04.11.2016 | Daniel Babčan | Komentáre:0

Novinka v Adwords: Rozšírenia o správu

Počet používateľov mobilného internetu aj vďaka smartfónom neustále rastie a uvedomuje si to aj Google. Tentokrát pripravil pre inzerentov rozšírenia o správu, dostupné pre ľudí vyhľadávajúcich cez mobilné zariadenia.

 

Ako už  názov napovedá, ide o rozšírenie reklamy vo vyhľadávacej sieti, ktoré umožňuje zabrať viac priestoru. Aj keď je otázne, či sa v prípade využívania viacerých rozšírení nebude zobrazovaťa na úkor iného. Táto nová funkcia umožní ľuďom kliknúť na ikonku a kontaktovať inzerujúcu spoločnosť priamo prostredníctvom textovej správy. Jednoducho a pohodlne si tak môžu využiadať napríklad cenovú ponuku či stretnutie. Pre klasické eshopy táto novinka asi nebude najvhodnejšia, ale predstavte si, že máte klienta poskytujúceho výrobu a montáž sprchových kútov. Stačí pár klikov na vyžiadanie cenovej ponuky. Po kliknutí na ikonu sa zobrazí vami predvyplnená správa.

Ukážka použitia rozšírenia o správu

Zdroj: wordstream.com

 

Dôležité je, že rozšírenia o správu sú navrhnuté tak, aby sa zobrazovali len ľuďom využívajúcim mobilné telefóny s možnosťou prijímania a odosielania textových správ. Kliknutie na rozšírenie sa účtuje rovnako, ako keby užívateľ klikol na reklamu a bol presmerovaný na web, neplatí sa nič navyše.

 

Všetko potrebné môžete nastaviť v systéme Google Adwords na karte rozšírenia reklamy. Následne si vyplníte názov firmy, telefónne číslo na ktoré budú chodiť správy, text rozšírenia, ktorý sa zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania a text správy, ktorá sa zobrazí užívateľom ako predvyplnená. Dá sa tiež nastaviť plánovanie pre rôzne dni či hodiny, ktoré viete prispôsobiť otváracím hodinám predajne. Rozšírenie o správu sa dá priradiť k určitej kampani či reklamnej skupine. Môžete tak využiť aj viacero variantov, prispôsobených kľúčovým slovám, na ktoré inzerujete.

Ukážka tvorby rozšírenia o správu

Zdroj: vlastné spracovanie

 

Podľa portálu Wordstream budete v prehľadoch následnete vidieť počet kliknutí na ikonku rozšírenia. Nebudú však prístupné dáta o počte užívateľov, ktorí správu aj naozaj odoslali, keďže Google toto zatiaľ merať nevie. Ak by ste však chceli mať presné dáta, môžete použiť nové číslo, ktoré inak nepoužívate a neuvádzate ani na webových stránkach. Prípadne môžete spočítať správy, ktoré prišli s textom, ktorý ste predvyplnili do rozšírenia, aj keď ten si zákazníci môžu prispôsobiť. Doplňujúce informácie ponúka aj Adwords pomocník.

 

Všimli ste si vo svojich účtoch túto novinku? Plánujete ju využiť? V akom segmente? Podeľte sa s nami o vaše názory.



certifikáty

Google Qualified Individual Certificate Viamedia SK
YouTube Certified Viamedia SK
Mergado Certified Viamedia SK
Inres Certified Viamedia SK