28.12.2018 | Ivana Jančová | Komentáre:0

Nakupovanie v zľave bez zľavy!

Vianočné sviatky sú za nami. Stromček je na pol ceste do škatule a všetci sa pomalinky chystajú na nový rok. Počas zvyšných dní voľna premýšľajú, čo všetko zabudli pred Vianocami nakúpiť alebo nechceli kúpiť, aby im to nezožralo výplatu ako kyselina.

Keďže začínajú povianočné výpredaje, ktoré trvajú približne do 15. januára 2019, ľudia zisťujú, že prichádza ich šanca. Výpredaje predsa len zavítali aj do ich obľúbených eshopov. Reklamy odrazu ukazujú také veľké zľavy, že by sa nejednému aktívnemu zákazníkovi, ktorý vyprázdnil peňaženku pred sviatkami z toho zakrútila hlava. Naozaj sú predajcovia v takých dobrých číslach, že môžu predávať produkty s veľkou zľavou? Čo je pravda a čo mýtus? Sú povianočné „ošialy“ pravdivé?

Existuje veľa trikov, ktoré využívajú mnohí predajcovia, už nielen v obchodných centrách, ale aj na eshopoch. Nenakupuje sa za nižšie ceny, iba to tak vyzerá. Na banneroch je síce napísaná 50 % zľava a zákazníci majú odrazu dojem, že sa chystajú lepšie časy, ale pravdou to byť nemusí. Väčšina predajcov využíva len nenápadné praktiky, ktoré si bežný zákazník ani len nevšimne, aby sa mohli zbaviť zásob, ktoré nestihli predať pred sviatkami. Zákazníci potom nakupujú za ceny, ktoré sú v porovnaní s inými ponukami oveľa vyššie.

Aké triky používajú eshopy a čo si treba všímať pri nakupovaní?

Dôležitá je obozretnosť a porovnávanie cien!

Porovnávanie cien produktov, ktoré zamýšľajú zákazníci vložiť do košíka je jedným z dôležitých faktorov identifikácie cien. Viacero eshopov cenu produktov nenápadne zvyšuje pred sviatkami a po sviatkoch ju zníži, aby predali. Tu si však treba dávať pozor. Nebola náhodou cena rovnaká alebo dokonca nižšia než je teraz? Nie je to predsa len tá bežná cena počas roka, ktorá len nenápadne vzrástla pred Vianocami a teraz sa vrátila na pôvodnú úroveň? Nielenže zákazník kúpi produkt drahšie ako inde, ale môže aj stratiť kúpnu silu. Nedôvera voči eshopom, ktoré ho oklamú ak príde na to, že brúska rovnakej značky bola v inom eshope o polovicu lacnejšia, pričom na túto bola 50 % zľava, ho môže odradiť od nakupovania.

Neprehliadanie čísel!

Čo také informácie o zľavách pri produktoch? Zľavy uvádzané veľkoplošne nie vždy znamenajú, že musia platiť na každý produkt. Je to rovnaké ako v obchodoch. Možno vyzerá, že produkty sú v 50 % zľave avšak, keď prejdú na samotný produkt, môžu zistiť, že zľava sa netýka každého produktu. Takto zneužívaná nepozornosť alebo trik môže u zákazníkov vyvolať dojem, že ich klamú, a preto sa nabudúce rozhodnú radšej zavesiť povianočné nakupovanie na klinec.

Nakupovanie u overených predajcov.

Okrem tých tzv. nenápadných lupičov existujú aj korektní predajcovia. Áno tí, ktorých kampane nie sú žiadna blamáž či nevyvolávajú u zákazníkov nedôverčivosť. Tí, ktorí zbytočne nezvyšujú ceny pred sviatkami a náhodne ich po sviatkoch nevyužívajú, aby predali za bežnú cenu počas roka a profitovali. Kampane musia byť v prvom rade férové. Nepôsobiť tak, že sa snažia predajcovia predať zásoby, ktorých sa nedokázali zbaviť pred sviatkami alebo oklamať. Čiže zákazníci si váš eshop obľúbia a stane sa pre nich overeným, čiže ho radi navštívia kedykoľvek aj v budúcnosti.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK