18.01.2018 | Marta Kertisová | Komentáre:0

13 + 1 TIP AKO ZÍSKAŤ SLEDOVATEĽOV NA INSTAGRAME

Sociálne médiá sú dnes pre online marketérov a tiež pre bežných užívateľov denno-dennou záležitosťou. Na prvý pohľad to nie je nič zložité, veď s Instagramom vie pracovať každý laik. Pravda, do istej miery. Neraz nám však po založení účtu a nahratí niekoľkých fotografií opadne entuziazmus a môžeme sa len diviť, kde sú naši sledovači - lajkovači. Čo všetko je potrebné zhodnotiť pri práci s Instagramom, ako komunikovať so sledovateľmi a ako si ich udržať, na to sa pozrieme v najbližších riadkoch.

1. POSTUJTE V SPRÁVNY ČAS

Skôr ako nahráte svoju fotku na Instagram, pamätajte na dva dôležité faktory: časové pásmo vášho publika a čas, v ktorý najčastejšie kontroluje Instagram. Väčšina užívateľov služby Instagram sa prihlási ráno a večer na ceste domov z práce či školy. Podľa analýz je najlepší čas na uverejnenie príspevku na Instagrame v stredu medzi 15:00 a 18:00.

Nenechajte sa odradiť a pokojne prispievajte fotografie aj počas dňa. Ak sú vaším publikom školáci, je pravdepodobné, že budú sledovať Instagram už v čase obeda, či popoludní keď vyučovanie skončili.

Naopak, vystríhajte sa prispievaniu fotografií v noci, pretože fotografia na Instagrame má životnosť zvyčajne len asi 4 hodiny a následne bude schovaná pod hromadou ďalších príspevkov.

2. POUŽITE POPULÁRNE HASHTAGY

Hastagy zvážte a zvoľte podľa toho, v akom ste odvetví, a tiež také, ktoré vám pomôžu zviditeľniť vaše fotky. V závislosti od toho sú k dispozícii obľúbené hashtagy. Ak vám došla kreativita a neviete aké hastagy použiť, spýtajte sa Googlu, veď ten má odpoveď azda na všetko.
Príklad najpoužívanejších hashtagov: #tbt (throwback Thursday), #instadaily, #photooftheday, #instagood.

Nepoužívajte nadmerné množstvo hashtagov. Takýto „odsek“ pod fotografiou je opakom pútavosti. Radšej použite relevanté hastagy hoci ich bude len desať alebo tri.

Príklad nesprávneho používania hastagov

3. TITULOK VERZUS OTÁZKA
Jeden z najlepších spôsobov, ako získať viac interakcií s vašou fotografiou je, spýtať sa otázku už v popise fotky a cielene podnietiť sledovateľov k reakcii. Takto môžete mať pod palcom fotky aj komentáre a prehľadne na nich reagovať.

4. HOSTITEĽSKÉ SÚŤAŽE

Hosting súťaže sú často najefektívnejším spôsobom, ako zvýšiť angažovanosť a rýchlo získať nových stúpencov v akejkoľvek sociálnej sieti. Od čias, kedy sa spoločnosť Instagram rozrástla v popularite, stáva sa jednou z najlepších sociálnych platforiem na prevádzkovanie súťaže.

5. PRISPIEVAJTE UPÚTAVKY

V prípade biznisu založeného na produktoch, nahrajte fotografie do Instagramu, ktoré budú malou ochutnávkou toho, čo pripravujete, či už ide o produkt, akciu, alebo očakávanú udalosť. Takéto príspevky zvyšujú záujem používateľov (Pozrite si príklad ukážky Instagram fotografie od slovenskej blogerky).

Upútavka na novinku, ktorú chystáte

6. ZDIEĽAJTE ÚPRIMNÉ SNÍMKY

Popremýšľajte nad instagramovým účtom vašej značky. Skúste zverejňovať príspevky, ktoré budú vypovedať o dianí v zákulisí, reflektovať vaše emócie, zdary i možné neúspechy. Ľudia nechcú stále rovnako vyumelkované príspevky, ktoré používate ako inzerciu, ale také, ktoré su relevantné a čo najmenej zeditované.

Okrem toho by ste mali myslieť na svojich zamestnancov a prácu, ktorú vykonávajú. Aj keď máte zamestancov mnoho, môžete príspevok prispôsobiť a sprostredkovať ich život vo vašej firme. Takto sa stane vaša značka pre vaších sledovateľov omnoho transparentnejšou.

Dôležité je nezabudnúť, že príspevky nemusia byť len o marketingu, ale o ľudskosti, zábave a vtipe. V konečnom dôsledku práve takéto fotografie získavajú najlepší ohlas.

7. POUŽITIE APLIKÁCIÍ

Zlepšite svoje fotografie ešte predtým, ako ich nahráte na Instagram. Na úpravu vám môže poslúžiť množstvo jednoduchých aplikácií na úpravu fotografií a to napríklad:

Instaframe - je bezplatná aplikácia, ktorá vám umožní vytvoriť naozaj dobre vyzerajúce fotografické koláže.

Squaready - Instagram Layouter: Po nahratí fotografie z vašej galérie na Instagram sa stane z vašej fotky štvorec. Čo však v prípade, ak by ste ju radi zverejnili v pôvodnom pomere bez orezania? Táto aplikácia je presne na to a k tomu zadarmo.

Picfx - ak sa radi hráte so vzhľadom vašej fotky a nebojíte sa kombinácií, aplikácia Picfx (1,99 dolárov) je tou vašou aplikáciou. Obsahuje 100 efektov, textúry a rámčeky, z ktorých si môžete vybrať a automaticky naformátuje fotografiu do štvorca pre jednoduché nahrávanie na Instagram.

Camera + - je jednou z najpopulárnejších a cenovo dostupných aplikácií na úpravu fotografií (1,99 dolárov). Použite Camera+ na nastavenie osvetlenia, jasu, kontrastu. Táto bystrá aplikácia vám umožní priblížiť a zlepšiť osvetlenie hneď na mieste fotenia.

8. INSTAGRAM VIDEO

Videá na instagrame sú pomerne novým výdobytkom pre firmy na to, aby ich fanúšikovia boli zapojení do diania. Stručne povedané, značky, ktoré využívajú video Instagram, by ich mali používať na to, aby zviditeľnili svoje výrobky, rozprávali príbeh, poskytli hodnotu a to všetko hravou formou v pár sekundách.

9. PRIVÍTAJTE HOSŤA

Na Instagrame nájdeme mnoho „celebrít“ a takíto používatelia majú obrovskú sledovanosť a veľký vplyv. Za pár minút dokážu získať tisíce komentárov a like-ov. Jeden z nápadov je spojiť sa s takouto „celebritou“ a nechať ju prevziať váš instagram účet na jeden deň či počas významnej udalosti. Predstavíte tak svoju značku vo veľkom štýle.

11. POŽIADAJTE O POVEDOMIE

Požiadajte úspešných a populárnych Instagramerov, aby sa zmienili o vašej značke či spropagovali váš produkt na svojej fotke. Ak viete o niekom, kto vašu značku spomenul bez toho aby ste ho o to žiadali, prejavte vďačnosť a rozvíjajte vzťahy s ľuďmi, ktorí su vplyvní v online svete a budujte svoju značku aj takýmto spôsobom.

12. PREJAVTE ÚCTU K SLEDOVATEĽOM

Výborným príkladom toho, ako si ctiť svojich sledovateľov je dizajnérka Rebecca Minkoffová. Pracuje so sledovateľmi tak, že z času na čas zverejní fotografie svojich followerov s jej produktmi na svojom Instagramovom účte. Fanúšici sú tak motivovaní pridávať príspevky s hastagom danej značky a dúfajú, že ďalšia zverejnená fotografia bude ich.

Pracujte so svojimi sledovateľmi

13. VYUŽITE SVOJ BIO INSTAGRAM

Nezanedbajte svoj bio Instagram. A čo to vlastne bio Instagram je? V jednoduchosti sú to informácie o vás, vašom konte, či vašom biznise. Pre tých, ktorí sa s vašou značkou zoznamujú, je táto časť dôležitou pri rozhodovaní, či vašu stránku začnú sledovať a ostanú s vami v kontakte.

Rozšírte svoje bio informácie

14. OBJAVTE NOVÝCH ĽUDÍ A ZNAČKY

Ak na Instagrame ešte len začínate a nie ste si istí, koho by ste mali sledovať, jednoducho kliknite na lupu, ktorá je v dolnej časti domovskej stránky a Instagram vám navrhne možnosť "Videá, ktoré by sa vám mohli páčiť". Zobrazia sa vám účty od ostatných používateľov, ktoré by vás mohli zaujať.

 

Fint ako zaujať potenciálnych sledovateľov a ako spravovať Instagram účet je veľké množstvo. Všetko však zavisí od vašich kreatívnych riešení a chuti skúšať nové veci. Čo z toho vyplýva? Buďte odvážni v tvorbe a v nápadoch. Komunikujte s followermi, nadviažte s nimi priateľský vzťah a venujte sa im. Vyhnite sa sebestrednosti a propomínajte si, že to robíte pre ľudí. Nezabúdajte však, že najdôležitejším prvkom je príťažlivý kvalitný vizuál a pútavý popis. Bez toho netreba očakávať pozitívny ohlas. Všetko však chce svoj čas, a takisto si ho vyžaduje aj práca s Instagramom. Veď skúsenosti sú tým najlepším na čom možno stavať a najväčším krokom vpred. Hor sa, do Instagramovania, priatelia. 😊



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK