Nepoužívate HTTPS? Budete mať problém
Je najvyšší čas prejsť na zabezpečený protokol HTTPS. Od júla 2018 totiž nový update prehliadača Google Chrome označí všetky stránky HTTP ako nezabezpečené.
Ide o odpoveď Google na otázku bezpečnosti prehliadania webových stránok. Najpoužívanejší internetový prehliadač začal svoj boj s nezabezpečenými stránkami (HTTP) už začiatkom roka 2017. Vtedy sa zameral na stránky, ktoré pracovali s heslami a platobnými kartami. Od budúceho mesiaca sa však táto zmena dotkne i ostatných webov. Preto už netreba otáľať, prechod na HTTPS je neodkladný.
Ako prejsť na HTTPS?
V prvom rade je potrebné získať tzv. SSL certifikát. Ide o protokoly, ktoré chránia internetovú komunikáciu proti krádežiam hesiel, e-mailov, bankových účtov či dokonca proti špionáži. V súčasnosti je na trhu niekoľko spoločností, ktoré tento certifikát ponúkajú. V prípade, že ste si vybrali a zakúpili tento certifikát, je potrebná jeho inštalácia. Mnoho spoločností ponúkajúcich SSL certifikát má tento proces zautomatizovaný, preto nejde o náročný proces.
Pri prechode na HTTPS je potrebné dodržať určité pravidlá. Vyhnete sa tak problémom súvisiacim s prepadom organických pozícií či s výpadkom merania a webovej analytiky.
1. Zmena adries
Ak máte platný SSL certifikát, je potrebné zmeniť URL adresy, z http na https. Táto zmena sa týka všetkých podstránok, odkazov a obrázkov.
2. Presmerovanie stránok
Z pohľadu Google sú stránky http://mojafirma.sk a https://mojafirma.sk dva samostatné weby s rovnakým, duplicitným obsahom. Preto je potrebné verziu stránky s http presmerovať pomocou kódu 301 na novú (https).
3. Sitemap.xml a robots.txt
Nezabúdajte tiež vytvoriť nový súbor robots.txt a všetky odkazy uvedené v sitemap.xml zmeniť na https. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám s internetovými robotmi.
4. Search Console
Ak chcete využívať službu Search Console i naďalej (čo by ste mali), je potrebné vytvoriť nové vlastníctvo pre verziu webu s https. Ide o dôležitý diagnostický a analytický nástroj súvisiaci s organickými výsledkami Google, ktorý by ste rozhodne mali používať.
Verím, že prechod na https zvládnete bez problémov. V prípade, že by ste sa chceli poradiť, radi pomôžeme.
Zdroj: https://adwords.googleblog.com/2018/05/faster-safer-and-better-ad-experiences.html