20.03.2016 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Prečo inzerovať na internete aj keď nemáte eshop. Tu je 5 dôvodov

Internet je dnes už neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Až 72 % Slovákov je online prakticky denne. Ak ste si doteraz mysleli, že inzerovať na internete sa oplatí iba majiteľom eshopov, nasledujúce fakty vám tieto domnienky dokonale vyvrátia.

  1. V správnom čase na správnom mieste

    Multiscreening sa udomácňuje už aj v našich končinách. Až 47 % slovákov používa mobilné zariadenia paralelne so sledovaním televízie. Pre 17% z nich je hlavným dôvodom „browsovania“ na internete hľadanie informácii o televíznom programe, ktorý momentálne beží či o reklame, ktorú práve zhliadli (zdroj consumerbarometer.com). Tento fakt môžu využiť inzerenti, ktorí silu svojich posolstiev z televíznych spotov dokážu podporiť aj správne načasovanou online kampaňou. Skvelým nástrojom na to je plánovanie zobrazovania reklamy na Google či Facebooku. Sami si vyberte presné časy a cenové ponuky zobrazovania vašich bannerov alebo postov na najsilnejšej sociálnej sieti.

  2. Buďte online aj bez webstránky

    Nemáte eshop a dokonca ani webstránku? Ani to nemusí brániť v propagácii vášho biznisu na internete. Sociálne siete sú v tomto smere skvelým pomocníkom. Najmä na Facebooku máte k dispozícii obrovské množstvo užívateľov z každého kúta krajiny. Založenie stránky na Facebooku je bezplatné a v ďalších krokoch stačí už len budovať svoju komunitu, pridávať príspevky či vytvárať eventy. Následne viete vaše aktuálne ponuky či podujatia veľmi efektívne odpromovať a to za prekvapivo nízke náklady. Máte na výber z bohatej ponuky cielení – vek, pohlavie, vzdelanie, rodinný stav, pracovná pozícia, záujmy či lokalita v ktorej žijete alebo sa aktuálne nachádzate. Začať môžete prakticky okamžite. A teoreticky na to nepotrebujete ani jedného fanúšika vašej fanpage.

  3. Inšpirácia na internete

    Užívatelia už dávno nevyužívajú internet iba na priamy nákup. Online prostredie využívame aj v iných fázach nákupného procesu a ovplyvňuje nás tak pri rozhodovaní či si daný tovar alebo službu kúpime. 22 % Slovákov získava nápady či inšpiráciu na internete. Až 54 % z nás si na nete porovnáva vlastnosti produktov, služieb či ich ceny. Približne 30 % slovenských užívateľov internetu na ňom hľadá recenzie alebo rady, ktoré im pomôžu urobiť finálne rozhodnutie.

  4. Virtuálne bilboardy

    Využívate outdoor reklamu, bilboardy či printy? Tak prečo nevyužiť obsahovú sieť Google s tisíckami relevantných webov, presným cielením na kontext, záujmy užívateľov či demografiu? V kombinácii s možnosťou cielenia na vybrané regióny máte v rukách neskutočne silnú zbraň – získate tisícky impresií za ktoré neplatíte a zároveň informácie o počte ľudí, ktorí váš web navštívili so zámerom dozvedieť sa viac. Kde máte predajňu? Prečo by mali nakúpiť práve u vás? Ako sa s vami môžu spojiť? Tieto cenné informácie vám print nikdy nedá a návratnosť investície do reklamy je tak veľmi ťažko merateľná.

  5. Inzerujte len v mestách, kde máte biznis

    Lokálni hráči majú často pocit, že online propagácia nie je pre nich to pravé. Google a Facebook však ponúkajú mnohé sofistikované nástroje, ktoré umožňujú veľmi adresnú reklamu. Mimoriadne užitočné je geografické zacielenie. Ponúkate svoje služby len vo svojom regióne? Vlastníte miestny obchod či reštauráciu? Informujte o svojej ponuke len relevantných užívateľov internetu zo svojho mesta.

     

    Sú pre váš biznis relevantné len ženy z Bratislavy vo veku od 23 do 50 rokov? Nech sa páči! Slováci sa na nákup svedomito pripravujú. Množstvo spontánnych a impulzívnych rozhodnutí je čím ďalej tým menej. Ako sme už spomínali, ľudia majú tendenciu často veci skúmať či porovnávať. Podľa dostupných údajov sa produktovému prieskumu niekoľko dní pred nákupom venuje až 15 % z nás. Rovnaký podiel patrí užívateľom, ktorí sa pre nákup rozhodujú niekoľko týždňov. Ešte stále si myslíte, že váš biznis reklamu na internete nepotrebuje?



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK