04.05.2018 | Peter Učník | Komentáre:0

Vplyv športových udalostí na správanie online používateľov

Šport je čoraz  populárnejší a vplyv a prienik digitálneho marketingu stále citeľnejší. V najbližšom období nás čaká veľké množstvo športových udalostí. Preto sme si pre vás pripravili športový špeciál, v ktorom sa bližšie pozrieme na vývoj správania používateľov počas špecifických udalostí aj z predchádzajúcich rokov. So športom vpred!

 

1. Majstrovstvá sveta v hokeji

Hokej je u nás jeden z najpopulárnejších športov. Tohtoročné majstrovstvá sveta sa konajú v dňoch 4. – 20. mája v dánskej Kodani. Pripravte si vlajky, už 5. mája hráme s Českou republikou. Ale teraz k číslam. Minulý rok počas šampionátu v Nemecku/Francúzku stúplo vyhľadávanie kľúčových slov v spojitosti s hokejom o 75 %. Prečo tento fakt nevyužiť vo svoj prospech? 

Vývoj vyhľadávania - Majstrovstvá sveta v hokeji

 

2. Majstrovstvá sveta vo futbale

Najväčšia futbalová udalosť štartuje už 14. júna. Milióny fanúšikov budú sledovať, či už pred televíziou alebo priamo v dejisku šampionátu, výkony svojich zverencov. Hľadanosť a konzumácia futbalového obsahu narastá už 2 mesiace v predstihu. Pripravte sa a využite túto príležitosť pre zviditeľnenie svojej značky.

 

Na grafe nižšie môžeme sledovať stúpajúcu tendenciu objemov vyhľadávania počas majstrovstiev 2014 vs 2016. V roku 2016 stúpli objemy vyhľadávania v spojitosti s futbalom o viac ako 70 %.

Vývoj vyhľadávania - Majstrovstvá sveta vo futbale

 

Popularita futbalu narastá aj na YouTube. 260 % nárast sledovania športových videí a 139 % nárast sledovania futbalových videí medzi rokom 2014 a 2016 otvára nové možnosti posilnenia postavenia značiek a produktov na trhu.

 

Vývoj sledovania videí - Majstrovstvá sveta vo futbale

 

Vývoj sledovania videí - Majstrovstvá sveta vo futbale

 

 

3. S bicyklom na Tour De France

Tour De France sa nám nezadržateľne blíži a s ňou aj dlhé hodiny strávené pred televíznymi obrazovkami, mobilmi či tabletmi. Petra Sagana môžeme považovať za jedného z najväčších „influencerov“ vo svete cyklistiky. Aj on je dôvodom nárastu popularity cyklistiky a s tým spojených nárastov vyhľadávania „cyklo“ výrazov. Počas Tour De France registrujeme nárast až o 372 %.

 

 

 

4. Wimbledon

Najstarší a najprestížnejší. Takto môžeme nazvať tenisový turnaj vo Wimbledone. Súčasné tenisové hviezdy si zmerajú sily na kurtoch už v dňoch 2.-15. júla. Počas minuloročného turnaja stúpli objemy vyhľadávania výrazov vo vertikále „tenis“ o 124 %.

 

Netreba však zabúdať, že Wimbledon nie je jediný populárny turnaj. Roland Garros, US Open a Australian Open či Fed Cup a Davis Cup tiež ovplyvňujú vyhľadávanie výrazov súvisiacich s týmto obľúbeným športom.

Vývoj vyhľadávania - Wimbledon

 

Zvážte všetky možné spôsoby propagácie svojho podnikania. Navrhnite vhodnú stratégiu. Priveďte na  web relevantných používateľov v ten správny čas a využite všetky výhody, ktoré sú priamo, alebo nepriamo spojené so športovými udalosťami počas roka.

 

Využite konzultáciu zdarma:



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK