Trendy v Online Marketingu pre rok 2018
Keďže sa spotrebitelia a trhy neustále vyvíjajú, je dôležité nenechať si utiecť aktuálne online marketingové trendy. Platí to najmä v posledných rokoch s dramatickým rastom technológií a využívania internetu. Len pár rokov dozadu neexistovali pojmy ako Personalizovaná reklama (Tailored Ads), SMM (Social Media Marketing) alebo Content Marketing.
Tieto pojmy tvoria čoraz väčšiu oblasť marketingu a stretnúť sa s nimi môžete častejšie ako kedykoľvek pred tým. Tu sú niektoré marketingové trendy, ktoré v minulom roku dominovali, rovnako ako tie, ktoré budú „sexy“ v roku 2018:
Vysielanie videa naživo / Livestreaming
○ Spoločnosti sú schopné komunikovať so zákazníkom v reálnom čase
○ Stále viac platforiem ako sú Instagram a Facebook umožňujú pridávať LIVE videá
Nástroje na vizualizáciu dát
○ Zhromažďujeme obrovské množstvá údajov, ktoré sú pre marketérov tažšie spracovateľné
○ Aplikácie, ktoré umožňuje tieto dáta zobrazovať v zrozumiteľnej forme sú kľúčové
Natívna reklama
○ Návštevníci webu často ignorujú tradičné reklamné formáty
○ Natívne reklamy sa prispôsobujú webovým stránkam, preto je pravdepodobnejšie, že návštevník na reklamu nakoniec klikne
Zacielenie na špecifické segmenty trhu (Niche)
○ Vzhľadom na zvýšenú konkurenciu v digitálnom marketingu je potrebné, aby boli spoločnosti schopné cieliť na menšie relevantnejšie publikum, respektíve témy
Personalizovaná reklama
○ Marketéri pracujú s existujúcimi zozbieranými dátami na ďalšie prispôsobovanie reklám používateľom s cieľom prilákať nových zákazníkov
Vyššia hustota contentu / obsahu
○ Veľké množstvo obsahu uľahčuje spotrebiteľom odfiltrovať nerelevantný obsah
○ Zrýchlená doba a obmedzený čas expozície reklamy spôsobuje, že každé slovo hrá v contente svoju rolu
Interaktívny obsah
○ Spotrebiteľov je lepšie zapojiť do obsahu ako ich iba nechať pasívne sledovať webové stránky
○ Napr. interaktívne banery, ktoré umožňujú interagovať s obsahom priamo v banery.
Influenceri
○ Využívanie celebrít a osobností sociálnych médií na propagáciu produktov
○ Mladí spotrebitelia nedôverujú tradičným reklamám
○ Je pravdepodobnejšie, že dôverujú niekomu, koho sledujú na sociálnych sieťach
Paul Logan - Jedna z TOP 3 najvplyvnejších osôb internetu za rok 2017. Najrýchlejši rast fanúšikov, followerov a subscriberov naprieč soc. sieťami
Mobile Video
○ Zobrazenie videí na mobiloch sa ešte v roku 2015 zvýšilo 6-krát v porovnaní s desktopovými počítačmi
○ Tvorcovia obsahu sa viac zameriavajú na optimalizáciu videí na prezeranie na mobilných zariadeniach
Chatové roboty / Chatboty
○ Chatový robot alebo Chatbot je program, ktorý automaticky generuje pri chatovaní so spotrebiteľom správy a obsah ako náhrada za reálnu osobu
○ Sú často používané na zákaznícky servis
○ Facebook používa Chatbotov na vytváranie opakujúceho sa obsahu ako sú správy, novinky a iné.
Short Lived Content
○ Myšlienku Short Lived Content priniesol Snapchat
○ Obsah v aplikácii zmizne už po jednom dni, čo v spotrebiteľoch vyvoláva potrebu neustálej kontroly obsahu v aplikácii
○ Určené primárne pre mladšie generácie
○ Priorita pre mobilné zariadenia
Automatizácia
○ Umožňuje marketérom jednoducho vykonávať opakujúce sa úlohy, čo šetrí čas aj finančné prostriedky
○ Populárne aplikácie na automatizáciu – Marketo, Hubspot a iné
Data Driven Marketing
○ Marketéri sú viac závislí na údajoch pri vyhodnocovaní úspechu kampaní
Marketplace priamo na sociálnych sieťach
○ Viaceré sociálne siete pridali možnosť nakupovania napriamo bez nutnosti opustiť sociálnu sieť
○ Toto je transformácia sociálnych sieti na trh, kde je možné nakupovať a predávať
Lokálne SEO
○ Umožňuje spoločnostiam byť lepšie viditeľný na mobilných zariadeniach v súvislosti s polohou spotrebiteľa, respektíve spoločnosti, ktorú spotrebiteľ vyhľadáva na svojom mobilnom zariadení
○ Google Maps
○ Firemná vizitka – Google My Business
Teraz, keď sa nám rok 2018 úspešne začal si ukážeme, aké zmeny môžeme očakávať. Niektoré trendy sú pokračovaním toho, čo sme videli v roku 2017, iné sú nové:
Explainer videá / Vysvetľujúce videá
○ Vysvetľujúce videá poskytujú stručný popis spoločnosti alebo produktu
○ Pri spotrebiteľoch existuje 4-krát väčšia pravdepodobnosť pozretia explainer videa v porovnaní s čítaním textu popisujúceho váš produkt alebo spoločnosť
Vysielanie naživo / Livestreaming
○ Ako sme pozorovali v roku 2017, livestreaming bude naďalej rásť aj v roku 2018
○ Spotrebitelia sledujú živé videá 3x dlhšie ako v minulosti
○ Sociálne siete budú aj naďalej zlepšovať svoje možnosti živého prenosu
Geofencing
○ Geofencing je sledovanie miesta pobytu, alebo aktuálnej polohy spotrebiteľov prostredníctvom telefónu pri vstupe alebo opustení určitých oblastí
○ Toto umožňuje marketérom zasielať spotrebiteľom informácie relevantné vzhľadom na ich polohu
Geofencing v praxi
Mobile Video
○ Popularita reklamy prostredníctvom videí na mobilných zariadeniach bude naďalej rásť
○ Očakáva sa, že výdavky na video reklamu dosiahnu v roku 2018 až 18 miliárd dolárov (zdroj Recode)
○ Očakáva sa, že priemerný spotrebiteľ bude sledovať video na svojom mobilnom zariadení takmer dvakrát dlhšie ako video na desktope, 36 minút v porovnaní s 19 minútami denne (Zdroj Zenith)
Lokálne SEO
○ Taktika ako je SEO (optimalizácia pre vyhľadávače), bude v roku 2018 opätovne dôležitá
○ Webové prehľadávače sa naďalej vyvíjajú, preto musí byť vaša SEO stratégia prispôsobená aktuálnym trendom
Chatové roboty / Chatboty
○ Popularita chatových robotov bude naďalej rásť v roku 2018
○ Predpokladá sa, že do roku 2020 bude 85% spotrebiteľských interakcií prebiehať práve prostredníctvom chatových robotov
Virálny obsah
○ Spoločnosti sa budú snažiť o zvyšovanie povedomia o značke tým, že budú produkovať obsah, ktorý bude virálny
○ Tento typ obsahu je šírený samotnými spotrebiteľmi, čo spoločnostiam šetrí značné výdavky na marketingové aktivity
Mikro Influenceri
○ Marketéri budú oslovovať publikum na sociálnych sieťach prostredníctvom profilov s
menším objemom fanúšikov/followerov
○ Spotrebitelia považujú príspevky týchto ľudí za dôveryhodnejšie
○ 90% spotrebiteľov dôveruje odporúčaniu reálnych ľudí, zatiaľ čo iba 33% verí tradičným
reklamným formátom
Brand blog / Blog značky
○ Aby sa spoločnosti spojili so spotrebiteľmi na vyššej úrovni, budú si musieť vytvorí vlastný blog
○ Podobne ako vplyv virálneho obsahu, blog umožňuje dostať svoje posolstvo medzi širšiu masu používateľov
Oblasť marketingu sa každý deň mení. V súčasnej dobe zmeny prichádzajú rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Preto, aby ste zostali relevantní pre moderné publikum, je dôležité, aby ste tieto zmeny zohľadnili a začlenili ich do svojej marketingovej stratégie.