20.04.2018 | Michal Borsík | Komentáre:0

Ako robiť reklamu na FB

Pri tvorbe reklám na Facebooku je veľmi ľahké stratiť sa v nastavení. Platená reklama na Facebooku ponúka mnoho možností a nastavení, podľa ktorých závisí, akým spôsobom a komu konkrétne sa bude reklama zobrazovať. Správne nastavenie týchto možností je rozhodujúcim faktorom výkonnosti reklám.

Ak chcete vedieť, ako robiť reklamu na FB, v tomto článku spíšeme základne nastavania, ktoré pri jej tvorbe predchádzajú.


Štruktúra kampaní

Pred tvorbou reklám je potrebné porozumieť celkovej štruktúre nastavení, na ktorej sa reklamy zakladajú. Štruktúra je nasledovná:

Kampaň > Reklamná zostava > Reklama

Komunikácia s klientom
 

Kampaň

Prvou úrovňou pri skladaní Facebook reklamy je kampaň. Ak inzerujeme viacero odlišných produktov či služieb s rôznym cieľom, tak ich rozdeľujeme do samostatných kampaní. Na úrovni kampane nastavujeme jeden cieľ kampane, na základe ktorého sa bude optimalizovať výkonnosť. Týchto cieľov je viacero, no poďme si trochu rozpísať tie najpoužívanejšie, z ktorých vám na začiatok odporúčame vybrať.

 

  1. Návštevnosť
    Facebook sa bude snažiť reklamu zobrazovať takým ľudom, ktorí s väčšou pravdepodobnosťou na reklamu kliknú a navštívia cielenú stránku. 

  2. Povedomie o značke
    Facebook sa bude snažiť reklamu zobrazovať takým ľudom, ktorí s väčšou pravdepodobnosťou vzhliadnu reklamu a zapamätajú si jej posolstvo.

  3. Interakcia s príspevkom
    Facebook bude snažiť reklamu zobrazovať takým ľudom, pri ktorých je veľká pravdepodobnosť, že budú reagovať na reklamovaný príspevok. Napríklad komentovaním alebo lajknutím.

  4. Konverzie
    Tento cieľ používame najčastejšie. V tomto prípade sa musí nastaviť pravidlo, ktoré predstavuje konverziu – napr. nákup na stránke. Na základe získaných dát o konverziách, sa ďalej Facebook bude snažiť zobrazovať reklamu tým ľudom, pri ktorých predpokladá väčšiu šancu na vykonanie konverzie.

 

Reklamná zostava (ad set)

V reklamnej zostave nastavujeme rozpočty a pravidlá, ktoré určujú, pre akú skupinu ľudí sa reklamy budú zobrazovať. Vieme definovať cielenú krajinu, jazyk, vek, pohlavie. Okrem týchto základných pravidiel, môžeme ďalej reklamu zúžiť na skupinu ľudí, podľa ich záujmov a iných špecifík, ktoré Facebook registruje. Napríklad, ak chceme propagovať eshop s futbalovými dresmi, môžeme tak zacieliť fanúšikov futbalu a výrazne zvýšiť šance, že sa reklamy zobrazia užívateľom, ktorí by mohli mať o špecifický produkt záujem.

Ďalším dôležitým nastavením je umiestnenie (placement). Tu máme možnosť definovať,  na akých umiestneniach zobrazovanie reklám povolíme. Mimo Facebooku sa môžu reklamy zobrazovať aj na Instagrame a partnerských sieťach Facebooku. Ak chceme, môžeme zobrazovanie reklám obmedziť len na Facebook.

Reklamných zostáv môže jedna kampaň obsahovať viacero. Môžete napríklad vytvoriť viacero zostáv, kde každá bude vlastniť rozličné cielenia a otestujete, ktoré bude dosahovať najlepšie výsledky.

Facebook cielenie

 

Reklama

Pod reklamnou zostavou sú pridelené samotné reklamy. Tu vytvárame konkrétnu kreatívu, ktorá sa bude užívateľom zobrazovať a oslovovať ich. Pri štandardnom formáte môžete použiť video, obrázok, alebo viacero obrázkov, ako galériu alebo kolekciu produktov. Tu je dôležité, aby obrázok či video ihneď vystihovalo to, čo propagujete. Vizuál je prvá vec, na ktorú sa užívateľ pozrie a rozhoduje aj o tom, či si ďalej prečíta reklamný text.

Text pozostáva z titulky, správy a popisu odkazu (len pri Facebook novinkách). Titulok by mal v krátkosti vystihovať posolstvo a cieľ reklamy, aby bolo zrejmé, čo užívateľ môže po kliknutí očakávať. Správa môže byť dlhšia. Tu by ste mali viac rozpísať informácie o produktoch alebo službách, ktoré reklamujete. Nebojte sa byť kreatívny a kľudne používajte v správe aj emoji – pomáhajú lepšie upútať pozornosť.

Facebook reklamná kreatíva

 

Reklama v messengeri

Ďalší reklamný formát o ktorom by ste mali vedieť je reklama v messengeri. Reklama sa môže zobrazovať dvoma spôsobmi. Pri prvom spôsobe sa reklama zobrazuje v priestore, kde máte zoznam kontaktov a konverzácií.

Druhým spôsobom je reklama doručená formou správy. Tento spôsob je menej obľúbený, lebo sa u mnohých ľudí považuje za rušivý a „spamový“. Pri jej tvorbe je teda dôležité si dobre premyslieť, či bude pre vás vhodná. Odporúčame tento formát separovať do vlastnej reklamnej skupiny a vytvoriť prispôsobenú reklamu, ktorá zaujímavo osloví užívateľa. Správu tejto reklamy môžete napríklad začať pozdravom.

Messenger reklama

 

Dynamické reklamy

Ak máte eshop a predávate veľké množstvo produktov, určite vás zaujmú dynamické reklamy. Tento spôsob je technicky náročnejší na zrealizovanie. V krátkosti ale ide o to, že Facebook dokáže sám vytvárať produktové reklamy, na základe obsahu vášho webu. Najviac sa používa pri remarketingu, kďe Facebook opätovne zobrazuje konkrétne produkty, ktoré si užívateľ prezeral na stránkach.

Facebook cielenie

 

Facebook Canvas

Najnovším a pomerne moderným formátom je „Facebook Canvas“, ktorý kombinuje obrázky, video, texty a odkazy. Zobrazuje sa na celú obrazovku a je len pre mobilné zariadenia. Canvas umožňuje vytvárať vysoko pútavý a kreatívny obsah, ktorý môže lepšie zaujať pozornosť užívateľov.

Tento formát dokáže zobraziť bohaté množstvo obsahu pri veľmi rýchlom načítaní. Môžete vytvoriť krátky príbeh vašej značky, odprezentovať nové služby alebo produkty. Užívateľ s Canvasom pracuje ľahko pomocou klikania, otáčania a prechádzaním prstom.

Facebook cielenie

 

Dúfame, že teraz po prečítaní článku vám je jasnejšie, ako robiť reklamu na Facebooku a nastavenie kampaní pre vás bude jednoduchšie. Mohlo by vás taktiež zaujímať, koľko taká reklama môže stáť – dočítate sa v článku: Koľko stojí reklama na Facebooku?

Ak si na tvorbu Facebook reklám stále netrúfate a chceli by ste to prenechať na odborníkov, sme tu pre vás. Neváhajte nás kontaktovať.

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK