Zvýšte predajnosť webu pomocou reklamy na internete
Reklama na internete by mala byť základom pre všetky biznisy predávajúce produkty alebo poskytujúce služby cez internet. Pomáha zvýšiť návštevnosť webu o nových relevantných používateľov zaujímajúcich sa o ponúkané produkty alebo služby. Hlavnou úlohou reklamy na internete však nie je priame zabezpečenie vyšších predajov. Jej úlohou je v prvom rade privádzať na web čo najrelevantnejších používateľov s najväčším potenciálom nákupu na relevantné cieľové stránky. Premena týchto návštevníkov na zákazníkov závisí od kvality webu, produktov, služieb, cien, atď.
Samotné vytvorenie a spustenie kampane je však veľmi málo k dosiahnutiu úspechu. Pre udržanie želaných výsledkov alebo ich prípadné zlepšovanie je potrebná pravidelná optimalizácia. Vďaka nej je možné odhaliť a napraviť chyby, s ktorými sa pri auditoch bežne stretávame. Na výsledky kampaní vplývajú rôzne faktory, napríklad konkurencia, na ktoré treba pohotovo reagovať.
Existujú 3 základné a dlhodobo fungujúce formáty reklám, ku ktorým sa postupne pridávajú ďalšie. Sú to:
Reklamy vo výsledkoch vyhľadávania
Ide o textové reklamy, ktoré fungujú na základe tzv. kľúčových slov. Tie by sa mali zhodovať s výrazmi, ktoré hľadajú potenciálni zákazníci. Reklama sa teda zobrazuje iba vtedy, ak ľudia vyhľadávajú výrobky alebo služby, ktoré ponúkate. To je aj hlavný dôvod, prečo patrí tento formát reklamy medzi najefektívnejšie. Navyše, tak ako aj ďalšie spomenuté formáty, fungujú na báze Pay Per Click. To znamená, že je spoplatnené iba kliknutie na reklamu. Jej zobrazenie je bezplatné.
Ukážka reklamy vo výsledkoch vyhľadávania
Dynamický remarketing
Umožňuje osloviť minulých návštevníkov webu s ponukou produktov, ktoré si prezerali, pridali do košíka, no nedokončili transakciu. Jedná sa o personalizovanú obrázkovú reklamu, v ktorej sa zobrazené produkty dynamicky menia podľa toho, aké produkty si prehliadal konkrétny návštevník webu. Okrem obrázkov a názvov produktov sa v reklame zobrazujú tiež ich ceny, prípadne ceny po zľave. Hlavnou výhodou dynamického remarketingu je zacielenie na nedávnych návštevníkov personalizovanou reklamou s produktami, o ktoré sa skutočne zaujímali. Prečítajte si viac o výhodách remarketingu.
Ukážka dynamického remarketingu
Heureka – Porovnávač cien
Je vo všeobecnosti najlepšou voľbou pre eshopy. Spárované produkty z vášho eshopu sa zobrazujú na produktovej karte, vždy keď sú vyhľadávané. Na produktovej karte sa však môže zobraziť aj mnoho konkurenčných eshopov s rôznymi cenami a v rôznom poradí. Toto poradie ovplyvňujú ceny za kliknutie nastavené jednotlivými eshopmi. Eshop s najvyššou cenovou ponukou za kliknutie sa umiestni na prvom mieste. Ak sa na produktovej karte zobrazujú ponuky od 4 a menej eshopov, zoradia sa podľa ceny produktu od najlacnejšieho. Výhoda využitia Heureky je teda podobná, ako pri reklamách vo výsledkoch vyhľadávania s jedným dôležitým rozdielom. Reklama sa zobrazuje ľuďom hľadajúcim konkrétny produkt, navyše s možnosťou porovnania cien s ostatnými eshopmi. Prečítajte si užitočné rady a tipy, ako využíť potenciál heuréky.
Produktová karta - Heureka
Nezabúdajte však, že problém so slabou predajnosťou môže spôsobovať aj váš web. Prečítajte si viac o optimalizácií eshopu.
Máte záujem o zvýšenie predajnosti svojho webu? Napíšte nám, radi vám pomôžeme.