Príspevky vo firemnej vizitke Google - Podrobný návod
Google Moja Firma prišla nedávno s novinkou, ktorá umožňuje pridávať príspevky priamo do firemnej vizitky na stránke s výsledkami vyhľadávania Google. Po takmer roku od vytvorenia možnosti zobrazovať príspevky priamo vo vyhľadávaní alebo mapách, ju Google spustil aj pre malé firmy. Pôvodne bola táto novinka spustená už v januári 2016, ale len pre politických kandidátov v prezidentských voľbách USA. Momentálne je k dispozícii pre všetkých, takže už bez problémov môžete pomocou príspevkov zobraziť najnovšie informácie o blížiacich sa podujatiach, produktoch, službách či zľavách svojim zákazníkom.
Príspevky by mali byť správne načasované, pretože Google ich vždy po 7 dňoch vymaže. V prípade udalosti budú odstránené hneď potom, ako prejde dátum, v ktorom sa udalosť koná. Dôvodom je zachovanie aktuálnosti. Avšak pokiaľ by ste chceli z určitého dôvodu uviesť príspevok aj na kratšiu dobu, riešením je možnosť zmazania príspevku.
Základné slovíčka, na ktoré by ste pri jeho tvorbe nemali zabúdať sú: jednoduchosť, jasnosť a zrozumiteľnosť. Popisovať by mal len najdôležitejšie informácie, maximum slov je totiž 300. Napríklad meno firmy netreba uvádzať, objaví sa aj tak. Vhodné je však pridať tlačidlo výzva k akcii, cez ktoré majú ľudia šancu priamo si rezervovať, registrovať sa, kúpiť alebo získať ponuku.
Prejdime však už priamo k POSTUPU:
1. Prihláste sa na stránke https://www.google.sk/business/ do vášho účtu.
Po prihlásení si v Miestach kliknete na ikonku informačný panel. Na stránke, ktorá sa vám zobrazí máte hneď ako druhú možnosť v ľavom stĺpci Príspevky:
2. Po rozkliknutí Príspevkov sa vám zobrazí možnosť pridať svoj nový príspevok. V tomto prípade rozkliknete modrú ikonku vpravo dole:
3. Dostanete sa tak už priamo k vytvoreniu príspevku. Ak chcete len klasický príspevok, pridáte len obrázok, popis a príspevok potvrdíte. V prípade, ak organizujete podujatie, pokračujte s nami k bodu 4.
4. Ak by ste radšej dali vedieť svojim zákazníkom o blížiacej sa udalosti, zapnite si zmenu príspevku na udalosť a zobrazia sa vám doplňujúce informácie o čase a termíne:
5. Tlačidlo na výzvu k akcii, ktoré som v úvode spomínala si zapnete v možnosti pridať tlačidlo. Naskytne sa vám tak príležitosť pridať do príspevku preklik na stránku, napríklad s registráciou udalosti alebo na podstránku eshopu konkrétneho produktu:
Gratulujeme. Váš prvý príspevok je už v internetovom svete. Už sa môžete z neho iba tešiť, hľadať si ho vo vyhľadávaní Google a vyhodnocovať jeho výkonnosť podobne ako my
V prípade, ak by ste potrebovali dodatočné informácie, neváhajte sa na nás obrátiť, radi pomôžeme :)