27.07.2016 | Daniel Babčan | Komentáre:0

Google oficiálne spustil rozšírené textové reklamy

Dlhšiu dobu avizované rozšírené textové reklamy, alebo ak chcete Expanded Text Ads, sú od včera oficiálne dostupné vo všetkých účtoch. Zmena oproti štandardným textovým reklamám, ktoré sme doteraz používali je predovšetkým vo väčšom priestore. Pôvodný 25 znakový nadpis je rozšírený na dva, z ktorých každý pojme až 30 znakov. Dva 35 znakové popisy sú nahradené jedným, do ktorého sa však zmestí až 80 znakov. Zmenou prešla aj viditeľná URL adresa, ktorej maximálna dĺžka bola 35 znakov. V rozšírených textových reklamách ponúka dve polia po 15 znakov, po novom však systém doménu do tejto URL zaradí automaticky a do počtu znakov sa nezapočítava. To ocenia najmä inzerenti, ktorí mali dlhšiu webovú adresu a na kreatívu im veľa priestoru nezostávalo.

Rozšírené textové reklamy

Ukážka rozšírených textových reklám v rozhraní Adwords Editor
Zdroj: vlastné spracovanie

 

Popri rozšírených textových reklamách bude možné vytvárať do 26. októbra aj štandarné. Neznamená to však, že po tomto dátume sa už nebudú zobrazovať. Google zatiaľ nestanovil, odkedy nebudú štandardné reklamy fungovať, ubezpečil však, že bude dostatok času na testovanie. Očakáva sa, že najmä väčší inzerenti využijú túto príležitosť a budú používať oba varianty, aby si overili, ktorý typ je výkonnejší. Už na Performance & Branding Summite v Prahe avizoval Pavel Jašek, Google Analytics Consultant, že medzi najväčšie výhody tejto novinky patrí kontrola inzerenta nad druhým nadpisom, väčší priestor na kreativitu v popise, jasnejšia viditeľná URL adresa a najmä o 20% lepšia miera prekliku oproti štandardným reklamám. Tiež uviedol, že tento nový formát je prispôsobený aj pre mobilné zariadenia, pri ktorých získame jeden riadok naviac. Nám sa zdá avizované zvýšnie CTR priveľké, ale múdrejší budeme až po otestovaní tohto inovovaného formátu Google reklamy.

 

Rozšírené textové reklamy

Ukážka rozšírených textových reklám
Zdroj: Google Adwords

 

Rozšírené textové reklamy sú dostupné nielen vo webovom rozhraní, ale aj cez API a v Adwords Editore. Ak Vám program ešte neponúkol aktualizáciu, odporúčame nainštalovať najnovšiu verziu manuálne. V Editore tak máme pri tvorbe reklám na výber mezi štandardnými a rozšírenými textovými reklamami. Vo webovom rozhraní Adwords primárne ponúka rozšírené textové reklamy, máte však možnosť prepnúť späť na štandardnú verziu. Google už stihol pripraviť sprievodcu rozšírenými textovými reklamami, kde si môžete pozrieť všetky podstatné informácie aj v slovenčine. Informuje napríklad o tom, že nový formát je dostupný aj pre reklamy v obsahovej sieti či odpovede na často kladené otázky.

 

Testovali ste už nové rozšírené textové reklamy? Aké sú Vaše prvé pocity?

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK