28.02.2018 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Ako využiť potenciál Heureky?

Vedeli ste, že Heureka.sk patrí k najväčším nákupným portálom na Slovensku? Každý mesiac ju navštívi približne 1,5 milióna užívateľov s nákupným úmyslom. To predstavuje z pohľadu prevádzkovateľov internetových obchodov obrovský predajný potenciál. Ako ho však skutočne využiť?

 

1. VYTVORTE VHODNÝ ZDROJ ÚDAJOV

Aby ste vôbec mohli svoje produkty propagovať na Heureke, musíte mať vytvorený vhodný XML súbor. Mal by obsahovať niekoľko elementov so správnymi hodnotami. Od kvality prevedenia XML súboru závisí počet spárovaných produktov s produktovými kartami. V mnohých prípadoch sa však stretávam so súbormi, ktoré obsahujú niekoľko základných nedostatkov:

1. Element CATEGORYTEXT neobsahuje celú cestu produktu, napríklad namiesto „Elektronika  | Mobilné telefóny  | Príslušenstvo  | Nabíjačky“ obsahuje len hodnotu „Nabíjačky“.

2. Nesprávny tvar elementu PRODUCTNAME – ide o veľmi dôležitý element z pohľadu spárovania produktov s jednotlivými produktovými kartami. Mal by obsahovať presný názov produktu v požadovanom tvare.

Často sa však stáva, že tento element obsahuje ďalšie nadbytočné informácie, ako napríklad darček alebo doprava zadarmo. V takýchto prípadoch je veľmi pravdepodobné, že produkt nebude spárovaný.

3. Prázdne hodnoty povinných elementov – po vytvorení XML súboru je vhodné prekontrolovať, či každý z povinných elementov obsahuje príslušnú hodnotu. Predídete tak vysokému podielu nezaradených produktov.

TIP

Skontrolujte si svoj XML súbor pomocou bezplatného auditu nástroja Mergado.

 

2. ZBIERAJTE RECENZIE

Nech to znie akokoľvek triviálne, zbieranie recenzií je veľmi dôležitý proces, pretože predstavuje samotný začiatok úspešného fungovania na Heureke. Najnižšia cena už dávno nie je pre zákazníkov hlavným a jediným faktorom pri výbere internetového obchodu. Nepodceňujte túto oblasť a snažte sa byť voči svojim zákazníkom vždy transparentnýférový a poskytujte im len kvalitnéspoľahlivé služby. Na Heureke tak získate niekoľko nezanedbateľných výhod:

  • cenná spätná väzba od svojich zákazníkov;

  • argumentáciu pre potenciálnych zákazníkov prečo nakúpiť u vás;

  • widget a ikonky „Overené zákazníkmi“;

  • možnosť dostať sa do boxu odporúčaných obchodov;

  • možnosť zúčastniť sa akcií a súťaží organizované Heurekou;

  • možnosť exportovať recenzie z Heureky na priamo web.

TIP

Recenziu používateľa na Heureke nie je možné vymazať. Či už bude pozitívna alebo negatívna, mali by ste sa snažiť vždy reagovať správnym spôsobom

Heureka recenzie

 

3. ODLÍŠTE SA OD KONKURENCIE

V mnohých prípadoch sa môže stať, že výrobca alebo výhradný distribútor striktne stanoví najnižšiu možnú hranicu ceny produktu, ktorú nie je možné podliezť. Ako sa potom odlíšiť od konkurencie, keď je cena v prípade mnohých internetových obchodov viac-menej rovnaká? Odlíšte sa darčekom alebo štítkom „autorizovaný predajca“. Ide o skvelé možnosti, ako presvedčiť potenciálneho zákazníka, aby si vybral práve váš eshop. V prípade darčeka môžete využiť špeciálny element GIFT, zatiaľ čo v prípade značky autorizovaného predajcu musíte kontaktovať priamo výrobcu a zástupcov Heureky.

 

Autorizovaný predajca a darček na Heureke

 

TIP

Ak prevádzkujete eshop, ktorý dlhodobo dosahuje výborné výsledky na základe programu Overené zákazníkmi, ste vhodným kandidátom na zapojenie sa do Heureka Košíka. Otestujte túto funkciu a odhaľte jej prínos.

 

Heureka košík

 

4. DOSTAŇTE SA DO BOXU ODPORÚČANÝCH PRODUKTOV

Po získaní certifikátu Overené zákazníkmi automaticky získate možnosť upravovať cenové ponuky pre jednotlivé kategórie, ale i samotné produkty. Vaše produkty sa tak môžu zobrazovať v boxe odporúčaných produktov, ktorý zobrazuje maximálne 4 obchody. Box je zobrazený v hornej časti na detaile produktu. 

 

Box odporúčaných obchodov na Heureka.sk

 

Výsledný výber odporúčaných obchodov ovplyvňuje okrem ceny za kliknutie i cena za produkt, dostupnosťhodnotenie obchodu. Je preto na vás, ktoré produkty sa rozhodnete posilniť. Majte však na pamäti, že nesystematické a neuvážené upravovanie cenových ponúk môže viesť k situácii, keď vaše náklady budú rásť neúmerne voči výnosom.  Aby ste sa takémuto scenáru vyhli, podrobne sledujte štatistiky z Heureky, ktoré rýchlo dokážu odhaliť produkty s vysokou nákladovosťou.

 

Heureka štatistiky

Užitočným pomocníkom dokáže byť v tomto smere tzv. Sortiment report. Ide o súhrnný dokument s kľúčovým údajmi a ukazovateľmi týkajúcich sa jednotlivých produktov z portfólia daného eshopu. Umožňuje napríklad zistiť popularitu daného produktu na Heureke, pozíciu produktu podľa ceny či biddingu, najnižšiu cenu na produktovej karte alebo celkový počet obchodov predávajúcich daný produkt. Prostredníctvom týchto údajov si môžete šikovne a jednoducho vyfiltrovať najsilnejšie produkty, ktoré má zmysel posilniť, napríklad spomínanou úpravou cenových ponúk. 

 

TIP

Pre efektívnu správu cenových ponúk vyskúšajte biddingový automat Bidding Fox.

 

Absorbovať všetky možnosti do jedného článku by bolo náročné, no verím, že teraz už máte aspoň základnú predstavu o tom, akým spôsobom je možné pracovať s Heurekou. Ak by ste sa chceli dozvedieť viac, budem veľmi rád, ak ma kontaktujete

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK