31.03.2016 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Gmail ako nová zbraň online marketérov

Google v minulom roku zverejnil informáciu, že ich mailové konto Gmail využíva už 500 miliónov užívateľov po celom svete. Samo o sebe je to neskutočné číslo a dnes je určite opäť o niečo vyššie. Ako teda využiť potenciál takejto obrovskej základne vo svoj prospech?

Odpoveďou Gmailu sú sponsored promotions - GSP

Gmail sponsored promotions alebo GSP je jednou z noviniek v našich končinách, hoci v zahraničí už online marketéri mali možnosť testovať ju takmer celý rok 2014. U nás je to stále neprebádané územie takže poďme si tento nástroj najskôr predstaviť.

 

GSP, ako už názov naznačuje, je nástroj, ktorý umožňuje reklamu zacieliť na užívateľov výhradne cez mailové konto Google. K dispozícii je vlastné rozhranie, nedá sa k nemu dostať priamo cez systém AdWords a je potrebné teda získať samostatný prístup. Samotné reklamné maily si užívateľ môže ukladať do inboxu alebo preposielať ďalej svojim známym a vďaka tomu sa môžu relevantné reklamy šíriť aj virálne. Aj v tomto systéme sa platí až za klik, ako sme si pri Google už zvykli, opakované otvorenie reklamy v inboxe už spoplatnené nie je.

 

Prvé výstupy zo zahraničia naznačujú, že GSP bude skvelým nástrojom na efektívne získavanie leadov, promo špeciálnych akcií či zvyšovanie povedomia o značke. Všimli sme si, že niekoľko veľkých hráčov na Slovensku už túto možnosť testovalo. Niet sa čomu čudovať, je to skvelý spôsob, ako sa v čoraz väčšej konkurencii odlíšiť od konkurentov.



Neskutočné možnosti cielenia priamo na samotného užívateľa

GSP ponúka veľmi pestré možnosti cielenia, mnohé z nich sú už dobre známe z účtov AdWords, v mailoch však prichádza úplne nový rozmer. Reklamy môžete cieliť podľa kľúčových slov, záujmov, veku, jazyka, zamestnania, pohlavia, krajiny i podľa nákupov, ktoré ste realizovali v minulosti či z konkrétnej domény. Zásadným rozdielom oproti reklamám Google je targeting. GSP sa odlišuje v tom, že necieli na cookies ani na emaily, ale cieli na samotného užívateľa.



Ako sa dajú GSP využiť?

Zvýšenie počtu hovorov/stiahnutie aplikácií: Reklamy môžu bežať aj na mobilných zariadeniach, takže pri správnom cielení sa môžu zobraziť vysoko relevantné reklamy s možnosťou volať na uvedené číslo alebo s linkou na stiahnutie appky.


 

Zvýšenie prehratí Youtube videí:Prostredníctvom GSP môžete vložiť aj Youtube videá a podporiť ich prehrávanie kreatívnym a netradičným spôsobom priamo cez Gmail relevantným užívateľom.

 

Zvýšenie návštevnosti webstránky:Prostredníctvom GSP môžete vložiť aj Youtube videá a podporiť ich prehrávanie kreatívnym a netradičným spôsobom priamo cez Gmail relevantným užívateľom.

 

 

Lead generation:: Využite účinné nástroje na získavanie leadov (kontaktov) na potenciálnych klientov. S GSP môžete využiť svoje formuláre na získavanie kontaktov kreatívnym spôsobom priamo v inboxe užívateľov bez toho, aby užívateľ musel najskôr navštíviť vašu stránku.

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK