27.09.2016 | Peter Učník | Komentáre:0

Aký je rozdiel medzi SEO a PPC ?

Hlavným rozdielom medzi SEO (Search Engine Optimization) a PPC (Pay Per Click) je, že návštevnosť stránky pochádzajúca zo SEO optimalizácie je „zdarma“. Webstránky sa vo vyhľadávaní zobrazujú bez akýchkoľvek priamych poplatkov. Opakom je PPC reklama. Ako už samotný názov „Pay Per Click“ napovedá, spoplatnené sú samotné kliky, ktoré dostanú užívateľa na webstránku, ktorá inzeruje v inzertnom systéme.

 

Pozícia vo vyhľadávači

Čo mám spraviť, aby sa môj produkt umiestňoval na popredných miestach vo vyhľadávači ? Keď hľadáte na Googli napr. „ internetová reklama“, zobrazia sa vám v internetovom prehliadači rôzne webstránky. Ako si môžete všimnúť, hneď na začiatku sú označené platené reklamy.

 

Obrázok 1. - Platené výsledky vyhľadávania

Hneď pod nimi sa nachádza SEO alebo tzv. organické výsledky. V praxi to znamená, že dostať svoj produkt na prvé miesto s neplatenou reklamou môžete iba v prípade, že nikto iný už na dané kľúčové slovo neinzeruje. 

I to však dosiahnete iba v prípade, že je vaša stránka dostatočne optimalizovaná pre internetové vyhľadávače (Chrome, Bing, Mozilla, Microsoft Edge a iné). Zjednodušene povedané, ak chcete propagovať svoju reklamu na internete, nestačí mať iba užívateľsky orientovanú stránku s perfektným dizajnom.

 

Obrázok 2. - Organické výsledky vyhľadávania

Akonáhle iná spoločnosť platí za kľúčové slovo napr. „internetová reklama“ alebo „online reklama“, posúva sa okamžite pred vás a dostáva v očiach zákazníka výhodu.

 

Náklady na realizáciu

Ako sme už v úvode spomínali, SEO optimalizácia nie je spoplatnené priamymi poplatkami. Do úvahy pripadajú iba náklady nepriame, konkrétne za optimalizáciu stránky pre Google. Aby ste uspeli vo vyhľadávaní, je potrebné splniť viaceré atribúty (on page a off page faktory).

Osvojiť si znalosť všetkých faktorov trvá niekedy až niekoľko rokov a preto je potrebné vyhľadať špecialistu na SEO, ktorý vypracuje kompletný SEO audit vašej stránky a navrhne komplexné SEO riešenia. Náklady na PPC reklamu sú ľahko kalkulovateľné, keďže platíte iba za klik a pri veľa kľúčových slovách sa dá odhadnúť cena za jednotlivé kliknutia.

Nastavenie kampane a následná optimalizácia je však pre užívateľa skutočná španielska dedina. Pre dosiahnutie požadovaných výsledkov je opäť vhodné vyhľadať PPC špecialistu, ktorý denne pracuje so stovkami kľúčových slov a vie teda použiť tie správne aj pre váš produkt.

 

Účinnosť reklamy

SEO vyžaduje väčšiu časovú investíciu a výsledky sú dlhodobejšie. PPC kampane môžete cieliť ihneď, čiže sú prospešné pre všetky nové a dynamické  spoločnosti, ktoré chcú byť ihneď videné na prvých pozíciách.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK