18.12.0201 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Neposilnili ste svoju predvianočnú online inzerciu. Je najvyšší čas

Vianočné nákupy začínajú skoro

Nepripravili ste ešte svoje online kampane na Vianoce? Už včera bolo neskoro! Podľa štatistík Ipsos MediaCT uskutočňuje mnoho spotrebiteľov svoje prvé predvianočné prieskumy už na prelome mesiacov október/november. V minulom roku až 48% užívateľov internetu spravilo väčšinu svojich nákupov už pred 30. novembrom, čo predstavuje takmer 40% nárast v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Prudký nárast objemov vyhľadávania

Vyhľadávanie produktov prostredníctvom internetu v predvianočnom čase neustále rastie. Dokazuje to i prieskum, podľa ktorého vyplýva, že v roku 2014 až 78% ľudí použilo internet na predvianočné „monitorovanie“ darčekov. Na nasledujúcom grafe je možné vidieť markantný nárast objemov vyhľadávania na Slovensku v mesiacoch november, december a aj január, kedy prebiehajú povianočné výpredaje.

Ďalším dôvodom, prečo posilniť marketing v predvianočnom období je nárast konkurencie. Vidina vyšších tržieb privádza k reklame i „sviatočných inzerentov“, ktorí si chcú takisto „odkrojiť z koláča“. Celosvetovo sa v roku 2014 uskutočnilo v online až 40% vianočných nákupov. Je veľký predpoklad, že tento podiel sa v aktuálnom roku ešte zvýši.

Využívajte na inzerciu viacero kanálov

Zo skúseností v digitálnej agentúre Viamedia vieme, že je dôležité oslovovať potenciálnych zákazníkov pri každom predvianočnom momente. Svoje Google kampane vo vyhľadávacej sieti podporte aj príťažlivými reklamami Lightbox či atraktívnymi bannermi v obsahovej sieti odetými do vianočného šatu, v ktorých zvýrazníte svoju ponuku či vianočné zľavy. Na bok neodkladajte ani inzerciu v službe Youtube, pretože až 80% užívateľov sleduje produktové recenzie či hodnotenia. Ide o skvelý spôsob, ako osloviť svojich zákazníkov na tejto obľúbenej sieti a byť im tak neustále na blízku.

Značka, značka, značka...

Nezabúdajte tiež na posilnenie povedomia a lojality k svojej značke, pretože vo veľa prípadoch je to práve brand, ktorý rozhoduje o kúpe či nekúpe daného produktu. Okrem vyššie spomenutých formátov vás môžu priviesť k naplneniu vášho cieľa i Gmail reklamy. Samotný Gmail eviduje celkovo až 900 miliónov aktívnych užívateľov, z ktorých má viac ako polovica pozitívny prístup k mailom obsahujúcim reklamné posolstvo. Naservírujte preto svojmu cieľovému publiku emaily, ktoré budú obsahovať ukážku z vášho aktuálneho sortimentu alebo prebiehajúce zľavy či akcie.

Online užívatelia sú pripravení, aby ste si ich získali. Ste pripravení i vy?



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK