13.07.2017 | Jana Gáciková | Komentáre:0

Fakturačné údaje AdWords - rady a tipy

Ste majiteľom nového účtu Google AdWords a neviete ako postupovať ďalej? Ďalším dôležitým krokom je zadanie fakturačných údajov. Pokiaľ sa budete presne držať niekoľkých jednoduchých bodov, určite sa vám to podarí zvládnuť. V tomto blogu si to prejdeme spoločne.

 

Nastavenie fakturačných údajov

Takže poďme na to. Na začiatok sa na stránke adwords.google.sk pomocou prihlasovacích údajov prihlásite do vášho nového účtu. Po ich vyplnení a prihlásení sa vám zobrazí nasledovná stránka:

V pravom hornom rohu nájdete ikonku ozubeného kolieska, po jej rozkliknutí vyberiete hneď prvú možnosť – Fakturácia a platby. Začnú sa vám postupne ukazovať možnosti výberu. Ako prvé si navolíte krajinu spoločnosti. Krajinu potvrdíte kliknutím na tlačidlo pokračovať. Zadáte adresu spoločnosti a po ďalšom odkliknutí pokračovať, sa už dostávate k voľbe samotného spôsobu fakturácie a zadaniu fakturačných údajov.

 

Automatické vs. Manuálne platby

Pri výbere spôsobu platby máte 2 alternatívy – automatické a manuálne platby. Ďalej sa bližšie pozrieme na hlavné rozdiely medzi nimi.

Pri automatických platbách si najskôr prednastavíte maximálny finančný limit. Po spustení kampaní sa vám automaticky započítava suma, ktorú za jednotlivé dni miniete. Preto vám kredit na Google Adwords v tomto prípade ukazuje vždy v mínuse – v záväzku. Na zúčtovanie existujú 2 možnosti - z vášho účtu bude suma odrátaná vždy po 30 dňoch od poslednej platby alebo po dosiahnutí vami nastaveného maximálneho limitu. Aplikujme si to  na konkrétny príklad:

Maximálny limit bude napríklad nastavený na 200 Eur a kampane budú spustené hneď od prvého dňa v mesiaci. Pokiaľ ho však dosiahnete už 15. dňa v mesiaci, 200 Eur vám bude z účtu strhnutých už 15. Ak do konca mesiaca miniete ešte 100 Eur, zaúčtované Vám budú až v ďalšom mesiaci. Na druhej strane, ak je posledný deň mesiaca a vy ste ešte limit nedosiahli, minuli ste len 170 Eur, z účtu vám bude tento deň stiahnutých utratených 170 Eur. 

Pri automatických platbách je výhodou, že kampane bežia ihneď. Nemusíte čakať niekoľko dní, kým platba prejde medzi bankami a je načítaná na váš AdWords účet. Taktiež nemusíte sledovať výšku kreditu. Akonáhle sa totiž kredit pri manuálnych platbách minie, kampane sú hneď pozastavené. Pri automatických platbách tento problém riešiť nebudete. 

Pri manuálnych platbách je potrebné si kredit dobiť hneď po vyplnení fakturačných údajov. A taktiež pravidelne vždy keď už jeho suma rapídne klesne, pretože prevod a následné načítanie kreditu na váš účet môže trvať až do 5 dní. Kredit na účet si môžete dobiť buď bankovým prevodom, alebo priamo platbou z kreditnej karty, ktorú ste si zadali do účtu AdWords. Pri bankovom prevode sa dá vygenerovať podklad na úhradu. Na podklade na úhradu máte uvedené referenčné číslo, ktoré použijete pri Vašej platbe ako variabilný symbol. Tu je veľmi dôležité uviesť správne referenčné číslo, aby sa platba pripísala na dobrý účet. Pri platbe kartou sa kredit načíta do 24 hodín.

Po ťažkom, ale zato určite správnom rozhodnutí ho potvrdíte kliknutím na tlačidlo Pokračovať a  dostanete sa tak už k  záverečnému bodu nastavenia – preštudovaniu si Zmluvných podmienok služby AdWords a ich odsúhlaseniu. Po poslednom kliku na tlačidlo Odoslať a aktivovať bude váš účet uvedený do prevádzky.

 

Zmena spôsobu platby

I keď už máte nastavenie účtu dávno za sebou, v prípade potreby je možné prejsť aj na iný spôsob platby. Jednoduchší je však prechod z manuálnej platby na automatickú. Pokiaľ prechádzate opačne – z automatických na manuálne, najskôr musíte vyrovnať náklady za posledných 7 dní. Následne je potrebné kontaktovať podporu pre službu AdWords, aby vám so zmenou pomohli.

 

Kde nájdete faktúry?

Na záver máme už pre vás iba krátku informáciu ku Google faktúram. Na faktúre nájdete náklady za preinzerovaný kredit faktúrované spätne. Stiahnuť si ju môžete na začiatku mesiaca z vášho účtu. V pravom hornom rohu kliknete na ozubené koliesko, kde zvolíte možnosť fakturácie a platby. Ďalej si zobrazíte transakcie a dokumenty a zobrazia sa vám faktúry za predchádzajúce obdobie. Faktúra je rozdelená na dve časti. V prvej časti je „Záznam o nákladoch a DPH“, kde sú uvedené reálne náklady z daného mesiaca. Zatiaľ čo v časti „Záznam o prijatých platbách“ je čiastka, ktorú ste reálne zaplatili. Často sa stretávame s otázkou, prečo je pri automatických platbách táto suma rozdielna. Dôvodom je práve to, že platba sa v tomto prípade strháva až po dosiahnutí fakturačného limitu. Rozdiel v sume, ktorý je medzi dvoma uvedenými záznamami je teda záväzok prenášajúci sa do ďalšieho obdobia.

 

Toľko informácii na dnes. Dúfame, že sme pomohli a váš účet je už plne funkčný. Ohľadom akýchkoľvek nezodpovedaných otázok sa na nás pokojne obráťte.

 

 

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK