7 mýtov o Facebooku, ktoré treba v roku 2022 definitívne pochovať
1. FACEBOOK NIE JE VHODNÝ PRE B2B MARKETING
Ak by sme v miestnosti plnej online marketingových špecialistov spomenuli B2B určite by u väčšiny padla prvá voľba na Linkedin. Facebook predsa nebol prvotne spustený za týmto účelom a nie je vhodný na tento typ komunikácie.
Mýtus alebo pravda?
Riaditeľ sekcie platenej reklamy Hubspotu Rex Gelb konštatuje, že ľudia sú do istej miery otvorení biznisovému obsahu, aj keď bezhlavo prezerajú Facebook a Instagram v akomkoľvek čase. SaaS spoločnosť Honeybook sa dokonca priznala, že práve Facebook pre nich predstavuje najväčší akvizičný kanál. Nie sú jedinou B2B spoločnosťou, ktorá sa spolieha na generovanie dopytov tzv. leadov prostredníctvom Facebook Ads. Facebook umožňuje detailne cieliť na základe demografie, zamestnávateľa, odvetvia biznisu a ročného príjmu. Ako bonus umožňuje vytvoriť podobné publiká, ktoré automaticky hľadajú ľudí s približne rovnakými záujmami a správaním.
2. NA ZAČIATOK POTREBUJETE MAŤ VYSOKÝ ROZPOČET
Ak chcete byť dostatočne konkurencieschopný v Google Ads potrebujete mať dozaista aj primerane vysoký rozpočet. Logicky by sme, preto usúdili, že to isté bude platiť aj pre Facebook.
Naopak Facebook dokáže výkonne fungovať aj s rozpočtom 1 € na deň. Samozrejme s vyšším rozpočtom získate viac dát, vyššiu návštevnosť a pravdepodobne aj počet konverzií. No konštantný denný rozpočet, aj keď nižší, dokáže postupne upevňovať vzťah a dôveru s používateľmi. Nezabudnite však, proaktívne nápady a pravidelné aktivity na sociálnych sieťach sú základným stupienkom k úspechu.
3. SPONZOROVANIE PRÍSPEVKOV PRINESIE ROVNAKÉ VÝSLEDKY AKO PLATENÉ KAMPANE
Sponzorovanie príspevku je najjednoduchší a najrýchlejší spôsob ako z príspevku vyťažiť viac a zobrazovať ho nielen v organike. Je dobré vedieť, že platené príspevky nemusia byť zákonite aj konverzné.
Testujte. Aj keď príspevok neprináša vytúženú konverziu, jeho zobrazovanie sa vybranému publiku používateľov pomôže v upevnení si povedomia. Facebook Ads zamerané na konverzie alebo katalógový predaj sú vhodnejšie na dosiahnutie reálnych predajov alebo stanovených cieľov.
Predtým ako sa rozhodnete, uvažujte nahlas.
Je príspevok dostatočne lákavý a jasný vo výzve k akcii? Pomôže nám zvýšiť počet konverzií? Fungoval by lepšie spolu s platenými kampaňami?
4. DEFINUJTE PUBLIKUM S ČO NAJVYŠŠOU PRESNOSŤOU
Presné cielenie na vytúžené publikum so záujmom o vaše produkty a služby dokáže bezpochyby osloviť správnych používateľov. Avšak, počítajte s tým, že aj to najpresnejšie cielenie vytvorí tak špecifické publikum, že jeho dosah bude až príliš obmedzený a stratíte možnosť osloviť aj iných potenciálnych zákazníkov.
Algorimus Facebooku je v súčasnosti vysoko sofistikovaný a stáva sa jasnou voľbou pri optimalizácii kampaní. Preto ak sú cieľmi kampaní konverzie, dopyty alebo návštevnosť, je lepšie cieliť na rozsiahlejšie publiká, aby sa umelej inteligencii nezväzovali ruky a mala dostatok údajov pri aktívnom hľadaní a oslovovaní používateľov. S vysokou pravdepodobnosťou tak zasiahnete viac potenciálnych zákazníkov za pomerne nižšiu cenu.
5. RETARGETING VŠETKÝCH NÁVŠTEVNÍKOV WEBU
Znovu oslovovanie všetkých používateľov stránky môže znieť ako skvelý nápad, ale ich zahrnutie do 1 reklamnej skupiny nie je najvhodnejšie riešenie. Prečo? Všetci návštevníci, povedzme za posledných 30 dní, sú oslovovaní z viacerých bežiacich kampaní a zacielených publík. Nachádzajú sa tak aj v špeciálne vytvorených publikách ako je napríklad návšteva konkrétnej podstránky kategórie stránky alebo kroku nákupu.
Je preto vhodnejšie cieliť na špecifickejšie remarketingové publiká. Napríklad oslovovať používateľov, ktorí pridali produkty do košíka alebo navštívili sekciu cenových ponúk služieb. Zvážte však vhodnosť znovu pripomínania sa podľa povahy a druhu vášho podnikania. Ak ste napríklad ambulantným doktorom, remarketing je zásahom do súkromia a v rozpore s aktuálnymi zákonmi o ochrane osobných údajov. Navyše to Facebook platfoma nepovoľuje.
6. VYSOKÉ CTR JE PRIMÁRNY CIEĽ KAMPANE
Javí sa, že vysoká miera prekliku platených reklám (tzv. Click-Through-Rate) poukazuje na skvelé cielenie a výkonnú reklamu. Môže však nastať situácia, kedy ste dosiahli vysoké percento preklikovosti vďaka provokatívnemu nadpisu (tzv. Click-bait) alebo neodolateľnému obrázku reklamy.
Dobre. A prečo nie?!
Vo väčšine prípadov, sú síce používateľa pozitívne naladení, až do chvíle kým nenájdu, čo pri kliknutí na reklamu očakávali. Áno, dosiahnete vyššiu CTR, ale nepriamo navyšujete aj mieru okamžitých odchodov zo stránky a čo je hlavné, nepremeníte nových používateľov na vracajúcich sa.
Je preto nutné CTR vyhodnocovať v užšej súvislosti s počtom konverzií na reláciu návštevy, konverzným pomerom. Zvýšenie CTR bez zvyšovania konverzného pomeru nemá pozitívny vplyv na kvalitu reklamy.
7. POTREBUJETE PROFESIONÁLNE PODKLADY DO REKLÁM
Kvalitné obrázky a fotky sú základom promovania každej platenej reklamy. Ak nemáte k dispozícii podklady od profesionálneho grafika, viete využiť dostupné nástroje ako sú Canva alebo Creatopy. Vďaka predpripraveným šablónam viete vytvoriť skvelú grafiku bez potrebných pokročilých grafických znalostí zadarmo, aj keď pri obmedzených funkcionalitách.