Nepodsúvajte svojich zákazníkov konkurencii
Pomalé načítanie webovej stránky vás stojí viac, ako si myslíte. Nie len, že za reklamu na Google zaplatíte viac, ale zároveň prichádzate o svojich zákazníkov. Neposkytujte zákazníkom zlú skúsenosť už pri vstupe na web.
Poznáte to samy. Sedíte si s mobilom v ruke, idete si pozrieť webovú stránku a tá sa načítava dlhšie, ako by ste chceli. Slabý internet naštve, ale ak to nie je rýchlosťou internetu, môže to navyše aj znechutiť. Vytrvalci ostanú, veľká časť z používateľov to však vzdá a klikne na konkurenciu. Na heslo „pomaly ďalej zájdeš“ radšej v tomto prípade rýchlo zabudnite.
Vedeli ste, že rýchlosť načítania stránky má priamy vplyv na výkon vašich PPC reklám?
Jedným z faktorov, ktorý ovplyvňuje hodnotenie vo výsledkoch vyhľadávania a výkonnosť marketingových kampaní je rýchlosť načítania webovej stránky. Rýchlosť webu má vplyv na to, koľko ľudí oslovíte, poprípade koľko návštevníkov sa premení na zákazníkov. Pomalé načítavanie zvyšuje mieru odchodu a zároveň môže v používateľovi zanechať negatívny dojem z návštevy. To je niečo, čo Google nemá rád. Google chce používateľom ukázať len kvalitné webstránky. Stránkam, pri ktorých používateľ získa dobrú skúsenosť, udeľuje Google vyššie skóre kvality, čím sa samozrejme zvyšuje aj počet zobrazení reklamy. Nezabúdajte, že množstvo používateľov prichádza z mobilného zariadenia. Dobu nezastavíme. Spoločnosť GSMA uvádza, že v súčasnosti má mobilné zariadenia približne 67,35% svetovej populácie. Pre lepšiu predstavu nárastu, v roku 2017 bol počet ľudí s mobilnými zariadeniami iba 53% a prekročil hranicu 5 miliárd. Predpokladá sa, že do roku 2023 sa počet používateľov mobilných zariadení zvýši až na 7,33 miliardy. Uznajte, to stojí za zváženie.
Stránky, kde načítavanie trvá dlhšie ako 3 sekundy, strácajú obrovský počet potenciálnych zákazníkov.
Aký rýchly je môj web?
- Najrýchlejší: do 1 sekundy
- Rýchly: 1-2 sekundy
- Priemerný: 2-3 sekundy
- Pomalý: 3-4 sekundy
- Najpomalší: 4+ sekundy
Či je stránka dostatočne rýchla si viete overiť pomocou nástroja PageSpeed Insights. Napovie, kde máte nedostatky a čo by ste mali zlepšiť.
Nenechajte svojich zákazníkov hladných
Ľudia neustále niečo vyhľadávajú, sú nedočkaví po informáciách a chcú ich hneď. Pri pomalom načítaní webovej stránky, okrem nízkeho skóre kvality, hrozí aj odchod zákazníkov z webu. V súčasnosti nemajú používatelia trpezlivosť čakať na niečo, čo u konkurencie získajú rýchlejšie. Aj na jarmoku uprednostníme stánok s jedlom, kde nie je dlhý rad. Poprípade vynecháme jazdu na vyhliadnutom kolotoči, pretože by sme dlho čakali a pri druhom to postupovalo rýchlejšie. Aj napriek tomu, že kolotoč a webová stránka sú dve odlišné veci, ľudské správanie je rovnaké – ľudia nechcú čakať. Nie na jedlo, nie na kolotoče, nie na načítanie webovej stránky.
Ľudia nenávidia čakanie.
Popremýšľajte. Ak nie ste dostatočne rýchly, existuje mnoho iných stránok s rovnakým typom služieb a obsahu. Jediné, čo musí používateľ urobiť, je stlačiť tlačidlo „späť“.