Horúce jesenné novinky pre vaše online kampane
Najväčší online giganti Facebook a Google predstavili na jeseň niekoľko skvelých noviniek. Tie nenechajú chladnými majiteľov firiem, ale najmä online marketérov. Koľko ľudí vám zavolá vďaka Google kampani? Ako získate dopyty priamo cez Facebook? Digitálna agentúra Viamedia prináša prehľad toho najzaujímavejšieho z online sveta!
Facebook: Lead Ads a reklama na Instagrame
Najväčšia sociálna sieť pokračuje v nastolenom trende a nové reklamné formáty spúšťa ako na bežiacom páse. Posledné novinky podľa všetkého nebudú len do počtu a sú celkom zásadné. Vďaka novému formátu Lead Ads môžete odteraz získavať relevantné dopyty (leady) – či už vo forme mailov, telefónných čísel alebo vyplnených kontaktných formulárov. Doteraz ste dopyty pravdepodobne získavali predovšetkým cez vaše webstránky.
Vďaka Lead Ads môžete veľmi flexibilne pracovať s potenciálnymi zákazníkmi. Dealeri áut jednoducho získajú dopyty na testovacie jazdy, realiťáci žiadosti o obhliadku nehnuteľností a obchodníci žiadosti o cenovú ponuku. Možnosti sú tu prakticky neobmedzené. Cielite na vybrané publiká, viete sa pohrať s kreatívou, pridať call to action buttony a upravovať formulár podľa svojich predstáv.
Z beta verzie sa v uplynulých dňoch medzi dostupné formáty na Facebooku zaradila aj reklama na Instagrame. Populárna sociálna sieť na zdieľanie fotografií je tak dostupná všetkým inzerentom, ktorí chcú vyjadriť svoje posolstvo cez jednoduchý vizuál. Prezentovať môžete svoje nové dizajnové kúsky či osloviť mladých užívateľov. Samotný Instagram uvádza, že firmy sa môžu podeliť o svoje príbehy s vysoko angažovaným publikom v kreatívnom, vysoko kvalitnom prostredí. Služba je odteraz dostupná nielen pre veľkých hráčov, ale už aj pre malé a stredné firmy na Slovensku.
„Lead Ads a Instagram pre firmy sme začali testovať okamžite po ich spustení a v týchto formátoch vidíme veľký potenciál a konkurenčnú výhodu pre užívateľov. Online marketéri na celom svete vychytávajú chyby na beta verziách priamo pri jej používaní, čo vylaďuje služby takmer do dokonalosti,“ hovorí Peter Štrbo, senior online marketér z digitálnej agentúry Viamedia.
Google: Nové telefonické funkcie i cielenie v remarketingu
Presmerovanie hovorov z firemného telefónneho čísla cez Google bolo predstavené ešte v roku 2014. Doteraz však túto funkciu mohli využívať len „vyvolení“ z vybraných krajín. K nim sa v uplynulých týždňoch konečne zaradilo aj Slovensko. A čo to pre inzerentov znamená? Cez rozhranie Adwords už môžete ako konverzie sledovať aj telefonáty. Google totiž ponúka funkciu, ktorá dokáže zaznamenať počet hovorov z vašich reklám, či trvanie jednotlivých hovorov. Vďaka tomu budete môcť jednoducho analyzovať prínos reklám nielen z pohľadu priamych nákupov či odoslaných formulárov, ale aj z hľadiska telefonickej interakcie s potenciálnym zákazníkom.
Ďalšou zaujímavou novinkou je Customer Match. V rámci vašej remarketingovej stratégie môžete v obsahovej sieti Google cieliť už aj na vašu emailovú databázu. Máte vo vašej databáze verných zákazníkov a chcete ich osloviť špeciálnou ponukou, prípadne podporiť vašu mailovú kampaň? Bez problémov! Možností využitia customer match je samozrejme oveľa viac. Po nahraní súboru v požadovanom formáte vám Adwords vytvorí publikum z veľmi relevantného zdroja. Vďaka tomu môže byť vaše posolstvo komunikované s chirurgickou presnosťou.