17.08.2016 | Peter Učník | Komentáre:0

Ako otvoriť svojmu biznisu dvere do sveta mobilných zariadení?

Mnohé z vecí, na ktoré sa každý deň spoliehame sa stávajú múdrejšími. Smart technológie predstavujú veľmi reálnu možnosť rozšíriť svoje marketingové stratégie cieleným spôsobom. Ich popularitu dokazuje neustále pribúdajúci počet užívateľov. Ohromujúce inovácie v hlasovom vyhľadávaní, v oblasti virtuálnej reality a v prenosných zariadeniach nám určujú smer, akým sa bude marketing v nasledujúcich rokoch vyvíjať.      

 

Mobilegeddon     

V oblasti online marketingu hrá hlavný prim firma Google. Minulý roku definovala novú oblasť s názvom „Mobilegeddon“. Jeho piliere sú postavené na myšlienke, že mobilné telefóny nie sú pre majiteľov webových stránok luxus, ale nevyhnutnosť.      

 

V apríli 2015 boli majitelia webových stránok e-mailom upozornení, aby začali testovať svoje weby pre mobilné zariadenia. Prieskum prebehol za účelom vytvorenia dokonalejšieho zážitku pre užívateľov smartfónov. Stránky, ktoré nesplnili podmienky, zaznamenali výrazný pokles návštev z mobilných zariadení. Pred štyrmi mesiacmi Google oznámil, že sa chystá zvýšiť účinky algoritmu pre mobilné zariadenia, ktorý bol spustený v máji. Prakticky to znamená, že potenciál mobilného vyhľadávania opäť porastie. Držať krok s vývinom vo svete online marketingu znamená byť schopný rýchlo prispôsobiť svoj obchodný model.  

   

mobilgeddon

Mobilgeddon
Zdroj: Wikipedia.org

 

Ako zistím, že je moja stránka vhodná pre mobilné zaradenia?      

Odpoveď na otázku nám ponúka test vhodnosti pre mobilné zariadenia. Markantný rozdiel medzi zobrazením v smartfóne a v klasickej desktopovej verzii nastáva už pri načítaní stránky. Pre obrazovky mobilných telefónov je nutné web priblížiť, ak chceme, aby bol text pre užívateľa čitateľný a stránka bola funkčná v celom spektre.  

 

Štyri základné kroky do sveta smartfónov:     

 

1.      Nevytvárajte duplicitný web pre mobilné zariadenia

V minulosti bolo rutinou, že developeri vyňali obsah z desktopovej verzie a vložili ho na web pre mobilné zariadenia. Problém však vzniká v tom, že Google penalizuje stránky s duplicitným obsahom. Takéto slepé kopírovanie možno označiť za online samovraždu.

2.      Používajte responzívny dizajn

Responzívny dizajn umožňuje web developerom vytvárať stránky, ktoré sú ľahko prezerateľné na rôznych zariadenia.  Je založený na princípe používania flexibilného layout-u, obrázkov a elementov. Výhoda responzivného dizajnu sa ukrýva v tom, že stránka vie automaticky rozpoznať rozlíšenie zariadenia, ktorý návštevník momentálne používa a stránku rozlíšeniu prispôsobiť.

 

Responzívny dizajn

Responzívny web
Zdroj: Developers.google.com

 

3.      Upravte veľkosť tlačidiel a čísel

Veľkosť písma a tlačidiel sú jedným z kľúčových faktorov pri optimalizácií stránky pre mobilné zariadenia. Veľkosť písma by mala byť aspoň 14px. Na prvý pohľad sa môže zdať písmo priveľké. Užívateľom však umožní čítať obsah bez toho, aby si ho museli približovať. Pre tlačítka platí čím väčšie tlačítko, tým lepšie. Veľké tlačítka zmenšujú možnosť rizika, že návštevník ho prehliadne alebo klikne na nesprávne tlačítko. Apple dizajn manuál odporúča pre tlačítka minimálny rozmer 44px na 44px. Zapracovanie týchto odporúčaní vám pomôže maximalizovať užívateľskú skúsenosť na mobilných zariadenia a zvýšiť celkový konverzný pomer.

 

Tlačítka pre mobilné zariadenia

Rozdiel v použití malého a veľkého tlačítka
Zdroj: Developers.google.com

 

4.      Používajte obrázky s vysokým rozlíšením

Platí podobné pravidlo ako na instagrame. Obrázky s vysokým rozlíšením vytvárajú v užívateľovi hlbší dojem. S kvalitnejším zážitkom kráča ruka v ruke aj responzívita stránky. Obrázky s extrémne vysokým rozlíšením sú bezpečným prostriedkom proti rozpixelovaniu, alebo rozmazaniu pri vzhliadnutí na zariadeniach s vysokým rozlíšením.    

 

obrázok s vysokým rozlíšením

Obrázok s vysokým rozlíšením
Zdroj: Public-domain-images.com

 

Novinka s menom „Mobilegeddon“ tlačí na dvere vášho biznisu. Uvítajte ju pripravení a zaraďte sa medzi špičku vo svete online marketingu. Ak vás nudia zastarané marketingové techniky a hľadáte nový vietor do online sveta, spoločnosť Viamedia vám dokáže pomôcť riešiť ďalší vývoj. Máme viac ako 6 rokov skúseností v oblasti online marketingu. Sme certifikovaní odborníci v oblasti mobilného marketingu, video marketingu a Google reklamy. Držte tempo pokrokom a neupínajte sa na odkukané postupy z minulosti. Buďte medzi tými, ktorí chcú využívať silu nových marketingových nástrojov.

Neviete získať dostatočný počet návštevníkov? Aké sú vaše skúsenosti a praktiky pri ich získavaní? Dajte nám vedieť do komentárov :)

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK