Prieskumník používateľov: spoznajte s Google Analytics návštevníkov svojho webu
Google Analytics prišiel do sveta online marketingu s novou funkciou pod názvom „Prieskumník používateľov“. Funkcia majiteľom internetových stránok a správcom Analytics účtov ponúka sledovanie veľmi špecifických interakcií naprieč webom na základe anonymných identifikačných čísiel.
Funkcia ponúka nový rozmer sledovania a vyhodnocovania údajov nie len pre internetovú reklamu, ale aj pre ostatné kanály. Užívateľ prieskumníka používateľov využíva existujúce anonymné údaje Google Analytics, na základe ktorých získava cenné poznatky potrebné na celkové zlepšenie a optimalizovanie svojej stránky.
Prieskumník používateľov je k dispozícií v sekcií publikum.
Čo mi funkcia dokáže ponúknuť?
Úvodná stránka zobrazuje zoznamy ID klientov, ktoré boli zhromaždené zo zariadení a prehliadačov návštevníkov spolu so základnými údajmi ako sú počet relácií, priemerné trvanie relácie, miera okamžitých odchodov, výnosy, počet transakcií a miera cieľovej konverzie.
Po nazretí do individuálnych reportov podľa ID zistíme, že dáta sú ešte zaujímavejšie. V tomto náhľade môžeme sledovať históriu interakcií používateľa a časovú os všetkých interakcií na webe.
V nasledujúcej ukážke ID klienta si môžeme všimnúť filtrovanie podľa počtu zobrazených stránok, cieľov, ecommerce, eventov alebo individuálnych segmentov pre zobrazenie dodatočných dát.
V príklade nižšie môžeme sledovať aktivitu anonymného návštevníka, ktorý si o 12:28 pm cez organické vyhľadávanie prezrel stránku s dámskymi krasokorčulami. V tom istom čase vykonal ďaľšiu interakciu na rovnakej stránke.
Následne odoslal event „odoslal správu“. Vidíme, že v tej istej minúte si stihol prezrieť stránku s nastaviteľnými korčuľami. V ten istý deň sa užívateľ o 2:38 pm vrátil na web, kde vykonal ďalšie interakcie.
Aj vďaka funkcií prieskumník používateľov cítime, že Google Analytics stále viac a viac tlačí na vývoj nových nástrojov a reportov. Práve prostredníctvom nich budeme schopní vykonávať ultra relevantné ninja analýzy pre zlepšovanie celkovej výkonnosti webových stránok a platenej reklamy.