02.01.2018 | Peter Učník | Komentáre:0

Trendy v Online Marketingu pre rok 2018

Keďže sa spotrebitelia a trhy neustále vyvíjajú, je dôležité nenechať si utiecť aktuálne online marketingové trendy. Platí to najmä v posledných rokoch s dramatickým rastom technológií a využívania internetu. Len pár rokov dozadu neexistovali pojmy ako Personalizovaná reklama (Tailored Ads), SMM (Social Media Marketing) alebo Content Marketing.

Tieto pojmy tvoria čoraz väčšiu oblasť marketingu a stretnúť sa s nimi môžete častejšie ako kedykoľvek pred tým. Tu sú niektoré marketingové trendy, ktoré v minulom roku dominovali, rovnako ako tie, ktoré budú „sexy“ v roku 2018:

 

Vysielanie videa naživo / Livestreaming

○ Spoločnosti sú schopné komunikovať so zákazníkom v reálnom čase

○ Stále viac platforiem ako sú Instagram a Facebook umožňujú pridávať LIVE videá

 

Nástroje na vizualizáciu dát

○ Zhromažďujeme obrovské množstvá údajov, ktoré sú pre marketérov tažšie spracovateľné

○ Aplikácie, ktoré umožňuje tieto dáta zobrazovať v zrozumiteľnej forme sú kľúčové

 

Natívna reklama

○ Návštevníci webu často ignorujú tradičné reklamné formáty

○ Natívne reklamy sa prispôsobujú webovým stránkam, preto je pravdepodobnejšie, že návštevník na reklamu nakoniec klikne

Native_advertising

 

Zacielenie na špecifické segmenty trhu (Niche)

○ Vzhľadom na zvýšenú konkurenciu v digitálnom marketingu je potrebné, aby boli spoločnosti schopné cieliť na menšie relevantnejšie publikum, respektíve témy

 

Personalizovaná reklama

○ Marketéri pracujú s existujúcimi zozbieranými dátami na ďalšie prispôsobovanie reklám používateľom s cieľom prilákať nových zákazníkov

 

Vyššia hustota contentu / obsahu

○ Veľké množstvo obsahu uľahčuje spotrebiteľom odfiltrovať nerelevantný obsah

○ Zrýchlená doba a obmedzený čas expozície reklamy spôsobuje, že každé slovo hrá v contente svoju rolu

 

Interaktívny obsah

○ Spotrebiteľov je lepšie zapojiť do obsahu ako ich iba nechať pasívne sledovať webové stránky

○ Napr. interaktívne banery, ktoré umožňujú interagovať s obsahom priamo v banery.

 

Influenceri

○ Využívanie celebrít a osobností sociálnych médií na propagáciu produktov

○ Mladí spotrebitelia nedôverujú tradičným reklamám

○ Je pravdepodobnejšie, že dôverujú niekomu, koho sledujú na sociálnych sieťach

maxresdefault

Paul Logan -  Jedna z TOP 3 najvplyvnejších osôb internetu za rok 2017. Najrýchlejši rast fanúšikov, followerov a subscriberov naprieč soc. sieťami

 

Mobile Video

○ Zobrazenie videí na mobiloch sa ešte v roku 2015 zvýšilo 6-krát v porovnaní s desktopovými počítačmi

○ Tvorcovia obsahu sa viac zameriavajú na optimalizáciu videí na prezeranie na mobilných zariadeniach

 

Chatové roboty / Chatboty

○ Chatový robot alebo Chatbot je program, ktorý automaticky generuje pri chatovaní so spotrebiteľom správy a obsah ako náhrada za reálnu osobu

○ Sú často používané na zákaznícky servis

○ Facebook používa Chatbotov na vytváranie opakujúceho sa obsahu ako sú správy, novinky a iné.

 

Short Lived Content

○ Myšlienku Short Lived Content priniesol Snapchat

○ Obsah v aplikácii zmizne už po jednom dni, čo v spotrebiteľoch vyvoláva potrebu neustálej kontroly obsahu v aplikácii

○ Určené primárne pre mladšie generácie

○ Priorita pre mobilné zariadenia

 

Automatizácia

○ Umožňuje marketérom jednoducho vykonávať opakujúce sa úlohy, čo šetrí čas aj finančné prostriedky

○ Populárne aplikácie na automatizáciu – Marketo, Hubspot a iné

 

Data Driven Marketing

○ Marketéri sú viac závislí na údajoch pri vyhodnocovaní úspechu kampaní

 

Marketplace priamo na sociálnych sieťach

○ Viaceré sociálne siete pridali možnosť nakupovania napriamo bez nutnosti opustiť sociálnu sieť

○ Toto je transformácia sociálnych sieti na trh, kde je možné nakupovať a predávať

Seattle_marketplace

 

Lokálne SEO

○ Umožňuje spoločnostiam byť lepšie viditeľný na mobilných zariadeniach v súvislosti s polohou spotrebiteľa, respektíve spoločnosti, ktorú spotrebiteľ vyhľadáva na svojom mobilnom zariadení

○ Google Maps

○ Firemná vizitka – Google My Business

 

Teraz, keď sa nám rok 2018 úspešne začal si ukážeme, aké zmeny môžeme očakávať. Niektoré trendy sú pokračovaním toho, čo sme videli v roku 2017, iné sú nové:

 

Explainer videá / Vysvetľujúce videá

○ Vysvetľujúce videá poskytujú stručný popis spoločnosti alebo produktu

○ Pri spotrebiteľoch existuje 4-krát väčšia pravdepodobnosť pozretia explainer videa v porovnaní s čítaním textu popisujúceho váš produkt alebo spoločnosť

 

Vysielanie naživo / Livestreaming

○ Ako sme pozorovali v roku 2017, livestreaming bude naďalej rásť aj v roku 2018

○ Spotrebitelia sledujú živé videá 3x dlhšie ako v minulosti

○ Sociálne siete budú aj naďalej zlepšovať svoje možnosti živého prenosu

 

Geofencing

○ Geofencing je sledovanie miesta pobytu, alebo aktuálnej polohy spotrebiteľov prostredníctvom telefónu pri vstupe alebo opustení určitých oblastí

○ Toto umožňuje marketérom zasielať spotrebiteľom informácie relevantné vzhľadom na ich polohu

geofencing

Geofencing v praxi

 

Mobile Video

○ Popularita reklamy prostredníctvom videí na mobilných zariadeniach bude naďalej rásť

○ Očakáva sa, že výdavky na video reklamu dosiahnu v roku 2018 až 18 miliárd dolárov (zdroj Recode)

○ Očakáva sa, že priemerný spotrebiteľ bude sledovať video na svojom mobilnom zariadení takmer dvakrát dlhšie ako video na desktope, 36 minút v porovnaní s 19 minútami denne (Zdroj Zenith)

 

Lokálne SEO

○ Taktika ako je SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), bude v roku 2018 opätovne dôležitá

○ Webové prehľadávače sa naďalej vyvíjajú, preto musí byť vaša SEO stratégia prispôsobená aktuálnym trendom

 

Chatové roboty / Chatboty

○ Popularita chatových robotov bude naďalej rásť v roku 2018

○ Predpokladá sa, že do roku 2020 bude 85% spotrebiteľských interakcií prebiehať práve prostredníctvom chatových robotov

 

Virálny obsah

○ Spoločnosti sa budú snažiť o zvyšovanie povedomia o značke tým, že budú produkovať obsah, ktorý bude virálny

○ Tento typ obsahu je šírený samotnými spotrebiteľmi, čo spoločnostiam šetrí značné výdavky na marketingové aktivity

Viral_Marketing

 

Mikro Influenceri

○ Marketéri budú oslovovať publikum na sociálnych sieťach prostredníctvom profilov s

menším objemom fanúšikov/followerov

○ Spotrebitelia považujú príspevky týchto ľudí za dôveryhodnejšie

90% spotrebiteľov dôveruje odporúčaniu reálnych ľudí, zatiaľ čo iba 33% verí tradičným

reklamným formátom

 

Brand blog / Blog značky

○ Aby sa spoločnosti spojili so spotrebiteľmi na vyššej úrovni, budú si musieť vytvorí vlastný blog

○ Podobne ako vplyv virálneho obsahu, blog umožňuje dostať svoje posolstvo medzi širšiu masu používateľov 

 

Oblasť marketingu sa každý deň mení. V súčasnej dobe zmeny prichádzajú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Preto, aby ste zostali relevantní pre moderné publikum, je dôležité, aby ste tieto zmeny zohľadnili a začlenili ich do svojej marketingovej stratégie.

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK