11.10.2017 | Michal Kősegi | Komentáre:0

Neriešite online marketing? Prichádzate o zákazníkov!

Kamenné obchody boli neoddeliteľnou súčasťou podnikania v minulom storočí. Boli sme ochotní stáť  v radoch a počkať si, kým sme si kúpili to, čo sme potrebovali alebo chceli. Dnes to už neplatí. Doba sa zrýchľuje, času je menej a chceme toho postíhať viac. Odpracovať si v práci to, čo máme, rýchlo nakúpiť a venovať sa rodine, či koníčkom.

Vedeli ste, že mesačne pribudne na slovenskom internete približne 80 eshopov a predsa je stále priestor pre ďalšie? Čím to je? Doba sa mení a kto sa jej neprispôsobí toho pohltí konkurencia.

Prečo potrebujete byť online?

Možno si to ani neuvedomujete, ale naše návyky sa menia. Pred tridsiatimi rokmi sedela celá domácnosť pred jedným televízorom a venovala mu plnú pozornosť. Bolo to niečo nové. Tí šťastnejší ho už mali aj farebný.

Dnes pred televízorom trávime čas s notebookom, mobilom či tabletom. Naša pozornosť už viac nie je venovaná iba jednému zariadeniu, ale viacerým naraz. Pri filme si chceme písať s kamarátmi, či prečítať najnovšie správy. Preto sa mení aj prístup k reklame.

Prístup k reklame sa mení

Obrázok 1: Návyky sa menia

 

Štatistiky hovoria jasne. Denne je na Slovensku online až 7 ľudí z 10. To predstavuje obrovskú príležitosť na oslovenie a získanie nových zákazníkov. V mnohých prípadoch prevláda mylná predstava, že internet používajú hlavne mladí ľudia. To však už dávno neplatí. Z prieskumov vychádza, že 60% ľudí nad 55 rokov ide na internet aspoň raz za deň.

Používanie internetu podľa vekových skupín

Obrázok 2: Používanie internetu podľa vekových skupín

 

Návštevnosť internetu rastie. Je porovnateľná s návštevnosťou vo vyspelých krajinách. Ale investície do internetovej reklamy tomu nezodpovedajú. Na Slovensku ešte stále existuje veľký priestor, čo je možné jasne vidieť pri porovnaní rozloženia mediálnych nákladov na Slovensku a vo Veľkej Británii:

 

Rozloženie mediálnych nákladov na Slovensku a vo Veľkej Británii

Obrázok 3: Rozloženie mediálnych nákladov na Slovensku a vo Veľkej Británii

 

Výhody, ktoré zato stoja ...

Online marketing disponuje hneď niekoľkými výhodami. V stručnosti popisujeme tie najväčšie:

Merateľnosť - možnosti vyhodnotenia na základe uchopiteľných parametrov ako je počet klikov, objem priameho predaja či vykonanie určitej interakcie;

Segmentácia – netreba zobrazovať reklamu všetkým, ale iba najpotenciálnejším skupinám zákazníkov;

Relevancia – reklama je prispôsobená na konkrétneho zákazníka;

Ťah na bránku – segmentovanú skupinu oslovíme relevantnou reklamou, čo v konečnom dôsledku znamená väčšiu pravdepodobnosť predaja;

Reakcie – pri dôkladnej starostlivosti je možnosť okamžitej reakcie na vzniknutú situáciu (napríklad stiahnutie neaktuálnej reklamy);

Obmedzenie počtu zobrazení  – klientov reklamy nebudú obťažovať, lebo ich neuvidia príliš často, ale na druhej strane ich uvidia dostatočne často aby si zapamätali značku firmy/produktu;

Nové trhy a príležitosti – jednoduchšia expanzia, využívanie afiliácie (Ebay, Amazon);

Globálny zásah – weby si možno pozerať z každého kúta sveta, stačí mať pripojenie na internet;

Nižšie náklady – na internetovú reklamu stačia nižšie náklady v porovnaní s klasickými médiami, napríklad reklama na YouTube stojí už od 1,5 centu za zhliadnutie.

 

Využívanie internetu na predaj a komunikácia so svojimi zákazníkmi je moderné a má veľa výhod. Avšak pre podnikateľa, ktorý nikdy nepredával prostredníctvom online prostredia môžu byť začiatky náročné. Preto odporúčam osloviť skúsenú agentúru, ktorá pomôže a poradí. Neváhajte a naštartujete svoje podnikanie správnym smerom.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK