07.07.2016 | Radka Rýzková | Komentáre:0

Facebook súťaže - áno či nie ?

Facebook menil pravidlá súťaží niekoľkokrát. Ešte prednedávnom platili striktné zásady, dnes ich musíme dodržiavať len zopár. Ovládate ich všetky ?

 

Denne sa pri scrollovaní nástenky stretnem aspoň s jednou súťažou, do ktorej sa zapojili moji priatelia. Aj napriek tomu, že sa o pravidlách súťaží na Facebooku už písalo mnoho článkov, neustále ich firmy porušujú. Za porušením často stojí fakt, že si stránky spravujú sami, alebo nevedomosť či ignorácia pravidiel.

 

Prečo firmy volia súťaže prostredníctvom Facebooku ?

Ich tvorba trvá pár minút. Urobiť obrázok, napísať popis, vyzvať k zdieľaniu, lajkovaniu či komentovaniu a v najhoršom prípade kombinácia všetkých možností. Hotovo. Firma tak bezplatne získa nových fanúšikov a obrovský engagement. Porušením pravidiel však riskujú veľa. V tom najlepšom prípade zmazaním súťažného príspevku, avšak často krát netušia, že ich stránka môže byť zrušená alebo dokonca môžu byť zablokovaní administrátori blokovanej stránky.

              

 

Ako predísť tomu najhoršiemu scenáru som zhrnula do pár bodov. Treba sa len držať pravidlami a tvorba súťaží na Facebooku môže byť aj napriek tomu zaujímavá a efektívna.

 

Čo je zakázané:

  • Obmedziť používateľov zúčastnením sa do súťaže lajknutím stránky,

  • Obmedziť používateľov zúčastnením sa do súťaže zdieľaním príspevku alebo stránky,

  • Podnecovať používateľov, aby súťaž zdieľali na časovej osi priateľa,

  • Podnecovať používateľov aby označovali priateľov v komentári,

  • Vyzývať k označeniu sa v príspevku alebo na fotografií. 

 

              

Kompletné pravidlá nájdete na tomto odkaze.
 

Pár tipov na záver ...

  • Buďte kreatívni

Ľudia si prídu na Facebook oddýchnuť. Zabávajte ich, hľadajte nové spôsoby ako ich netradične zaujať, alebo nechajte kreativitu na nich. Ak propagujete svoju firmu aj prostredníctvom videí či Instagramu – spojte ich s vašou súťažou. 

 

  • Stavte na istotu – komentáre !

Nechajte sa vašimi fanúšikmi inšpirovať. Žiadajte vašich fanúšikov o názor či tipy. Zanechajte v nich pocit záujmu o ich názor. Ak predávate kuchynské potreby – urobte súťaž o najobľúbenejší recept vašich fanúšikov. Nechajte, nech vám do komentára napíšu čo radi varia. 

 

  • Oslovujte len fanúšikov, ktorí majú skutočný záujem o váš produkt

Vaši fanúšikovia, sú vašimi fanúšikmi z určitého dôvodu. Nevytvárajte súťaže s inou tematikou či s inými výhernými cenami.

  • Prepojte súťaž s vaším webom

Prepojením súťaže s vaším webom získate ľudí tam kde chcete. Ak ich dostanete na váš web, zvyšujete aj šance, že ich na webe niečo zaujme a oni si to zakúpia. Žiadajte, aby vám do komentárov písali odkazy na produkty, alebo odpovede na súťažnú otázku, ktorú nájdu len na vašom webe.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google Ads Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK