29.06.2018 | Igor Tittel | Komentáre:0

Koniec Google AdWords

Najväčší a pravdepodobne najznámejší online inzerentný systém na svete Google AdWords si pre nás prichystal veľkú novinku. Hoci sa prioritne jedná len o dizajnovú korektúru, ako povedal senior viceprezident Google, Sridhar Ramaswamy: „Toto je v prvom rade zmena názvu, ktorá ale ukazuje, akým smerom vedieme produkt.“

 

O čo sa jedná?

Aby sme dlho nechodili okolo horúcej kaše, Google AdWords bude od 24. júla 2018 premenovaný na Google Ads. Z praktického hľadiska sa jedná aj o zmenu webovej adresy z adwords.google.com na ads.google.com. Tento rebranding zo strany Google má za dôsledok bližšie špecifikovať produkt a jeho špecializáciu. Z užívateľskeho hľadiska sa však netreba báť akýchkoľvek majoritných zmien. Ako bolo spomenuté vyššie, jedná sa o rebranding, ktorý nebude mať dopad na fungovanie, či výkonnosť reklám.

Google AdWords sa mení na Google Ads

3 typy produktov

Predsalen by to nebol Google, keby nám nenaservíroval niečo navyše. Google zavedie 3 základné typy produktov. Ako sme spomínali, prvý nástroj je Google Ads. V rámci noviniek uviedol aj typ kampane Smart Campaigns, ktorá bude preddefinovaná ako východiskový režim pre inzerentov. Tento typ kampane umožní inzerentom identifikovať ich vytýčené ciele prostredníctvom Google Adwords, resp. Google Ads. Na tomto základe začnú reklamy využívať machine learning na optimalizáciu textov, obrázkov a cielenia na efektívne dosahovanie cieľov.

Druhý produkt získa označenie Google Marketing Platform – kombinácia Google DoubleClick a Google Analytics 360. V rámci tohto produktu bude k dispozícii nový nástroj, ktorý bude výsledkom fukncií nástrojov DoubleClick Bid Manager, Campaign Manager, Studio a Audience Center.

Tretí produkt, ktorý kombinuje DoubleClick Ad Exchange a DoubleClick for Publishers získa jednotný názov Google AdManager. Podľa riaditeľa produktového manažmentu Jonathana Bellacka ide o trojročný vývoj zlúčenia dvoch produktov, pretože programatické nakupovanie reklám sa využíva na viac druhov reklám.

Google AdManager, Google Marketing Platform, Google Ads

Koniec pre DoubleClick

Istotne ste si všimli, že sa jedná o veľa zmien pre Google DoubleClick. Neprekvapí vás teda ani správa, že týmto značka (produkt) DoubleClick skončí. Nahradia ju tieto intuitívne produkty, ktoré by mali priniesť viac možností pre výkonnostné kampane inzerentov. 

 

Zdroj: https://searchengineland.com/google-is-retiring-the-adwords-doubleclick-brands-in-a-major-rebranding-aimed-at-simplification-301073



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK