdavky vynaložené na televíznu reklamu? Popularita internetu a jeho využívanie nepretržite rastie už niekoľko rokov a nič nenaznačuje tomu, že by sa táto situácia mala v blízkej dobe zmeniť. So stúpajúcim počtom používateľov internetu tak neustále pribúdajú aj inzerujúce firmy. Užívatelia tiež trávia online čoraz viac času a spoločnosti si uvedomujú, že reklama na internete už nie je možnosť, ale nevyhnutnosť.

ONLINE VS. OFFLINE

K tradičným offline formám reklamy, medzi ktoré patrí reklama v televízií, rádiu, printoch či na billboardoch sa s príchodom internetu pridala online reklama. Tá si svojimi výhodami veľmi rýchlo získala svojich priaznivcov. 

 

Výhody Nevýhody
Široký zásah cieľovej skupiny Nie všetky cieľové skupiny využívajú internet
Výborná merateľnosť výsledkov Menšia dôvera oproti tradičným médiám
Pomerne nižšie náklady Potreba neustále sledovať inovácie
Systematická práca s minulými návštevníkmi Potreby znalosti jednotlivých reklamných systémov

 

Základné ciele reklamy na internete

 

Zvýšenie predaja

Ako môže reklama na internete pomôcť zvýšiť predaj? Tak znie najčastejšia otázka nielen od majiteľov eshopov. Dobre cielenou reklamou môžete dosiahnuť väčší počet transakcií, vyššie výnosy, ale tiež zvýšiť dopyt po vašich službách. Najväčšou výhodou je, že všetko stojí na pevných základoch v podobe dát. To umožňuje vykonávať pokročilejšiu optimalizáciu kampaní s cieľom dosahovať čo najlepšie výsledky a navyše celkom presne vypočítať napríklad návratnosť investícií na internetovú reklamu.

Prečitajte si rady a tipy ako zvýšiť predajnosť webu.

 

Budovanie povedomia o značke

Či už ste úplný začiatočník alebo vlastníte už zabehnutú firmu, budovanie a rozširovanie povedomia o svojej značke je v dnešnom konkurenčnom prostredí nutnosťou. Účelom takýchto kampaní nie je len dať zákazníkom vedieť o sebe a svojich produktoch alebo službách, ale i vybudovať sympatie a pozitívny vzťah medzi zákazníkom a firmou. 

Prečitajte si viac o tom, ako úspešne budovať povedomie o značke.

 

Zvýšenie návštevnosti

Môžete mať akokoľvek dobré produkty alebo služby, no bez zaujatých návštevníkov sa predaje sami nerozbehnú. Čím viac návštevnosti na vašich webových stránkach, tým viac možností pre:

  • oslovenie viac kvalifikovaných potencionálnych zákazníkov,

  • vyriešenie potreby návštevníkov predajom služieb alebo produktov,

  • získavanie nových a stálych zákazníkov,

  • rozvíjanie podnikania.

Prečítajte si tipy, ako zvýšiť návštevnosť webu.

 

Reklamy Pay Per Click (PPC)

PPC (“plať za kliknutie”) je efektívny aukčný systém platenia online propagácie reklamy na internete. Princíp spočíva v tom, že za reklamu platíte až vo chvíli, keď na ňu potenciálny návštevník klikne.
Ide o najrýchlejšiu cestu ako zvýšiť návštevnosť webovej stránky, a logicky dosiahnuť aj vyššiu pravdepodobnosť e-predaja a okamžitého zviditeľnenia sa.
Platforma Google AdWords je najobľúbenejší reklamný systém PPC na svete. Ponúka efektívnu textovú a grafickú reklamu (bannerovú, videoreklamu). Vyhľadávač google sprostredkuje na Slovensku viac ako 90% všetkých vyhľadávaní a spolu s Facebookom patria medzi lídrov PPC systémov.

 

Výhody PPC reklamy

  • Mimoriadne možnosti cielenia (vďaka rôznym nástrojom a nastaveniam, ktoré Google AdWords poskytuje – kľúčové slová, záľuby, témy, umiestnenia, pohlavie, vek, oblasti atď.)

  • Špecifické cielenie prostredníctvom sociálnych sietí (Facebook primárne čerpá zo štatistík vlastnej databáty, takže presne pozná jednotlivých používateľov a priamo ich oslovuje)

  • Ich sledovateľnost a merateľnosť (PPC systémy poskytujú detailné štatistiky údajov o kampaniach, návštevách, používateľoch či stránkách, ktoré sa naplno využívaju k webovej analýze s následným stanovením marketingových stratégií)

  • Okamžitá odozva (od momentu schválenia kampaní, sa reklamy ihneď zobrazujú a vo veľmi krátkom čase oslovujú až tisícky používateľov)

  • Ich flexibilita a dosah (schopnosť rýchlo spustiť kampane a osloviť kľúčových návštevníkov na promovanie produktov, sezónnych propagačných akcií alebo dôležitých eventov)

Prečítajte si o bezplatných možnostiach reklamy na internete.

 

Optimalizácia pre vyhľadávače (SEO)

SEO alebo optimalizácia webu pre vyhľadávače je súbor činností, kedy webové stránky prispôsobujeme a sprístupňujeme prehliadačom ako Google Chrome, Mozilla, Safari a iné. Prostredníctvom SEO zabezpečíme, že webové stránky budú v organickom neplatenom vyhľadávaní viditeľné na popredných miestach. Pri SEO sa môžeme baviť o optimalizácii technickej stránky webu (Onpage optimalizácia) a o optimalizácii prostredníctvom budovania spätných odkazov (Offpage optimalizácii).

Prečítajte si aké sú rozdiely medzi SEO a PPC.

 

Akú podobu môže mať reklama na internete?

​Reklama vo vyhľadávačoch

Reklama vo vyhľadávači sa považuje za najsilnejší reklamný online nástroj vôbec. Vďaka tomuto formátu je možné zobrazovať reklamy konkrétnym ľudom, v okamihu ako do vyhľadávača zadali slová, ktoré súvisia s určitými produktmi, alebo službami, ktoré propagujete. Ďalšou výhodou je, že platíte len vtedy, ak užívateľ skutočne na reklamu klikne.
Reklamy majú textovú formu. Pri jej tvorbe obsahu by mali byť čo najrelevantnejšie tomu, čo užívateľ vyhľadáva, aby sa zvýšili šance k vykonaniu nákupu, alebo využitia služby.

Ak reklamu vo vyhľadávači ešte nevyužívate, môžete prichádzať o zákazníkov. Dovoľte ľuďom, aby si vaše produkty, či služby sami našli.

 

Reklama na webových stránkach

Obsahová reklama využíva všetok dostupný priestor na weboch tak, aby  zobrazovala čo najrelevantnejší obsah čo najrelevantnejším ľudom. Formát reklamy je reklamný banner, reklama v službe Gmail a remarketingové bannery. Teda hovoríme o obrázkovej forme reklamy na internete.

V Obsahovej sieti Google je zobrazovaný pútavý obsah v kreatívnom prevedení, ktorý spĺňa stanovené obchodné ciele.

Obsahová sieť ponúka neobmedzené  možností reklám ohľadom kreativity a jedinečnosti. 

 

Nájsť cieľového zákazníka môže byť jednoduché. Ak využijeme ponuku Google AdWords a budeme cieliť na zákazníkov podľa:

  • Veku

  • Záujmov

  • Geografie

  • Pohlavia

  • Zariadení (smatfónov/stolových počítačov)

 

Výhody obsahovej reklamy

Tou najväčšou výhodou je meranie výkonnosti. To čo dokážeme merať vieme aj správne vyhodnotiť a upravovať na základe čísel a štatistík.

Frekvencia zobrazenia reklám je maximálne efektívna. Reklamný obsah sa bude zobrazovať iba toľko krát, koľko bude potrebné na to, aby užívateľ vykonal želanú akciu. 

Prečítajte si o budovaní povedomia o značke pomocou obsahovej siete AdWords.

 

Reklama na sociálnych sieťach

Facebook

Na Slovensku je najobľúbenejšou sociálnou sieťou. Už dávno nie je len zábavkou teenagerov. Stáva sa viac miestom, kde sa stretáva dopyt s ponukou. Facebook stále znižuje organický dosah príspevkov, a preto je potrebné čoraz viac využívať platené Facebook reklamy. Neustále sa vyvíjajúce formáty a možnosti zacielenia na relevantných používateľov vám umožňujú nemíňať zbytočne veľa z rozpočtu. Reklama zasahuje len tých, ktorí spadajú do vášho publika.

Prečítajte si koľko stojí reklama na Facebooku. 

Instagram

Vizuálna sociálna sieť, ktorá je primárne mobilnou aplkáciou. Využíva obrázky, krátke videá a čoraz obľúbenejšie stories, ktoré majú možnosť pridania rôznych doplnkov, napríklad aj ankety. Neustále získava nových používateľov. Je jednoduchá, moderná a vo svete má zatiaľ menšiu konkurenciu ako Facebook. Instagram má veľa predností, ktoré odporúčame využiť, preto neváhajte a skúste to!

Prečítajte si tiež rady a tipy ako získať sledovateľov na Instagrame.

Twitter

Mikroblogovacia sociálna sieť, kde používatelia píšu krátke správy – tweety. Príspevky sa zobrazujú v reálnom čase. Na Slovensku je málo využívaná, ale na druhej strane nie je tu veľká konkurencia. Ľudia na Twitteri hľadajú správy, novinky a príbehy, a to hlavne od ľudí, firiem a značiek, ktoré sledujú.

LinkedIn

Je definovaný ako profesionálna sociálna sieť. Medzi jeho používateľov patria odborníci z najrôznejších odvetví, ale aj firmy. LinkedIn spája ľudí zháňajúcich si prácu so zamestnávateľmi, ktorí hľadajú zamestnancov. Tiež sa tu budujú vzťahy medzi pracovníkmi z danej sféry, ktorí medzi sebou zdieľajú informácie, články a know-how. Pre firmy je to priležitosť zviditeľniť sa a nadviazať nové kontakty aj s potenciálnymi klientmi.

 

Reklama v cenových porovnávačoch

Cenové porovnávače v súčasnosti patria medzi najvýkonnejšie predajné online kanály. Predstavujú miesto, kde je možné získať všetky potrebné informácie o internetových obchodoch, produktoch a recenziách a porovnať si tak jednotlivé ponuky. Návštevník tak disponuje veľmi presnou ponukou, ktorá zodpovedá k jeho dopytu. 

Medzi najznámejšie porovnávče pôsobiace na území SR patria:

Heureka.sk

Najnakup.sk

Pricemania.sk

Inzercia na cenových porovnávačoch má mnoho foriem. Od štandardných bannerových plôch až po platené umiestnenie produktov v "prvej štvorke" na základe PPC modelu (platba za kliknutie). Hlavný princíp PPC modelu spočíva v tom, aby sa daný eshop zobrazil na viditeľnejších pozíciách ako jeho konkurencia. To je možné dosiahnuť vďaka možnosti nastavenia cien za kliknutie. Systém v takomto prípade neberie do úvahy len samotnú cenu za klik, ale i cenu produktu a dostupnosť. Vo väčšine prípadov sa PPC režim na cenových porovnávačoch vyznačuje vyšším konverzným pomerom a nižšími nákladmi. 

Prečítajte si viac o možnostiach na najpopulárnejšom slovenskom porovnávači Heureka.sk.

 

Remarketing - Ako osloviť minulých návštevníkov webu?

Oslovenie minulých návštevníkov webu personalizovanou reklamou predstavuje veľmi účinný nástroj online marketingu nazývaný aj remarketing. Takúto reklamu môžete cieliť na všetkých návštevníkov webu, ale tiež na užšie publiká, ako napríklad návštevníkov určitej kategórie produktov, vracajúcich sa používateľov, alebo na návštevníkov čo ešte nenakúpili. Pomocou remarketingu môžete reklamou pripomenúť nedávnym návštevníkom, aby napríklad dokončili objednávku na produkty, ktoré pridali do košíka. Remarketingové reklamy sú vo všeobecnosti účinnejšie ako bežné reklamy, nakoľko oslovujete ľudí, ktorí už majú skúsenosti s vašim webom.

Prečítajte si viac informácií o efektívnom remarketingu.

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK