12.04.2022 | Michala Banásová | Komentáre:0

5 prvkov na stránke produktu s vysokou konverziou

Produktová stránka sa môže na prvý pohľad zdať bezvýznamná a pre online predaj nepodstatná. Práve naopak. Potenciálny používateľ na nej strávi najviac času pred rozhodnutím a následným uskutočnením nákupu. Môžete mať ten najlepší produkt na svete aj výborné reklamy, ale bez prepracovaných detailov stránky produktu ovplyvníte nákup používateľa len okrajovo a jeho košík ostane prázdny.

Ako vylepšiť stránky a zvýšiť ich konverzný pomer? Čo majú konverzné stránky spoločné?

1. Vysokokvalitné obrázky

Obrázky sú jedným z najdôležitejších prvkov, ktoré na internete predávajú. Vytvárajú prvý dojem, odlíšia vás od konkurencie a posilnia dojem o vyššej kvalite ponúkaných produktov na webe alebo služieb online.
Veľkou výhodou kamennej predajne je možnosť pozrieť si produkty na vlastné oči, dotknúť sa ich, vyskúšať naživo, nechať si poradiť alebo opýtať sa na ne priamo.

Ak predajňu nemáte, nezúfajte! 

Produktové webové stránky sú ako virtuálny showroom obchodu. Obrázková prezentácia produktov je kľúčovým momentom online predaja. Ťažko čitateľné, tmavé a rozmazané obrázky v nízkej kvalite nepôsobia reprezentatívne a poukazujú skôr na nedostatky. Ukazujte produkty v tom najlepšom svetle a ideálne z každého uhla pohľadu.

Používajte ucelený koncept obrázkov.

Ak sa rozhodnete pre viaceré obrázky, zachovajte rovnakú veľkosť a formát, aby pôsobili jednotne a  kompaktne. Ideálne je použiť obrázky s modelmi, prípadne 360° pohľad na produkt. Nezastupiteľné miesto majú krátke videá, ktoré produkt ešte lepšie predstavia a vizualizujú ho. Fantázii sa medze nekladú a každý originálny nápad sa cení.

Vlastné fotografie pridajú na autentickosti, sú originálnejšie - „neokukané“ a navyše autorské práva budú patriť len Vám.
Nezabudnite preto, že ostrosť a kvalita, správna veľkosť a formát obrázkov zvýšia pravdepodobnosť nákupu.

Obrázok 1: https://www.aboutyou.sk/p/only/prechodny-kabat-aurelia-4347666

 

2. „Eye catching“ tlačidlo pridať do košíka

Správne navrhnuté tlačidlo Pridať do košíka upúta pozornosť okamžite.
Malo by byť primerane veľké, výrazné a farebne sa odlišovať od ostatných prvkov stránky. Ideálne umiestnenie je v pravej hornej časti stránky. Je to osvedčené miesto, ktoré používatelia rýchlo spozorujú bez zbytočného hľadania.
Prehľadná štruktúra informácií a intuitívna navigácia na stránke, ako aj jasná výzva k akcii povedú k rýchlejšiemu nákupu.

Obrázok 2: https://gymbeam.sk/protein-just-whey-1000-g-gymbeam.html

 

3. Referencie a hodnotenia zákazníkov

Odporúčania od priateľov, známych, ako aj cudzích ľudí patrili odjakživa k jedným z najúčinnejších ciest predaja.
Hodnotenia zákazníkov zvýšia dôveryhodnosť, záujem o kúpu, uistia o kvalite produktu a uľahčia tak rozhodnutie o nákupe. Referencia je najlepšia vizitka produktu. Je autentická a presvedčí používateľa o skvelom nákupe.

Nechajte zákazníkov prehovoriť o skúsenostiach s nákupom. Získate reálnu spätnú väzbu o spokojnosti zákazníka, o vzájomnej komunikácii, dozviete sa o efektivite poskytovaných  služieb a doručenia. Aj negatívne hodnotenia využijete vo svoj prospech. Ruku na srdce, vždy sa dá niečo vylepšiť a poskytovať služby na vyššej úrovni.

Obrázok 3: https://gymbeam.sk/protein-just-whey-1000-g-gymbeam.html

 

4. Na detaile produktu záleží

Stránku produktu navštevujú používatelia v rôznych fázach nákupného procesu. Od pevne rozhodnutých nakupujúcich až po váhavých používateľov, ktorí sa musia dodatočne presvedčiť o kvalite alebo o cene produktu u konkurencii. Podrobný a originálny popis produktu postrehnú používatelia okamžite. Jasná a kreatívna špecifikácia produktu pomocou originálnych obrázkov, relevantných popisov, lákavých výhod a dôležitých parametrov produktu nielen udrží pozornosť, ale dostatočne zaujme a pomôže sa používateľovi lepšie rozhodnúť.  Až 20% potenciálnych zákazníkov[1] nenakúpi, pretože nenájde informácie o produkte, ktoré hľadá.

Ale pozor!

Nie je vhodné potenciálneho zákazníka zahltiť nadmerným množstvom informácií. Každý sme iný. Prispôsobte sa a obohaťte detaily produktov o prvky ako rozbaľovacie menu či tabuľky, dokumenty na stiahnutie, vytvorte pútavé videá alebo pripojte odkazujúci zdroj (link) na rozšírený popis produktu.

Obrázok 4: https://www.insportline.sk/43514/freestyle-kolobezka-insportline-vulture

 

5. Limitácia ponuky

Zobrazenie akčnej cenovej ponuky a dostupnosti produktu je overenou metódou predaja.  Ak produkt v danej chvíli používateľ nekúpi, neskôr nemusí byť dostupný. Pointou je vytvoriť dojem časovej tiesne a primeraného tlaku, aby potencionálny zákazník nakúpil čo najrýchlejšie a s vysokou pravdepodobnosťou sa tak znížil počet používateľov, ktorí opustia nákupný košík pred dokončením nákupu.

Ktoré to sú?

1.     Limitované množstvo

Staré, ale účinné je zobrazenie zostávajúceho množstvo produktu, ktoré je aktuálne skladom. Čím menej produktov ostáva dostupných v akčnej ponuke, tým atraktívnejšie produkt pôsobí.

Obrázok 5: https://www.alza.sk/dell-g15-gaming-5515-ryzen-d6591906.htm

 

Obrázok 6: https://4fstore.sk/sk/posledne-kusy.html

 

2.     Limitovaný čas ponuky

Jedným z najjednoduchších a najefektívnejších spôsobov je časové obmedzenie ponuky akcie. Rozhodovanie o nákupe je rýchlejšie vďaka výzve o nedostatku času, ktorý sa neúprosne skracuje.

Obrázok 7: https://www.myprotein.sk 

 

Čo z toho vyplýva?

Ak sa pohráte s originalitou a kvalitou obrázkov, zapracujete najdôležitejšie informácie na úrovni produktov, začnete využívať limitované akčné ponuky, zlepšíte navigáciu a rýchlu orientáciu na stránke – oslovíte nielen nových používateľov, ale hlavne si vybudujete skutočnú dôveru a vernosť súčasných zákazníkov

 


[1] https://cxl.com/blog/product-descriptions/



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK