02.01.2018 | Peter Učník | Komentáre:0

Trendy v Online Marketingu pre rok 2018

Keďže sa spotrebitelia a trhy neustále vyvíjajú, je dôležité nenechať si utiecť aktuálne online marketingové trendy. Platí to najmä v posledných rokoch s dramatickým rastom technológií a využívania internetu. Len pár rokov dozadu neexistovali pojmy ako Personalizovaná reklama (Tailored Ads), SMM (Social Media Marketing) alebo Content Marketing.

Tieto pojmy tvoria čoraz väčšiu oblasť marketingu a stretnúť sa s nimi môžete častejšie ako kedykoľvek pred tým. Tu sú niektoré marketingové trendy, ktoré v minulom roku dominovali, rovnako ako tie, ktoré budú „sexy“ v roku 2018:

 

Vysielanie videa naživo / Livestreaming

○ Spoločnosti sú schopné komunikovať so zákazníkom v reálnom čase

○ Stále viac platforiem ako sú Instagram a Facebook umožňujú pridávať LIVE videá

 

Nástroje na vizualizáciu dát

○ Zhromažďujeme obrovské množstvá údajov, ktoré sú pre marketérov tažšie spracovateľné

○ Aplikácie, ktoré umožňuje tieto dáta zobrazovať v zrozumiteľnej forme sú kľúčové

 

Natívna reklama

○ Návštevníci webu často ignorujú tradičné reklamné formáty

○ Natívne reklamy sa prispôsobujú webovým stránkam, preto je pravdepodobnejšie, že návštevník na reklamu nakoniec klikne

Native_advertising

 

Zacielenie na špecifické segmenty trhu (Niche)

○ Vzhľadom na zvýšenú konkurenciu v digitálnom marketingu je potrebné, aby boli spoločnosti schopné cieliť na menšie relevantnejšie publikum, respektíve témy

 

Personalizovaná reklama

○ Marketéri pracujú s existujúcimi zozbieranými dátami na ďalšie prispôsobovanie reklám používateľom s cieľom prilákať nových zákazníkov

 

Vyššia hustota contentu / obsahu

○ Veľké množstvo obsahu uľahčuje spotrebiteľom odfiltrovať nerelevantný obsah

○ Zrýchlená doba a obmedzený čas expozície reklamy spôsobuje, že každé slovo hrá v contente svoju rolu

 

Interaktívny obsah

○ Spotrebiteľov je lepšie zapojiť do obsahu ako ich iba nechať pasívne sledovať webové stránky

○ Napr. interaktívne banery, ktoré umožňujú interagovať s obsahom priamo v banery.

 

Influenceri

○ Využívanie celebrít a osobností sociálnych médií na propagáciu produktov

○ Mladí spotrebitelia nedôverujú tradičným reklamám

○ Je pravdepodobnejšie, že dôverujú niekomu, koho sledujú na sociálnych sieťach

maxresdefault

Paul Logan -  Jedna z TOP 3 najvplyvnejších osôb internetu za rok 2017. Najrýchlejši rast fanúšikov, followerov a subscriberov naprieč soc. sieťami

 

Mobile Video

○ Zobrazenie videí na mobiloch sa ešte v roku 2015 zvýšilo 6-krát v porovnaní s desktopovými počítačmi

○ Tvorcovia obsahu sa viac zameriavajú na optimalizáciu videí na prezeranie na mobilných zariadeniach

 

Chatové roboty / Chatboty

○ Chatový robot alebo Chatbot je program, ktorý automaticky generuje pri chatovaní so spotrebiteľom správy a obsah ako náhrada za reálnu osobu

○ Sú často používané na zákaznícky servis

○ Facebook používa Chatbotov na vytváranie opakujúceho sa obsahu ako sú správy, novinky a iné.

 

Short Lived Content

○ Myšlienku Short Lived Content priniesol Snapchat

○ Obsah v aplikácii zmizne už po jednom dni, čo v spotrebiteľoch vyvoláva potrebu neustálej kontroly obsahu v aplikácii

○ Určené primárne pre mladšie generácie

○ Priorita pre mobilné zariadenia

 

Automatizácia

○ Umožňuje marketérom jednoducho vykonávať opakujúce sa úlohy, čo šetrí čas aj finančné prostriedky

○ Populárne aplikácie na automatizáciu – Marketo, Hubspot a iné

 

Data Driven Marketing

○ Marketéri sú viac závislí na údajoch pri vyhodnocovaní úspechu kampaní

 

Marketplace priamo na sociálnych sieťach

○ Viaceré sociálne siete pridali možnosť nakupovania napriamo bez nutnosti opustiť sociálnu sieť

○ Toto je transformácia sociálnych sieti na trh, kde je možné nakupovať a predávať

Seattle_marketplace

 

Lokálne SEO

○ Umožňuje spoločnostiam byť lepšie viditeľný na mobilných zariadeniach v súvislosti s polohou spotrebiteľa, respektíve spoločnosti, ktorú spotrebiteľ vyhľadáva na svojom mobilnom zariadení

○ Google Maps

○ Firemná vizitka – Google My Business

 

Teraz, keď sa nám rok 2018 úspešne začal si ukážeme, aké zmeny môžeme očakávať. Niektoré trendy sú pokračovaním toho, čo sme videli v roku 2017, iné sú nové:

 

Explainer videá / Vysvetľujúce videá

○ Vysvetľujúce videá poskytujú stručný popis spoločnosti alebo produktu

○ Pri spotrebiteľoch existuje 4-krát väčšia pravdepodobnosť pozretia explainer videa v porovnaní s čítaním textu popisujúceho váš produkt alebo spoločnosť

 

Vysielanie naživo / Livestreaming

○ Ako sme pozorovali v roku 2017, livestreaming bude naďalej rásť aj v roku 2018

○ Spotrebitelia sledujú živé videá 3x dlhšie ako v minulosti

○ Sociálne siete budú aj naďalej zlepšovať svoje možnosti živého prenosu

 

Geofencing

○ Geofencing je sledovanie miesta pobytu, alebo aktuálnej polohy spotrebiteľov prostredníctvom telefónu pri vstupe alebo opustení určitých oblastí

○ Toto umožňuje marketérom zasielať spotrebiteľom informácie relevantné vzhľadom na ich polohu

geofencing

Geofencing v praxi

 

Mobile Video

○ Popularita reklamy prostredníctvom videí na mobilných zariadeniach bude naďalej rásť

○ Očakáva sa, že výdavky na video reklamu dosiahnu v roku 2018 až 18 miliárd dolárov (zdroj Recode)

○ Očakáva sa, že priemerný spotrebiteľ bude sledovať video na svojom mobilnom zariadení takmer dvakrát dlhšie ako video na desktope, 36 minút v porovnaní s 19 minútami denne (Zdroj Zenith)

 

Lokálne SEO

○ Taktika ako je SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), bude v roku 2018 opätovne dôležitá

○ Webové prehľadávače sa naďalej vyvíjajú, preto musí byť vaša SEO stratégia prispôsobená aktuálnym trendom

 

Chatové roboty / Chatboty

○ Popularita chatových robotov bude naďalej rásť v roku 2018

○ Predpokladá sa, že do roku 2020 bude 85% spotrebiteľských interakcií prebiehať práve prostredníctvom chatových robotov

 

Virálny obsah

○ Spoločnosti sa budú snažiť o zvyšovanie povedomia o značke tým, že budú produkovať obsah, ktorý bude virálny

○ Tento typ obsahu je šírený samotnými spotrebiteľmi, čo spoločnostiam šetrí značné výdavky na marketingové aktivity

Viral_Marketing

 

Mikro Influenceri

○ Marketéri budú oslovovať publikum na sociálnych sieťach prostredníctvom profilov s

menším objemom fanúšikov/followerov

○ Spotrebitelia považujú príspevky týchto ľudí za dôveryhodnejšie

90% spotrebiteľov dôveruje odporúčaniu reálnych ľudí, zatiaľ čo iba 33% verí tradičným

reklamným formátom

 

Brand blog / Blog značky

○ Aby sa spoločnosti spojili so spotrebiteľmi na vyššej úrovni, budú si musieť vytvorí vlastný blog

○ Podobne ako vplyv virálneho obsahu, blog umožňuje dostať svoje posolstvo medzi širšiu masu používateľov 

 

Oblasť marketingu sa každý deň mení. V súčasnej dobe zmeny prichádzajú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Preto, aby ste zostali relevantní pre moderné publikum, je dôležité, aby ste tieto zmeny zohľadnili a začlenili ich do svojej marketingovej stratégie.

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK