31.03.2016 | Zuzana Smetanková | Komentáre:0

Blogging vs. Vlogging

Prvý tu bol blog. V súčasnosti je definovaný ako online denník s chronologicky usporiadanými príspevkami. Ľudia na nich zdieľajú svoje myšlienky, aktivity, reakcie a názory. Tie sa zverejňujú postami, textovými príspevkami, článkami alebo komentármi k rôznym témam. Autor vyberá témy, ktoré bude rozoberať a publikum sa stáva čitateľom, ale zároveň osobou schopnou vyjadriť svoj názor.

 

 

Blog je už súčasťou takmer každého webu, ktorý sa zaujíma nie len o predaj produktu či služby ale aj o vytvorenie si pozitívneho vzťahu so zákazníkom. Čo je lepšie než vytvoriť si puto s klientom za pomoci rád a článkov s tipmi či trikmi? Blogový príspevok nezaberie veľa času. Stačí mať ideu či nápad, spracovať ho do krátkeho textu napísaného sviežou formou, zavesiť na web a čitatelia sa budú radi pravidelne vracať. Ale...

 

 

 

Vnúčik vlog
Človek je tvor vizuálny. A lenivý. Na čítanie dnes už čas nemáme, alebo ho nechceme mať. Kam sa presunuli blogy? Do videa. Človek si sadne pred kameru a prihovorí sa masám. Nie je schovaný za písmenká, môžete vidieť ako autor vyzerá, aká je jeho mimika, tón hlasu. Tak ako pri blogoch, aj vlog predstavuje spôsob ako podať informáciu a myšlienky. Len je vo forme videoblogu- vlogu. Je takou rýchlejšou formou. Rýchlejšou na spracovanie pre diváka, no určite nie rýchlejšou pre autora samotného. Chce to kameru (minimálne tú na mobile), prípadný softwér na úpravu videa, čas na uploadnutie. Ale aj tak to za to vlogerom stojí. A prečo?

 

 

Trošku čísel
Lebo štatistiky hovoria jasne! V polovici roku 2015 tvorilo takmer polovicu trafiku na webe pozeranie videí, 55% ľudí pozeralo videá každý deň a čo je najlepšie – 75% ľudí vo vedúcich postaveniach sleduje videá zamerané na ich pracovné pozície a predmety podnikania. Čo to znamená? Že blogy sú fajn a písaná forma tu bola od veku vekov, no svet sa hýbe dopredu a videocontent si stále viac a viac presadzuje svoje miesto. Až 59% ľudí dá prednosť videu, ak má na stránke výber z možností text vs. video.

 

 

Chce to odvahu ísť s kožou na trh a postaviť sa pred kameru. Vlogom sa dostanete do povedomia svojej cieľovky a následnými marketingovými aktivitami ako zdieľanie či boostovanie sa tak rozšírite aj tam, kde by ste o tom ani nesnívali. Tak schovajte písací stroj a oprášte kameru.

 



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK