09.04.2018 | Martina Barteková | Komentáre:0

Koľko stojí reklama na YouTube?

YouTube je druhým najväčším vyhľadávačom na svete, najpopulárnejším videoportálom a zároveň pre mnohých, hlavne mladých, náhrada televízie.

Keďže je tak obľúbeným médiom, neobchádzajú ho ani rôzne reklamy a tento reklamný priestor môžete využívať aj vy smiley.

Chceli by ste vedieť koľko zaplatíte za inzerovanie reklamy na YouTube? Vôbec to nie je veľa! Prečítajte si tento článok a dozviete sa všetky základné informácie.

 

Stojí reklama na YouTube naozaj tak málo?

YouTube má celosvetovo až 1 miliardu používateľov, z čoho je až 2,9 milióna Slovákov, ktorí mesačne navštívia túto sociálnu sieť. Pekné číslo, nie?

YouTube reklama pritom ani nestojí veľa. Je to neuveriteľné, ale za jedno vzhliadnutie to môže byť len 1-2 centy, čo je pri našich klientoch úplne bežné. Pri videách sa často používa aj metrika CTZ (= cena za tisíc zobrazení), ktorá priemerne dosahuje výšku okolo 2 - 3 € za tisíc zobrazení.

 

youtube reklama
 

 

Kedy sa platí za YouTube reklamu?

Najobľúbenejším video formátom je TrueView In-stream. Je to reklama, ktorá sa môže objaviť pred, počas alebo po videu v službe YouTube, alebo na iných internetových stránkach, kde sa YouTube videá vložili. Prvých 5 sekúnd reklamy sa nedá preskočiť a platí sa, len ak si z celého videa divák pozrie viac ako 30 sekúnd, alebo si ho pozrie až do konca v prípade, že je kratšia, alebo interaguje (klikne na video) s videom – podľa toho, čo urobí skôr.

Ďalším formátom je TrueView Discovery – reklama vo forme ukážky vášho videa. Obsahuje miniatúru  - obrázok z videa a text. Zobrazuje sa vo výsledkoch vyhľadávania, na domovskej stránke YouTube-u pre mobil alebo vedľa videí, ktoré súvisia s tým vašim. Poplatok sa účtuje až keď používateľ klikne na miniatúru.

Relatívne novým typom YouTube reklám sú Bumper ads. Krátke nepreskočiteľné videá, ktoré sa snažia zaujať počas šiestich sekúnd. Pri tomto formáte sa platí za zobrazenia, používa sa cenová ponuka CTZ (= cena za tisíc zobrazení). Ak vás zaujíma tento typ videí prečítajte si o nich viac.

 

Aký cenník majú agentúry pre spravovanie reklamy na YouTube?

Ak si online marketing nespravujete sami, samozrejme je potrebné počítať aj s výdavkami za správu kampaní pre agentúru. Poplatky sa väčšinou faktúrujú na mesačnej báze a môžu byť priemerne vo výške 100 - 200 €. Cena je však pohyblivá, závisí od viacerých faktorov – či už s agentúrou spolupracujete, či žiadate od nej len jednu službu, ako časovo náročné je vypracovať kampaň pre vás a podobne.

Online marketéri majú za úlohu nastaviť celú kampaň s cieleniami, nahrať video, nastaviť rozpočty a sledovať celkový priebeh, aby mohli nastavenia optimalizovať a dosiahnúť čo najlepšie výsledky.

Zhrňme si to

YouTube je čoraz častejšie označovaný ako moderná televízia. Publikum je aktívne a hľadá informácie, nie je ako pasívne spustená televízia do pozadia, „len aby niečo hralo“. V pomere cena/výkon nemá konkurenciu. Viete ju cieliť podľa: demografie, lokality, záujmov, zariadení, kľúčových slov, umiestnenia videa, témy, alebo aj na základe remarketingu.

Cena reklamy na YouTube sa neodvíja od toho, aký typ reklamy si vyberiete, ale na základe reálnych videní a kliknutí.

YouTube je pre vás určite najvýhodnejším marketingovým kanálom ak potrebujete vytvoriť alebo zvýšiť povedomie o značke, produkte alebo službe, a to s relatívne malým rozpočtom.

Ak rozmýšľate nad YouTube reklamou, vieme vám vypracovať nezáväznú cenovú ponuku alebo poskytnúť konzultáciu zdarma.

Neváhajte a kontaktujte nás ↴

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK