22.02.2017 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Ako zlepšiť predajnosť na eshope - 2. časť

V minulej časti sme si čo to povedali o povinnej registrácii v košíku a jej zásadnom vplyve na výkonnosť eshopu, ale tiež o tom, ako vytvoriť kvalitnú a atraktívnu prezentáciu produktu. V tejto časti by som rád nadviazal na optimalizáciu stránok s detailom produktu, ktoré majú zásadný vplyv na nákupné rozhodnutie užívateľa.

Ešte pred tým by som sa vrátil k povinnej registrácii užívateľa pri objednávkovom procese. Po uverejnení minulého dielu sme dostali niekoľko otázok. Zaujímalo vás, ako efektívne zbierať údaje o svojich zákazníkoch, ktoré by za normálnych okolností vyplnili pri povinnej registrácii. Jednou z efektívnych možností je motivovanie užívateľa k registrácii alebo zadaniu mailovej adresy - napr. 10% zľavou, darčekom zadarmo, poštovným zadarmo a podobne. Toto všetko sú stimuly, ktoré môžu užívateľa podnietiť k vykonaniu požadovanej akcii. Veľmi šikovne to robí napr. eshop Bonprixshop.eu:

 

Bonxprixshop.eu - odber newslettera

Obrázok Výzva na odber newslettera na Bonprixshop.eu

 

Jednoznačná prezentácia zľavy

Ak ponúkate zľavy či akcie, prezentujte ich jasne a jednoznačne. Miesto všeobecnej zľavy 15% komunikujte tiež pôvodnú a aktuálnu cenu produktu alebo služby. Možno si poviete „to je predsa jasné“, no nie vždy je to tak (ako napríklad v tomto prípade na Datart.sk):

 

Detail produktu na Datart.sk

Obrázok 2 Detail produktu Datart.sk

 

Na detaile produktu je komunikovaná akciová cena a tu to aj končí. Vôbec netuším, aká je štandardná cena produktu, resp. koľko ušetrím nákupom na Datart.sk. Na ďalšom obrázku uvádzam príklad z eshopu Insportline.sk, kde je akcia jednoznačne prezentovaná:

 

Detail produktu na inSPORTline.sk

Obrázok 3 Detail produktu Insportline.sk

 

Tip

Vyvolajte u zákazníka pocit nedostatku alebo strachu, že sa produkt minie, resp. zmešká akciu, ak nebude konať okamžite – napr. akcia trvá už len 3 dni, na sklade už len 4 kusy, produkt si práve pozerá 10 návštevníkov a podobne.

 

Pridajte príspevky s aktuálnymi objednávkami na vašom eshope

Zobrazovanie objednávok v reálnom čase pomáha budovať dôveryhodnosť eshopu. Užívatelia takýmto spôsobom podvedome vnímajú nákupy ostatných a cítia tak, že to v online obchode žije. Kto z nás by chcel mať pocit, že je jediný zákazník na eshope? Asi len málokto. Funguje to presne naopak. Pekným príkladom môže byť eshop s doplnkami výživy Protein.sk, kde s prehľadom aktuálnych objednávok pracujú takto:

 

Detail produktu na Protein.sk

Obrázok 4 Ukážka detailu produktu Protein.sk

 

Nepodceňujte detaily

Stará pravda hovorí: „Detaily tvoria celok“. A predovšetkým pri online nákupných procesoch sú to v mnohých prípadoch práve detaily, ktoré rozhodujú o kúpe či nekúpe produktu alebo služby. Zoberme si napríklad takú farbu konverzného tlačidla. Na prvý pohľad banálna záležitosť, ak by sme ju však skúmali hlbšie, tak zistíme, že na rozdielny vzhľad či dokonca farbu budú užívatelia reagovať inak. Obľúbenou farbou pre konverzné tlačidlá je zelená, ktorá je farbou krajiny a života rastlín, evokuje v nás prírodu, pocit harmónie a pokoja. V prípade, ak máte na svojom eshope inú farbu, skúste si spraviť A/B testovanie, na ktorú budú užívatelia lepšie reagovať. Výsledky môžu byť veľmi zaujímavé. Netrvalo dlho a našiel som skvelý príklad toho, kde by takéto A/B testovanie bolo doslova ideálne. Detail produktu v online kníhkupectve Martinus.sk obsahuje niekoľko tlačidiel rovnakej farby (a nie je ich málo):

 

Detail produktu na Martinus.sk

Obrázok 5 Detail produktu na Martinus.sk

 

V ideálnom prípade by malo byť tlačidlo „Vložiť do košíka“ jasne odlíšiteľné od ostatných. Na uvedenom príklade vidíme celkom 5 tlačidiel rovnakej farby, čo je z pohľadu ľudského snímania stránky nešťastné riešenie.

Opačný prípad je internetový obchod Alza.sk. Na detaile produktu sa takisto nachádza niekoľko tlačidiel, ktoré sú však jednoznačne odlíšené s dôrazom na konverzné tlačidlo „Kúpiť“:

 

Detail produktu na Alza.sk

Obrázok 6 Detail produktu na Alza.sk

 

Tip

Zjednodušte nákupný proces užívateľa vizuálnym potvrdením pridania produktu do košíka. Skvelým príkladom môže byť internetový obchod Mall.sk, ktorý potvrdenie vloženia do košíka rieši elegantným a z pohľadu užívateľa veľmi prehľadným spôsobom:

 

Detail produktu na Mall.sk

Obrázok 7 Detail produktu na Mall.sk

 

Ak máte aj tentokrát akékoľvek otázky či dotazy, neváhajte nás kontaktovať či už priamo alebo pomocou komentárov, radi vám poradíme. Zostaňte naladení i naďalej a sledujte naše novinky na FacebookuTwitteri či Google+.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK