18.12.2017 | Andrea Macháčková | Komentáre:0

Rady a tipy ako efektívne komunikovať s agentúrou

Komunikácia. Jeden z kľúčových faktorov úspešnosti online kampaní. Jej význam sa však veľmi podceňuje. Častokrát sa stretávame so situáciou, že klient nám potvrdí ponuku, podpíše zmluvu, ale keď začneme od neho požadovať ďalšie informácie, tak sa už viac nestretávame s ochotou komunikovať. Preto by ste už od samotného začiatku našej spolupráce mali vedieť, že od efektivity komunikácie sa odvíjajú aj výsledky kampaní.

 

Avšak poďme na to postupne. Začnime informáciami, ktoré je dobré poskytnúť agentúre ešte pred podpisom zmluvy:

1.Kto je zodpovedná osoba za marketing vo vašej firme? (Prípadne udajte osobu, s ktorou môže agentúra komunikovať.)

2.Máte správne zadefinované ciele webu?

3.Mali ste v minulosti nejaké online kampane?

4.Máte už vytvorený účet na AdWords? Spravovali ste si ho sami?

5.Máte prístup k svojmu Google Analytics účtu a viete nám ho poskytnúť?

6.Aký máte rozpočet na online aktivity?

To je len niekoľko hlavných otázok, na ktoré by ste sa na úvod mali pripraviť. Treba myslieť hlavne na to, že čím viac odpovedí nám poskytnete, tým lepšiu ponuku vám vieme pripraviť. Inak povedané, čím viac informácií máme, tým dokážeme online stratégiu presnejšie nastaviť už na začiatku spolupráce.

 

Komunikácia, o ktorej sme hovorili doteraz, prebieha s obchodníkom. Je prvou osobu, s ktorou sa z firmy stretávate. Potom, čo s ním preberiete návrhy stratégie a cenovej ponuky, však prichádzajú na rad marketéri a accounti. Odvtedy ako odsúhlasíte obchodníkovi jeho ponuku, stáva sa už vaším komunikačným článkom account manager. Jedným z nich som aj ja. Riešim s vami všetko od podpisu zmluvy cez prístupy až po technické záležitosti potrebné k správnemu spusteniu kampane. Som vaším spojovateľom s marketérom. Podpisom zmluvy teda naša komunikácia nekončí, ale práve naopak, začína. Ak nám potrebujete zaslať informácie o nových produktoch, povedať o chybe na stránke alebo nás upozorniť dopredu na plánovaný event, môžete sa na mňa obrátiť. Ako account manager s klientom komunikujem hlavne po telefóne alebo mailom, výnimkou však nie sú ani osobné stretnutia. Mojou úlohou je rovnako posielať pravidelný mesačný report a prebrať si s klientom výsledky kampaní za predchádajúci mesiac.

Ak si to zhrnieme, aby bola naša komunikácia efektívna a dosahovali sme požadované výsledky, nemôže byť len jednostranná. Budeme teda radi, ak sa nám pri akýchkoľvek komplikáciách týkajúcich sa kampaní ozvete a spoločne nájdeme riešenie.

 

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK