20.02.2020 | Ivana Jančová | Komentáre:0

5+1 TIP ako pomôcť e-shopu pred potopením

Dnešná moderná doba praje online nakupovaniu viac ako kedykoľvek predtým. Prečo môj e-shop nedosahuje perfektné výsledky? Ako je možné, že som nepredal ani výrobky v 90% zľave? Prečo sa môjmu e-shopu zatvorili dvere do zlatej bane? Mal by som podnikanie zabaliť alebo existuje niečo, čo by mu pomohlo rásť?

Odpoveďou je, že sa netreba vzdávať hneď pri prvom neúspechu. Možno na trh vstúpilo len veľa konkurencie, vy ste nereagovali na zmeny trhu alebo ste zvolili zlú stratégiu. Prečítajte si týchto pár tipov, ktoré váš e-shop pomôžu naštartovať.

1. REKLAMY V NÁKUPOCH? URČITE, ÁNO! 

Prvým tipom, ktorý rozhodne dominuje, sú Google Nákupy.  Zobrazujú sa vo Vyhľadávaní Google formou obrázku, názvu, ceny a odkazu na stránku. Potenciálni zákazníci tak môžu ihneď porovnávať hľadaný produkt medzi ostatnými predajcami.

Zákazníkovu cestu rozhodovania k nákupu ešte viac zjednodušujú. Ak ste zobrazený vo výsledkoch vyhľadávania aj vy, máte jednoznačnú výhodu. Okrem vyššej a relevantnej návštevnosti vášho e-shopu, používatelia u vás s najväčšou pravdepodobnosťou nakúpia.

Ukážka reklamy:

Google Nákupy Reklamy

 

2. SPOMALENÝ WEB? TO SNÁĎ NIE!

Rýchlosť načítania webu? Nikto nechce stráviť mladosť pri načítavaní jednej stránky. Google umiestňuje stránky vyššie vo výsledkoch vyhľadávania pre kľúčové slová práve vďaka rýchlosti stránok. 

Rýchlosť, ale nie je všetko. Web potrebuje aj kvalitné obrázky produktov a optimalizáciu pomocou alternatívneho textu. Zabezpečí sa tým lepšie poradie pri vyhľadávaniach súvisiacich s produktami. Obrázky by mohli napríklad odkazovať na produktové stránky, na ktorých zákazníci môžu jednoducho nakúpiť.

 

Spomalený web nikto nechce

 

3. BLOGUJTE!

Zaujímavo napísaný obsah je dôležitý. Zákazníci majú väčší dôvod nakupovať, ak si môžu prečítať článok alebo hodnotný príspevok. Pomocou blogu ukazujete návštevníkom, že sa vyznáte vo svojom remesle.

Pridávaním relevantného obsahu môžete zvýšiť návštevnosť webu, byť návnadou pre sociálne média, upevniť si značku a vďaka otázkam zákazníkov získať ďalšie námety na blogové príspevky. Berte svoj obsah ako bezplatnú ponuku pre všetkých používateľov, z ktorých sa môžu stať nakupujúci. Musíte ku svojim zákazníkom pristupovať individuálne, snažiť sa predvídať a poznať ich nákupné potreby a zvyklosti. Skúste napríklad do článkov zakomponovať aj odkazy na produkty, o ktorých píšete.

 

4. BUĎTE KREATÍVNI A TVORTE SUPER RELEVANTNÉ VIDEÁ! 

Video je atraktívnejšie a ľudia rýchlejšie pochopia obsahu. Na Youtube nájdete veľa obsahu, ktorý využívate aj vy napríklad pri učení. Recepty, tutoriály o marketingu či návody, ako vymodelovať z hliny jednorožca.

YouTube patrí v súčasnosti k jedným z najobľúbenejších informačných kanálov. Preto pridávajte relevantné videa pre ľudí a ukážte im, že sa vyznáte. Táto marketingová stratégia pomôže e-shopu posilniť brand či odpovedať na otázky zákazníkom. Nebojte sa byť kreatívny. Na začiatok si môžete spraviť prieskum a zistiť, čo by ľudia najviac chceli vidieť.

 

Super relevantné videá

 

5. BEZ ZABEZPEČENÉHO WEBU TO NAOZAJ NEJDE 

Bezpečné e-shopy a web stránky sú základom úspešného podnikania na internete. Prechod na zabezpečený protokol HTTPS síce nie je novinkou, ale aj v dnešnej dobe existuje stále mnoho nezabezpečených webov.

Google už pred rokmi avizoval, že bezpečnosť je prioritou, a to aj splnil. Nezabezpečeným webovým stránkam to už dávno spočítal. Preto sa nečudujte, ak ste zaznamenali prepad pozícií v Google, konkurencia je stále o krok napred, máte slabú návštevnosť alebo ak všetci návštevníci odchádzajú. Predstavte si, že by vás zatvorili do klietky s tigrom, o ktorom tvrdia všetci, že je v pohode.  Znie to nebezpečne? Síce to nie je to isté, ale princíp je rovnaký.

Odporúčame prechod na HTTPS neodkladať.

5+1 GOOGLE MY BUSINESS A ČO STE O ŇOM EŠTE NEVEDELI 

Google My Business nie je len bezplatný firemný profil, ktorý sa zobrazí vo vyhľadávaní Google alebo v Mapách, keď ľudia hľadajú vašu firmu. Vedeli ste, že môžete vytvárať cez Google Moja firma aj jednoduchý web, pridávať neobmedzený počet fotiek, priamo odpovedať na recenzie a mnoho ďalších vecí?

Veľkou výhodou nástroja je aj to, že existuje mobilná aplikácia a je dostupná zdarma. Máte k dispozícii rovnaké možnosti ako vo svojom internetovom účte a ešte oveľa viac. Rozšírené funkcie uľahčujú vytváranie pútavého firemného profilu, nech ste kdekoľvek.

RADA NA ZÁVER:

Testujete a sledujte! Nie s čiernymi či ružovými okuliarmi. Pokúste sa pozerať na web viac kriticky a možno prídete na to, kde mohol byť problém a čo by bolo dobré vylepšiť.

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK