Nové responzívne reklamy v Google AdWords
V minulých článkoch sme vás informovali o novinkách z prostredia AdWords. To však nie je všetko! Avizované nové formáty textovej a banerovej reklamy v Obsahovej sieti Google (Google Display Network) sú tu! Po novom je v rozhraní AdWords možné nastaviť responzívne banery. V skratke povedané ide o reklamy, ktorých veľkosť, vzhľad a formát sa automaticky prispôsobujú dostupným reklamným priestorom tak, aby dokonale zapadli do akéhokoľvek slotu v Obsahovej sieti Google.
Ako vytvoriť responzívne reklamy
Responzívne reklamy môžete vytvoriť priamo v rozhraní AdWords, po kliknutí na tlačidlo +Reklama zvolíte možnosť Responzívna reklama:
Následne sa dostanete do jednoduchého rozhrania, v ktorom si vyberiete obrázok (možností je niekoľko – skenovanie webu, nahratie vlastného obrázka či možnosť využiť obrázky z fotobanky). Okrem toho si zvolíte dlhý a krátky nadpis, popis, názov firmy a nakoniec cieľovú webovú adresu.
Je nutné podotknúť, že responzívne reklamy z hľadiska počtu znakov poskytujú omnoho viac priestoru pre kreatívu. Tu je porovnanie:
Poďme si ukázať rozdiel medzi klasickými inzerátmi v GDN s novými, responzívnymi:
Už ste testovali tento nový formát? Aké sú vaše skúsenosti? Dajte nám vedieť do komentárov :)