07.07.2016 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Užitočné tooly na FB, o ktorých ste (možno) nevedeli #1

Promovanie príspevkov, zdieľanie obsahu či vytváranie eventov pozná väčšina z vás. Facebook však ponúka množstvo užitočných funkcií a nástrojov pre správu reklám či obsahu, ktoré sú skryté pred očami bežných používateľov. V našom novom seriáli vám predstavíme niektoré z nich, ktoré určite stoja za pozornosť! 

Shared audiences alebo zdieľané publiká

O čo nenápadnejšie Facebook uvoľnil túto funkciu medzi marketérov, o to viac by mal spozornieť každý z nich. Práca s remarketingovými publikami už nikdy nemusí byť taká, ako predtým. Remarketing na najpopulárnejšej sociálnej sieti je známy väčšine skúsených správcov reklám. Publiká vytvárate vo svojom Ads Manageri v časti Audiences, kde priamo určujete podmienky za akých sa budú napĺňať vaše remarketingové zoznamy. Či budete cieliť na návštevníkov celej webstránky, konkrétnej sekcie na eshope alebo len na ľudí, ktorí boli vo vašom košíku, je plne vo vašej moci.

Vedeli ste ale, že môžete cieliť aj na publiká, ktoré vám nazdieľala tretia strana, alebo že sa o vaše cenné dáta môžete podeliť s treťou stranou vy? Toto všetko je možné vďaka funkcii „share audience“. Zdieľaním publík získava tretia strana povolenie na prístup k štatistikám vašich publík a možnosť zacieliť reklamu na tieto remarketingové zoznamy. Vy ako marketéri, alebo vaši obchodní partneri vďaka tomu môžete pracovať s veľmi cennými dátami a pripraviť tak maximálne relevantné reklamy.

Zdieľať publiká môžete cez button „actions“ v sekcii Audiences. Najskôr je nutné zaškrtnúť vybrané publikum, následne si vyberiete či chcete zdieľať len štatistiky alebo aj umožniť zacieliť reklamu na vaše publikum. V poslednom kroku vyberiete ad account s ktorým chcete nazdieľať vaše publiká a je to! Všetky zdieľané publiká potom nájdete v sumárnej karte „shared audiences“ vo svojom FB Business Manageri.
 

Shared audiences

 

 

Aké je praktické využitie? 

V prípade, že všetky zainteresované strany súhlasia, môžete zdieľať publiká s iným reklamným účtom a použiť ich napr. pri inzerovaní v príbuznom odvetví. Ak historicky vlastníte viacero stránok a reklamných účtov, môžete si pomáhať týmito publikami k lepšiemu výkonu vašich reklám. Keď potrebujete vytvoriť nový reklamný účet na FB, neznamená to, že zákonite musíte prísť o mesiace zbierané publiká, jednoducho si nazdieľajte publiká a pokračujte v relevantnom cielení! Máte nového klienta, pre ktorého bolo nasadenie remarketingového pixelu už v minulosti boj a očakávate týždne "náročnej" implementácie? Nazdieľajte si jeho publiká a nestrácajte čas!
 

 

Zdieľané publikum


Čo je nutné vedieť?

- Pokiaľ využívate zdieľané publikum vo vašom ad sete a majiteľ toto publikum vymaže, ad set bude pozastavený

- Nemôžete zdieľať zdieľané publikum

- Nemáte povolenie predávať svoje publiká inými biznisom

- Zdieľané publiká nemôžete upravovať ani vytvárať Lookalike Audience (podobné publiká)

Poznáte iné záujímavé využite tejto funkcie, alebo máte tip pre ďalší článok zo sveta užitočných nástrojov na FB? Podeľte sa o svoje názory v komentároch. 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK