15.11.2018 | Igor Tittel | Komentáre:0

Zistite, kde sa zobrazujú vaše reklamy vo vyhľadávaní

Pri väčšine vyhľadávacích kampaní Google Ads je jedným z primárnych cieľov dostať sa na popredné pozície. Vhodnou optimalizáciou a logickými úpravami kampane je možné sa na tieto pozície dostať. Google nedávno predstavil 4 nové metriky, ktoré poskytujú jasné informácie o tom, na ktorých miestach sa vaše reklamy zobrazili.

 

Doposiaľ sme analyzovali dosiahnuté pozície pomocou metriky Priemerná pozícia (Average position), čo dokáže pochopiť snáď každý. Pravda je však úplne inde. Ako ste si mohli všimnúť, nie vždy sa platené reklamy zobrazujú výlučne v hornej časti stránky, niekedy dochádza k zobrazeniu reklám v dolnej časti. V Google Ads ponímaní priemerná pozícia 1 nezmanená, že sa reklama zobrazila na prvom mieste. Znamená, že daná reklama sa zobrazila nad všetkými ostanými reklamami konkurencie.

 

Z tohto dôvodu prišiel Google so 4 novými metrikami, ktoré poskytnú marketérom lepšie informácie o tom, na akej pozícii sa reklamy zobrazovali.

  • Impr. (Absolute Top) % - Absolútny vrchol, teda percento zobrazení na prvom mieste nad výsledkami organického vyhľadávania,
  • Impr. (Top) % - táto metrika vyjadruje percento zobrazení kdekoľvek nad výsledkami organického vyhľadávania,
  • Search (Absolute Top) IS – počet zobrazení, ktoré ste dosiahli v Absolute Top pozícii, vydelené odhadovaným počtom zobrazení, ktoré ste mohli získať v hornom umiestnení,
  • Search (Top) IS – počet zobrazení, ktoré ste získali kdekoľvek nad organickými výsledkami, vydelené odhadovaným počtom zobrazení, ktoré ste v mohli získať nad organickými výsledkami vyhľadávania.

Viac o týchto metrikách sa dočítate na oficiálnej stránke Google Support.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK