18.10.2016 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Ako zlepšiť predajnosť na eshope - 1. časť

Internet ponúka v súčasnosti mnoho príležitostí, ako zarobiť peniaze. Jednou z nich je internetový obchod – eshop. Či už prevádzkujete eshop nejaký čas, alebo sa ho len chystáte vytvoriť, mali by ste okrem klasického marketingového mixu (správny produkt, cena, distribúcia a marketingová komunikácia) myslieť i na funkčnosť a optimalizáciu vášho internetového obchodu - teda zamerať sa na všetko, čo by mohlo zvýšiť konverzný pomer eshopu. Je to jednoduché. Váš internetový obchod vykazuje mesačne určitú návštevnosť, ale len isté percento vykoná nákup. Ako toto percento zvýšiť? Poďme sa spolu pozrieť na pár tipov.

 

Jednoduchý objednávkový proces = viac dokončených objednávok

Objednávkový proces je charakteristickým prvkom eshopu a má zásadný vplyv na výkonnosť. Bohužiaľ, pomerne často sa stretávam s prípadmi nedoriešeného, komplikovaného a zdĺhavého objednávkového procesu.

Najčastejšou chorobou objednávkového procesu je povinná registrácia. Úprimne, kto obľubuje povinnú registráciu? Ja teda nie. Nájdenie ukážkového príkladu mi netrvalo dlho:

Povinná registrácia v košíku

Povinná registrácia v košíku na www.sk.bfashion.com

 

Vytvorte kvalitný detail produktu

Podstránky s detailom produktu dokážu zásadným spôsobom ovplyvniť nákupné rozhodnutie spotrebiteľa. Preto by ste im mali venovať patričnú pozornosť. Kvalitný detail produktu by mal obsahovať názov produktu, stručný popis, veľký obrázok vrátane menších detailov či náhľadov, dostupnosť produktu, cenu a výrazné tlačidlo pre vloženie do košíka.

Atraktívna prezentácia produktu

Ostré kvalitné fotky v dostatočnej veľkosti dokážu pozitívnym spôsobom ovplyvniť nákupné rozhodnutie návštevníka. Vo všeobecnosti platí, že užívateľ si pri návšteve webu a výbere produktu najprv všíma obrázky a až potom text. Nepodceňujte preto výber a kvalitu obrázkov. V niektorých prípadoch je dokonca nutnosťou zapracovať tzv. 3D animáciu, predovšetkým pri oblečení a produktoch, pri ktorých si užívatelia bežne všímajú detaily. Vďaka takejto animácii si návštevník môže prehliadnuť produkt zo všetkých strán, podobne ako to robíme v kamenných predajniach.

Tip

V prípade, ak predávate produkty súvisiace s oblečením a módou, nezabúdajte na veľké fotky, pretože tie sú v mnohých prípadoch hlavným motivátorom nákupu. Dobre tu tiež funguje ukážka produktu „priamo na tele“:

Produkt na tele

„Produkt na tele“ na internetovom obchode s dámskym oblečením www.butikovo.sk

 

Produkt na tele

„Produkt na tele“ na internetovom obchode so šperkami www.izlato.sk

 

Zvýraznite štítok „DOPRAVA ZADARMO“

V prípade, ak ponúkate k produktu dopravu zadarmo, uveďte túto informáciu výrazným štítkom. Okrem toho by táto informácia mala mať miesto i na hlavnej stránke eshopu a v košíku. Ak užívateľ nespĺňa kritériá pre dopravu zadarmo, informujte ho o tom. Najčastejšie ide o sumu, za ktorú ešte musí užívateľ nakúpiť. Takáto informácia veľmi dobre poslúži ako motivátor k uskutočneniu väčšieho nákupu.

Štítok doprava zadarmo

Doprava zadarmo na www.alza.sk

Nákup zadarmo v košíku

Nákup zadarmo na www.myprotein.sk

 

Pracujte s informáciami o produkte

V detaile produktu by ste mali uvádzať jasné a stručné informácie o produkte, o jeho funkciách vrátane parametrov. V prípade, ak uvádzate väčšie množstvo informácií, skúste ich rozdeliť do záložiek a odstavcov, čo predstavuje z pohľadu prehľadnosti ideálnejší variant ako súvislý jednoliaty text. 

Popis produktu na eshope

Popis produktu na www.mall.sk

 

Chýbajúci popis produktu

Chýbajúci popis produktu na www.datart.sk

 

Tip

V mnohých prípadoch sú na stránky pridané popisy priamo od výrobcu. Často sa potom stretávame s identickými popismi u jednotlivých internetových predajcov. Preto, ak je vo vašich možnostiach, skúste vytvoriť originálne, unikátne popisy, čím sa jednoznačne odlíšite od konkurencie. Okrem toho si môžete vylepšiť vaše pozície na stránkach vyhľadávania, pretože vyhľadávače pozitívne hodnotia stránky s unikátnym obsahom.

Vždy pred importom zakážte automatickú publikáciu produktov alebo im jednoducho pridajte parameter noindex, nofollow. Vyhľadávače takto označené stránky nezaindexujú a vy sa vyhnete problémy s duplicitným obsahom. Parametre odstránite až vtedy, ak budete mať popisy prispôsobené.

 

V ďalšej časti sa spolu pozrieme na ďalšie dôležité prvky, ktoré majú nemalý vplyv na celkovú výkonnosť eshopu z pohľadu predaja. Zostaňte preto naladení a sledujte naše novinky na Facebooku, Twitteri či Google+.

 

Chcete sa podeliť o vaše skúsenosti? Dajte nám vedieť v komentároch!



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK