12.07.2015 | Peter Štrbo | Komentáre:0

Oceán príležitostí s letnými online kampaňami

Máte pocit, že v lete nie je do čoho „pichnúť“ a akékoľvek marketingové aktivity sú zbytočné? Omyl! S využitím efektívnych nástrojov môže byť aj tá povestná uhorková sezóna len nepríjemnou spomienkou. Ako pomocou online marketingu podporíte váš biznis počas letných mesiacov? Tu je niekoľko tipov.

Kampane potrebujú letný servis

Inzerujete online? Či už sú to kampane v Google Adwords, na Facebooku alebo v inom systéme, každý z nich si pred štartom leta zaslúži menšiu generálku. Cez leto totiž platia celkom iné pravidlá. Správanie ľudí sa líši, a nie je to len tým, že nám „pečie na hlavičku“. Tu je niekoľko nápadov ako osviežiť vaše letné kampane:

Plánovanie reklamy

Už sme spomínali, že ľudia sa v lete správajú špecificky. Platí to aj pre užívateľov internetu. Je tu dovolenkové obdobie, čas prázdnin, horúcich dní a dlhých večerov. Nemôžeme očakávať, že naši potenciálni zákazníci budú celý deň nalepení na nete. Vyhodnoťte si predchádzajúce sezóny. Ako sa správali návštevníci vášho webu či eshopu minulé leto? Kedy prišlo najviac návštev, dopytov či predajov? Zrejme sa stretnete s veľkými odchýlkami v porovnaní s inými mesiacmi v roku. Využite získané informácie a naplánujte si reklamu. Obmedzte neefektívne hodiny, a naopak posilnite tie dni alebo hodiny, kde to má zmysel. Ad Scheduling je k dispozícii v oboch najpoužívanejších systémoch, tak neváhajte! Ak by ste chceli ísť skutočne do hĺbky, skvelým nástrojom je optimalizácia cenových ponúk v Adwords, napríklad podľa aktuálneho počasia. Ak vyskočia horúce 30-tky, automaticky sa podporia relevantné kampane.

Zvýšte cenové ponuky na mobily

Leto je outdoorové ročné obdobie. Ľudia nesedia za svojimi desktopmi, neťukajú do tabletov, ale behajú vonku, trávia viac času pri vode, s priateľmi, či v parku. Smartphony v tomto období skutočne vládnu. Zvýšte cenové ponuky na mobilné zariadenia a zvýšite tak aj šancu, že koncového užívateľa svojou reklamou skutočne zasiahnete.

Konkurencia nespí

Je pravdepodobné, že vy inzerujete systematicky počas celého roka, no množstvo vašej konkurencie sa „prebúdza“ až s príchodom leta. Podporujú sezónne produkty a služby (letné dovolenky, slnečné okuliare, turistická výbava a podobne) a musíte rátať s tým, že vaše výsostné pozície môžu byť ohrozené. Je nutné pravidelne analyzovať či sa neprepadávate v aukcii Google a nestrácate podiel zobrazení. Optimalizujte vaše reklamy a posilnite ponuky v prípade, že strácate svoje tvrdo získané pozície vo vyhľadávači.

Prečo je Facebook v letných mesiacoch studnicou príležitostí?

Najväčšia sociálna sieť prišla prednedávnom s veľmi zaujímavými štatistikami, ktoré nenechajú marketérov chladnými ani počas horúceho leta.

V lete nás neustále sprevádzajú naše mobily

Až 76 % ľudí sa v lete pripája na Facebook práve z mobilných zariadení. Väčšina ľudí v produktívnom veku svoj mobil v lete prakticky nepustí z rúk. Využite to! V kombinácii s novou možnosťou lokálneho cielenia na Slovensku sa môžu prezentovať „vo veľkom“ už aj lokálne podniky, reštaurácie či malé kúpaliská, prípadne ubytovacie zariadenia. Má váš biznis len lokálny rozmer? To vôbec nevadí. Vyberte si miesto vášho podnikania a komunikujte len s relevantným publikom.

Pochváľte sa svojim videoobsahom na sociálnej sieti

Videospoty na Facebooku fungujú veľmi dobre, a preto sa nebojte nastaviť videokampaň aj v tomto rozhraní. Dosiahnete veľký zásah v krátkom čase, a to za skutočne nízke náklady. Denne si na FB globálne pozrieme až 4 miliardy videí, z toho až 75 % na mobilných zariadeniach. V lete sa tak dostanete potenciálnym zákazníkom doslova do vrecka. Navyše, v letných mesiacoch stúpa počet prehratí videa až o 50 %.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK