22.10.2017 | Vladimír Karkuš | Komentáre:0

Roztočte svoj marketing. Vianoce sú tu

Je tu október a Vianoce už klopú na dvere. Zdá sa vám toto tvrdenie absurdné? Rýchlo vás vyvedieme z omylu. Podľa údajov za minulý rok sa vianočné nákupy začali už na začiatku novembra. Neotáľajte preto s prípravou, za pár dní už musí všetko fičať tak, ako má.

Okrem samotných Vianoc je potrebné myslieť i na ostatné akcie v tomto období. Predovšetkým na „Black Friday“, ktorý sa stal v posledných rokoch vysoko očakávanou udalosťou, o čom svedčia i objemy vyhľadávania súvisiace s danou akciou: 

Objemy vyhľadávania počas mesiacov november a december 2016

Obrázok 1 Objemy vyhľadávania počas mesiacov november a december 2016

 

Black Friday alebo Čierny Piatok predstavuje synonymum predvianočných zliav a nákupov. I napriek tomu, že je tento sviatok etablovaný hlavne v zahraničí, v poslednom období sa teší veľkej obľube i na našom trhu. Niektorí predajcovia dokonca očakávajú nárast tržieb až o 50%. Využite preto „nákupnú náladu“ svojich potenciálnych zákazníkov i vy a roztočte poriadne svoj marketingový kolotoč počas Black Friday. 

Okrem Čierneho Piatku sa do popredia v posledných rokoch dostáva i „Deň dopravy zdarma“. Ide o marketingovú akciu, ktorej cieľom je podporiť e-commerce, zvýrazniť výhody nakupovania na internete v najdôležitejšej sezóne roku a priblížiť zákazníkom kvality dodania balíkom. Podľa štatistík Dendopravyzdarma.sk sa v uplynulom roku do tejto akcie zapojilo celkovo 438 obchodov, pričom celkový obrat zapojených obchodov dosiahol hodnotu až 1 881 837 €. Chceli by ste sa v tomto roku zapojiť do tejto akcie i vy? Prečítajte si kompletné informácie.

 

Vianocami to nekončí

Podľa údajov Google za uplynulý rok nepredstavujú Vianoce koniec zvýšeného záujmu o nákupy. Po vianočných sviatkoch prichádzajú na rad výpredaje, teda snaha obchodníkov vyprázdniť sklady, aby tak vznikol priestor na nový sortiment. V posledných rokoch sa čoraz viac Slovákov spolieha na povianočné výpredaje, čo ukazuje i nasledovný graf objemov vyhľadávania podľa jednotlivých segmentov:

Objemy vyhľadávania podľa jednotlivých segmentov

Obrázok 2 Objemy vyhľadávania podľa jednotlivých segmentov

 

Ak ste ešte neodštartovali prípravu na Vianoce, máte ešte zopár dní, potom to všetko vypukne. Preto už dlho neotáľajte. Bola by škoda nevyužiť obrovský priestor, ktorý bezpochyby Vianoce prinášajú. Posilniť PPC kampane nestačí. Posilnite svoju komunikáciu naprieč všetkými kanálmi (ideálne zapojte aj nové), podporte predaj akciami v rôznych formách a choďte svojim zákazníkom naproti a odmena býva v takýchto prípadoch sladká :-)

Ak sa strácate v spleti dôležitých rozhodnutí a otázok týkajúcich sa optimálnej komunikačnej stratégie pre vianočné obdobie, obráťte sa na nás, radi vám pomôžeme.            



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
Google AdWords Qualified Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK