30.08.2017 | Peter Učník | Komentáre:0

Výhody remarketingu, využívate ich?

Prečo existuje stále veľa marketérov, ktorí remarketing nevyužívajú? Remarketing je skvelý spôsob, ako dostať používateľov, ktorí navštívili vaše stránky a nedokončili konverziu späť na web.

V našich zemepisných šírkach sú najviac využívané reklamné systémy Google AdWords a Facebook ads. Preto sa budeme v článku primárne sústrediť na Google AdWords remarketing a na Facebook remarketing.

Pripravili sme si pre vás zopár tipov, ako remarketing čo najefektívnejšie použiť v kampaniach. Na čo sa zamerať a ako s ním dosiahnuť požadované ciele pri nižších investíciách.

 

Remarketing ako personalizovaná reklama

Personalizácia kombinuje veľký objem dát, ktoré sme zozbierali v čase a na základe týchto dát sme schopní zacieliť na špecifickú skupinu používateľov.

Výhodou remarketingu je to, že nám bolo umožnené v online priestore spojiť ľudí s vašou značkou na kvalitnejšej a relevantnejšej úrovni.

personalizovaná reklama

 

Ako funguje Google remarketing?

Ak už využívate inzerciu v AdWords, Google remarketing môžete začať využívať aj vy. Stačí pridať na web remarketingový kód, ktorý sa tiež označuje ako značka. Na základe tejto značky sa návštevníci môžu pridať do remarketingového publika prostredníctvom súborov cookies prehliadača.

Značku môžete, samozrejme, prispôsobiť pre rôzne stránky tak, aby bola v súlade so zadefinovanými kategóriami.

Praktická ukážka

Predstavme si, že vlastníte Eshop s bežeckou obuvou. Môžete vytvoriť remarketingové publikum – „navštívili obuv Asics“ – založené na ľuďoch, ktorí navštívili podstránku s konkrétnou značkou obuvi a nedokončili nákup.

Toto je ideálny spôsob, ako osloviť používateľov vysoko cielenou reklamou. Takto vysegmentovanému publiku je umožnené zobrazovať špecifickú kreatívu reklamy.

Okrem klasicky využívaného remarketingu v obsahovej sieti prostredníctvom banerov nám Google umožňuje využívať výhody remarketingových zoznamov aj na YouTube a vo vyhľadávacej sieti.

 

Pri promovaní YouTube videa môžete osloviť používateľov, ktorí si v minulosti pozreli niektoré z vašich videí, ba priam konkrétne video z vášho YouTube kanála. Je to ideálny nástroj, pre efektívne budovanie značky.

Na druhej strane, remarketingové zoznamy pre reklamy vo Vyhľadávacej sieti (RLSA) sú funkciou Google AdWords, ktorá inzerentom umožňuje kampane ušiť na mieru, respektíve reklamné texty vo vyhľadávacej sieti na základe toho, či používateľ už predtým navštívil ich webové stránky alebo aplikáciu.

 

Facebook 

Facebook remarketing podobne ako remarketing v Google umožňuje zobrazovať reklamy na Facebooku ľuďom, ktorí navštívili vaše webové stránky. To je možné pomocou rozhrania API služby Facebook.

Jednoduchou inštaláciou kódu nazývaného Facebook pixel sa vám otvoria nové možnosti cielenej reklamy aj na Facebooku.

Väčšina firiem utráca obrovské sumy na marketing na používateľov, ktorí o nich nič nevedia. Pridelenie značnej časti tohto rozpočtu na remarketing v službe Facebook by pravdepodobne prinieslo dodatočný objem konverzií, predajov a návratnosti investícii. Musíte len vedieť, čo robíte.

facebook remarketing

 

Tvorba vlastného publika

Teraz, keď ste už pochopili, čo je Facebook remarketing a prečo je to tak dôležitý, je čas sa mu dostať pod kožu a využiť ho naplno. Predstavujeme vám najsilnejšiu zbraň: Vlastné publikum/Custom audience. Najdôležitejší prvok každej kampane Facebook je vaše publikum. Nič nie je dôležitejšie ako to, aby sa vaše reklamy zobrazovali správnemu publiku.

Za vlastné publikum môžeme označiť skupinu ľudí, ktorí mali kontakt s vašou spoločnosťou. Sú to už existujúci zákazníci alebo ľudia, ktorí interagovali s vašou značkou na Facebooku.

Služba Facebook vám umožňuje optimalizovať reklamy pre konkrétne akcie. Tieto môžu byť na samotnom Facebooku (napríklad prostredníctvom kampaní zacielenými na získanie likes, kliknutia, reakcie, udalostí atď.) alebo mimo Facebooku, v aplikácii alebo na webovej stránke.

V druhom prípade môžete nakonfigurovať pixel na sledovanie rôznych špecifických akcií ako napríklad používateľov, ktorí navštívili konkrétny produkt, alebo vložili produkt do košíka.

 

Dynamický remarketing

Dynamický remarketing ako najsilnejší a najefektívnejší remarketingový nástroj vám umožňuje sa znovu spojiť s používateľmi, ktorí si prezerali konkrétne produkty na vašich webových stránkach. Rozdiel oproti tradičnej metóde spočíva v tom, že dynamický remarketing umožňuje inzerentom rýchlo a ľahko propagovať stovky, ak nie tisíce produktov, merateľným spôsobom.

Tento typ propagácie vieme využiť aj v Google, aj na Facebooku. Oba druhy remarketingu, od Facebooku aj od Googlu, sú rovnako silnými a efektívnymi nástrojmi. Odporúča sa ich využívať súčasne pre zvýšenie celkovej výkonnosti.

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK