14.07.2017 | Daniel Babčan | Komentáre:0

5 najčastejších chýb v nastaveniach Adwords

Google Adwords je skvelý nástroj na prilákanie relevantných návštevníkov na web. Podobnú snahu však má aj konkurencia a systém preto funguje na princípe aukcie. Pozícia sa odvíja od kombinácie skóre kvality a maximálnej ceny za kliknutie, ktorú ste si stanovili. Zjednodušene to môžeme povedať tak, že čím kvalitnejšie sú reklamy nastavené, tým nižšie budú náklady. V praxi sa však často stretávame s rôznymi chybami, ktoré inzerentom kampane v tom lepšom prípade "iba" zbytočne predražujú.

 

1. Zlá štruktúra účtu

Veľmi často k nám na bezplatný audit dorazia účty, ktoré majú iba jednu kampaň, jednu reklamnú skupinu a v nej všetky kľúčové slová. Štruktúra by mala byť detailnejšia. Ak predávate hodinky, rozdeľte ich do kampaní napríklad podľa značiek. Je pravdepodobné, že na každú značku máte inú maržu. Kampane sa budú lepšie vyhodnocovať a už na prvý pohľad uvidíte, ktorým sa darí viac a ktorým menej. V reklamných skupinách pre zmenu môžete oddeliť dámske hodinky či konkrétne modely. Navyše budete môcť napísať pre každú skupinu kľúčových slov reklamy šité na mieru. Ak užívateľ hľadá „dámske hodinky Vostok Europe“, ukážte mu reklamu na dámske hodinky Vostok Europe, spomeňte túto značku aj v reklamných textoch a smerujte ho na stránku s danými hodinkami. Účty bez štruktúry často využívajú iba všeobecné reklamy, v tomto prípadne na hodinky, ktoré nie sú dostatočne relevantné.

 

2. Nevyužívanie negatívnych kľúčových slov

Pomerne častou chybou je nevyužívanie negatívnych, respektíve vylučujúcich kľúčových slov. Ak predávate vyššie spomínané hodinky, už pred spustením kampaní by ste mali vylúčiť slová ako bazár či bazoš. Takýto užívatelia asi nebudú chcieť nakúpiť nový produkt z eshopu. Niektoré slová, ktoré bude potrebné vylúčiť, však môžete odhaliť až neskôr. Treba preto pravidelne sledovať vyhľadávacie dopyty a pracovať s nimi. Nechcete predsa míňať svoje peniaze na užívateľov, ktorí nie sú relevantní. A ak by sa aj náhodou nepreklikli, zhoršujú CTR (mieru prekliku), ktorá ovplyvňuje už spomínané skóre kvality.

 

3. Využívanie iba jedného variantu reklamy

Ak využívate v reklamnej skupine iba jeden textový variant, oberáte sa o možnosť testovania a zlepšovania výkonnosti. Najnovšie aj samotný Google odporúča po novom nielen dva, ale dokonca už minimálne tri varianty pre každú reklamnú skupinu. V nastaveniach si následne môžete zvoliť, či chcete, aby sa reklamy striedali rovnomerne, alebo aby ich systém optimalizoval na kliknutia, prípadne konverzie. Ak máte iba jeden variant reklamy, skúste pridať ešte aspoň dva a porovnajte si po čase mieru prekliku, možno budete prekvapený. Obmenu odporúčam aj v prípade, že využívate klasické textové reklamy, keďže už niekoľko mesiacov sú v systéme dostupné nové, rozšírené textové reklamy. Tie poskytujú inzerentom oveľa väčší priestor na zdelenie reklamného posolstva.

 

4. Nepoužívanie rozšírení

Videl som množstvo účtov, ktoré nevyužívali všetky dostupné rozšírenia reklám, niektoré dokonca žiadne. Ako už názov napovedá, je to akási nadstavba, ktorou môžeme reklamy doplniť. Za ich využívanie sa neplatí nič naviac a bola by škoda ich nevyužiť. Aktuálne sú u nás dostupné rozšírenia o odkazy na podstránky, o popisy, o telefonické funkcie, o adresu a najnovšie fungujú už aj rozšírenia o štrukturované úryvky. Ak aj všetky nastavíte a náhodou sa pri inzeráte neobjavia, neprepadajte panike. Systém rozhoduje kedy a ktoré rozšírenia zobrazí. Zo skúsenosti však môžem povedať, že Google veľmi často zobrazuje dve až tri rozšírenia, tak prečo to nevyužiť?

 

5. Nekvalitný web

Môžete mať kampane nastavené akokoľvek dobre, ale svoju úlohu pri ich výkonnosti zohráva aj web resp. eshop. Častokrát naň aj privediete relevantných návštevníkov, ale nenakúpia, neodošlú formulár či nezavolajú a snaha tak vyšla nazmar. Konverzný pomer môžete zvýšiť aj pomocou rôznych, častokrát veľmi jednoduchých úprav. Kolega Vladimír nedávno napísal článok ako zlepšiť predajnosť na eshope, skúste sa inšpirovať. Jednou zo zložiek skóre kvality, ktoré som spomínal hneď v úvode, sú skúsenosti so vstupnou stránkou. Z časti túto skúsenosť môžete ovplyvniť aj pri tvorbe reklám, ak zvolíte vhodnú vstupnú stránku. Ak užívateľ hľadá napríklad dámske červené tenisky, nasmerujete ho na stránku práve s dámskou červenou obuvou. Tu už ale potrebujete, aby to web umožňoval a mal napríklad vytvorenú danú podkategóriu, prípadne filter, ktorým si pomôžete. Dôležitá je tiež rýchlosť načítania webstránky. Nikto nemá rád čakanie a ak to celé trvá príliš dlho, niektorí užívatelia dokonca odídu skôr, ako sa stihne stránka vôbec načítať. Veľmi častou chybou sú neresponzívne weby, teda neprispôsobené pre mobilné zariadenia či tablety. Či máte responzívny web si môžete rýchlo a jednoducho otestovať cez Google nástroj Test my site alebo Test pre mobilné zariadenia. Rýchlosť stránky si pre zmenu môžete skontrolovať cez PageSpeed Insights. Ak máte webovú stránku dlhšie obdobie, skúste si pozrieť vývoj návštev z mobilných zariadení a z desktopov. U našich klientov je tento pomer často veľmi vyrovnaný a niekde dokonca návštevy z mobilov prekonali stolné počítače. A predpovede tvrdia, že mobilné návštevy budú naďalej rásť. Preto je už takmer nevyhnutnosťou prispôsobiť týmto užívateľom aj webové stránky, aby neprešli ku konkurencii.

 

Našli ste niektoré zo spomínaných chýb aj vo svojich účtoch? Ktoré to boli?

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK